Vraag

Regelmatig zwart beeld op 1 van mijn 3 decoders

  • 29 November 2019
  • 10 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Hallo,

Ik ben in het bezit van 3 decoders. 2x decoders V5 en 1x decoder V5 compact.

1x decoder V5 draadloos verbonden met behulp van een Wi-Fi Bridge: het beeld springt soms op zwart gedurende een aantal seconden. Dan is er terug beeld en geluid. De decoder heb ik al gereset en ook de B-Box 3 ook een hele tijd zonder stroom gezet.Toch blijft het probleem zich voordoen. Het is geen signaal probleem met de Wi-Fi bridge: linkkwaliteit is oranje, lampje van Wi-Fi knippert (gegevensoverdracht).

1x decoder V5 verbonden met PLC adaptors geen problemen

1x decoder V5 compact draadloos verbonden met Ruckuss HD geen problemen. 

Mijn klantennummer is: 1100753

Groeten,

familievandesype


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het link kwaliteit lichtje zou eigenlijk groen moeten branden. Het feit dat de andere 2 decoders wel goed werken en dat het lichtje oranje brandt, wijzen er toch op dat de oorzaak bij de draadloze verbinding gezocht moet worden.

Heb je de wifi bridge ook al herstart ? Heb je de mogelijkheid hem een beetje te verplaatsen. Hij kan ook best rechtstreeks in het stopcontact gestoken vworden ipv in een verlengkabel als dat mogelijk is.

Ondervind je ook problemen met andere draadloze verbindingen zoals vb je laptop, gsm, tablet,….

 

Tips om je wifi te verbeteren vind je hier

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Beste HadewychT,

 

Hartelijk bedankt voor uw antwoord. Ik ga het uitproberen.

 

Ik dacht altijd dat er enkel maar een connectie probleem was wanneer je de foutmelding ziet staan: onverwacht probleem op de decoder en de link kwaliteit rood brandt.

 

Ik heb de Wi-Fi Bridge eerst uitgeschakeld door fysieke knop en nadien de netvoeding ontkoppeld. Nadien terug gekoppeld met WPS. Ik ga de Wi-Fi bridge proberen te verplaatsen. 

 

Neen, met andere apparaten zijn er geen problemen.

 

Groeten,

Familievandesype

draait en keert het zoals je wilt maar met  alle draadloze systemen zowel over wifi of elektriciteitsdraden heeft altijd wel iemand last mee, ik heb heel veel moeite moeten doen om utp kabels onzichtbaar te kunnen leggen maar ben heel blij dat ik het toch gedaan heb.

Reputatie 6
Badge +3

Beste Martin,

De kwaliteit van de Wi-Fi Bridge is wel een achteruitgang ten opzichte van de Ruckus, die Proximus hiervoor gebruikte, draadloos kan wel goed werken. Het hangt af waar de modem/router zich bevindt bij mij is dat in de kelder. Je hebt wel een punt dat bekabeld altijd beter is.

Groeten,

Familievandesype

ja.. ik ga alleen maar af op eigen ervaringen en ook van wat ik op verschillende fora (uiteraard ook hier) lees van klachten met dergelijke draadloze oplossingen en als je die vergelijkt met klachten over verbindingen via utp,  dan moet er geen tekeningetje meer gemaakt worden wat er het best en met meeste garantie werkt, met uitzonderlijk wel eens een paar meldingen van slechte contacten op hun utp verbinding maar deze klachten vallen in het niet tov van de talrijke andere klachten en probleemmeldingen, 

NB: Dat het altijd en overal slecht werkt met deze draadloze oplossingen (PLC inbegrepen) die conclusie moet hieruit nu ook weer niet getrokken worden, want anders waren die systemen al lang uit de markt verdwenen ;-)

Groeten en nog een fijn weekend,
Martin.

Reputatie 6
Badge +3

Beste Martin,

Voor u ook een heel fijn week-end Martin. Sorry, het was niet mijn bedoeling om je aan te vallen. Mijn enige bedoeling was, dat het niet altijd makkelijk is om UTP te trekken. UTP kabels blijven altijd de allerbeste optie daar bestaat geen twijfel over. PLC adapters hebben ook problemen wanneer er andere zware apparaten aangesloten zijn op dezelfde stroomkring.

Groeten,

Familievandesype

 

Beste HadewychT,

 

Ik heb de Wi-Fi Bridge verplaatst en manueel het kanaal aangepast en momenteel brandt het lampje met signaal kwaliteit groen. Ik ga kijken of het probleem zich nog voordoet.

Groeten,

Familievandesype

 

Neen geen probleem hoor, je uitleg klopt voor 100%ik, en voelde mij niet aangevallen hoor,
ik wou alleen maar meer staven/uitleg geven over wat ik al jaren vaststel/meemaak.

verder nog ter bijkomende info:

hier komt niemand langs in het weekend van het Proximus forumteam zelf,

(de helpdesk daarentegen is wel bereikbaar op het gratis nummer 0800 22 800).

 

Reputatie 6
Badge +3

Soms verandert het groene lampje van de link kwaliteit nog naar oranje, zonder enige aanleiding. Dan blijft het weer groen branden. Zelf naast een Wi-Fi range extender is de ontvangst echt ondermaats van de bridge.Mijn vorige bridge viel gewoon uit, enkel het powerlampje brandde nog.  Ik moet nog even afwachten of de zwarte schermen terugkomen.

Reputatie 7
Badge +4

Wat je altijd eens kan doen is een gratis HappyHouse technieker aanvragen. Deze kan ter plaatse alles even voor je nakijken. 

 

Klik hier voor een HappyHouse technieker.

Reputatie 6
Badge +3

@Charlotte.D : Hartelijk bedankt voor de suggestie.

Reageer