Skip to main content
We zijn nu reeds in de maand Febr.beland en nog steeds is de app van proximustv niet te gebruiken met chromecast.

Eind vorig jaar is de befofte gedaan dat dit in febr.zou opgelost zijn!

Blijkbaar veel woorden maar weinig daden! Jammer eigenlijk daar andere operatoren yellowtv en stievie,tv- vlaanderen dit wel aanbieden.

Jullie lopen een beetje achter bij de concurenten hé,kunnen jullie dit oplossen in de korste tijd,

We willen terug kunnen casten naar de chromecast !

Dank bij voorbaat
Renevg, kan je even laten weten via prive bericht naar Het Proximus team op welk toestel je juist de proximus tv app gebruikt ?
Met welke kwaliteit streamt Proximus naar de Chromecast?

Beeldkwaliteit is hier zeer teleurstellend, met andere apps zoals bv Netflix en Youtube geen enkel probleem.
zou dit niet het zelfde zijn als bij de decoder dus voor SD zenders in SD en voor HD zenders in HD?
Nu 5 maanden na de beloofde datum nog steeds niet beschikbaar. Dit vond ik net terug. Maar gaat aan geen kanten want het stream symbool staat er niet op. Is dit een manier om klanten aan het lijntje te houden.
Louter ter info: Hier op het forum zal je maar pas reactie krijgen van iemand van Proximus zelf op maandag als ze hier terug langskomen

Bellen naar helpdesk 0800 22 800 kan wel op zater- en zondag



ik weet niet of je het hebt over proximuspickx app op smartphone enz..

maar met de chrome browser kun je ook casten naar je TV via URL: http://proximuspickx.be



PS: Nog eens getest op mijn galaxy android smartphone en daar werkt de Chromecast via het Chromecast symbool.
Vee, ik betreur je berichtje te lezen, maar de casting optie werkt inderdaad terug sinds enkele maanden.

Nadat de Ipad niet meer kon casten met de laatste update van Pickx ,gebeurde gisteren hetzelfde met de android smartphone na de laatste update. Dus ik belde de Proximus helpdesk. Niet de schuld van Proximus kreeg ik te horen het ligt aan de instellingen van Chromecast . Ik kan VRT nu , Auvio , Youtube etc perfect casten maar bij Proximus Pickx ligt het dus aan de “instellingen van Chromecast” en ik moest de helpdesk van Chromecast contacteren .

Toch geweldig die Proximus helpdesk neen ? Ik kan dus gratis TV kijken maar betalend niet ….


Wat gebeurt er exact als je probeert te casten ? Zie je het chromecast icoontje nog staan ?


Ik open op de Smartphone het programma dat ik wil bekijken , krijg ook het Chromecast symbool , kan de TV ook selecteren  , krijg “ laden” en dan een zwart scherm. Smartphone, TV , zelfs modem werden een aantal keren aan en uit gezet niets helpt. Altijd een zwart TV scherm


Ter info :

Ik heb bij mij hier op mijn samsung Galaxy 8 voor alle zekerheid met de laatste update de pickx Chromecast nog eens geprobeerd en werkt bij mij zonder probleem.


eerst werkte het bij mij ook ...


ben nog altijd aan het testen door te ontkoppelen en terug te casten dan maar het blijft wel werken bij mij.
Alleen valt het mij op dat het laden + zwart scherm toch zeker 15 seconden duurt vooraleer je beeld krijgt.


Reageer