Skip to main content

Vandaag starte ik onze android tv box op. Het Proximus startscherm bleef draaien en uiteindelijk kwam de foutmelding tevoorschijn: "Proximus TV service is momenteel niet beschikbaar. Verifieer dat je geconnecteerd bent met het Proximus netwerk en probeer opnieuw." Eerst heb ik de LAN kabels gecontroleerd. Ik heb de tv box reeds uitgezet en terug aangezet maar dit werkte niet. Ik heb ook de b box uit- en aangezet. Omdat dit niet werkte heb ik de b box ook gereset, maar zonder resultaat. Ik heb wel internet en de offline modus werkt ook. Gewoon tv kijken lukt dus. Ik kan echter niet mijn tv verbinden met de tv box om o.a. mijn opnames te beheren en te bekijken.

Wat loopt hier mis? Waarom komt er geen volledige verbinding tot stand?

Het probleem ligt zeker niet aan jouw kant. Ik heb identiek hetzelfde probleem. Ook alles nagegaan, en alles is hier ok. Het is duidelijk een probleem bij Proximus zelf.

Hetzelfde probleem bij ons, geprobeerd om telefonisch contact op te nemen, maar onmogelijk om binnen te geraken. Loopt ergens iets fout, verbinding wordt verbroken na een minuutje.

Hier al 2u niks..

ok ben duidelijk niet de enige, iemand van jullie die al een proximus medewerker heeft vast gekregen?

Nope, niemand bereikbaar, geraak niet verder dan muziekje, zelfs geen keuzemenu.

Vreemde is wat het op de slaapkamer wel werkt

Zelfde hier, de ene box werkt en de andere moet naar offline modus gaan? erg raar! 

Verder wel geen problemen met het internet ofzo

Hmm ja hier ondertussen nog steeds niet beschikbaar, al sinds 18u00... Hopelijk dat er snel een oplossing voor is!

op de chat wordt ook niet gereageerd:

Zal niet veel anders opzitten dan wachten tot PX het Probleem kan oplossen.

Ik zie juist volgende melding op social media van Proximus! Ze zijn het dus aan het bekijken:

"We ondervinden momenteel problemen met ons Pickx-platform, wat kan leiden tot problemen bij sommige klanten, voornamelijk bij TV Replay en opnames. We verontschuldigen ons voor het ongemak en doen al het mogelijke om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. We raden klanten die impact ondervinden aan hun decoder te herstarten en de offline modus te accepteren."

Idem - ene decoder (slaapkamer) werkt ; andere decoder ( V7 ) in living werkt niet 

Hier hetzelfde. Maar als je de offline optie kiest, lijkt het wel te werken…

Inderdaad offline modus werkt.

Bij mij zelfde probleem. Blijkbaar na upgrading app software naar 6.158.1

Zelfde probleem hier.

PX Update 20u34:

Ondanks het werk van onze technische teams ondervinden we nog steeds problemen met ons Pickx-platform en onze callcenters. We doen ons uiterste best om het probleem zo snel mogelijk op te lossen en houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Zelfde probleem hier. Offline modus werkt maar zonder opnames bekijken.

Sinds de AndroidTV box verplicht in gebruik genomen is, is het met alles steil bergaf gegaan vind ik persoonlijk. Opnames kwijt na vervanging box, geen mogelijkheid meer tot langer bewaren, opnames plots verdwenen (Top Gun), te pas en te onpas allerhande issues,…

Een andere opmerking is dat de internetsnelheid beneden alle peil is de laatste maanden.

Wij overwegen sterk om - na 20 jaar klant te zijn - naar een andere provider over te stappen…

Hier ook hetzelfde probleem. Er zit blijkbaar niks anders op dan afwachten. Offline modus werkt wel.

Hebben ook het intermitterend probleem van internetsnelheid .

Zelfde probleem hier (Willebroek) maar enkel met V7 tv box, niet met een ouder model. Proximus...hopeloos.

Neem Fiber, dat gaat sneller… niets van gemerkt, al zeker niet om de tv box op te starten.

Dan een upgrade; alle zenders door elkaar, elke dag gedurende 2 weken geprobeerd op internet, vooraleer ik erdoor geraakte, om ze terug te plaatsen, op TV lukte het al helemaal niet. Service nog nooit ZO slecht geweest.

Wie kan hen eens op het matje roepen? Misschien met z’n allen eens een maand niet betalen! 

Inderdaad!

Vòòr de AndroidTV box heb ik nooit problemen gehad. Maar nog geen dag nadat deze bij ons was geïnstalleerd gaf dat al problemen... Geluid werkt niet bij opstart, opnames worden niet bewaard (krijg dan een foutmelding als ik wil afspelen),  als ik opnames te lang pauzeert verliest de box verbinding (hangt deze vast) en moet ik heropstarten,  kan niet meer langer bewaren, meer dan eens al de foutmelding P130 gehad, de programmagids laadt niet naar behoren etc.

Zopas terug in orde

Nog steeds niet, hopelijk ook snel ok

Idd, is tegenwoordig triestig bij proximus.   Vorige week lang zonder internet gezeten,   niet leuk als je thuiswerk doet

Ik kan persoonlijk niet klagen over de snelheid van het internet hier. 

Maar de ondermaatse werking van TV sinds ik verplicht werd mijn goed werkende V6 in te ruilen voor die android box, dat is echt niet ok. Verlies van functionaliteit zonder dat hiervoor een technische reden is (langere opnames),. De radio zenders die pas vindbaar zijn na ettelijke menu’s te doorploeteren. TV box die gewoon na een uur radio spelen geen geluid meer geeft en herstart moet worden. Beeld en geluid zijn de helft van de tijd uit sync. Problemen met opnames.

En dat in tijden dat eigenlijk alle TV zenders een gratis app hebben die veel betrouwbaarder is. Eigenlijk is het wel erg duur voor hetgeen Proximus TV nog biedt.

Voor mij is het alleszins eind deze maand gedaan. Ik ben altijd tevreden geweest van Proximus (zeker voor internet, maar lange tijd ook voor TV). Maar zonder TV kan ik bij andere providers internet krijgen voor de helft van de prijs.

En zonet is TV hier weer beginnen te werken. Dus toch alvast bedankt aan de Proximus engineers die hun avond hiervoor hebben moeten opofferen.