Vraag

Proximus TV melding Uitschakelen

  • 19 October 2022
  • 4 reacties
  • 309 Bekeken

Hallo,

Enige tijd terug merkte ik op dat m’n TV ‘s nachts vanzelf aanging. Online gezocht en aanbeveling vanuit Proximus was om de HDMI CEC uit te schakelen, wat ik heb gedaan. 

Lange tijd werkte alles goed tot ik meer en meer problemen kreeg. Zwart scherm, sneeuw scherm, haperingen. Zelf meermaals de TV Box Android gereset wat niet hielp. Proximus gebeld die vanop afstand TV box en modem hebben gereset waarna alles terug normaal bleek te werken. 

Tot voor kort de TV ‘s nachts opnieuw vanzelf aanging. Andere mogelijke oplossing zou zijn om gewoon je TV box in sluimerstand te zetten. Ik doe dit steeds dus wederom heb ik de HDMI CEC uitgeschakeld waarna  de problemen opnieuw zijn begonnen. Ik krijg nu steeds, soms direct en soms na enige tijd, de melding “wil je afsluiten?” zoals op de afbeelding hieronder. 

Voor zover het er al iets meet te maken zou kunnen hebben, TV en TV Box zijn beide ingesteld dat deze pas na een paar uur inactiviteit worden uitgeschakeld.

Iemand een idee wat er verkeerd zou zijn? Bepaalde instelling die moet worden veranderd? 

Dank. Laurens

 

 


4 reacties

Hallo Laurens, heb je hiervoor een oplossing gevonden?

Wij zitten namelijk met hetzelfde probleem...

zou dit iets met de screensaver kunnen te maken hebben mss ?

als je die eens op “nooit” zet om te proberen of dit helpt:

Instellingen: Instellingen toestel: Apparaatvoorkeuren: Screensaver: Slaapstand inschakelen: daar kan je kiezen tussen 3 of 5 enz. uren of Nooit (als je de schermbeveiliging volledig wil
uitschakelen).

Reputatie 3
Badge +1

energiebesparing staat ook standaard op 4uur geloof ik, die kan je ook 2x op “never” zetten.

Jammer genoeg geen oplossing… 

Toch bedankt voor de reactie!

Ik vrees dat het een nieuwe tv-box zal worden...

Reageer