Vraag

proximus TV en internet vallen om de 5 seconden uit!

  • 8 November 2020
  • 13 reacties
  • 252 Bekeken

We ondervinden een tijdje dat onze router om de 5seconden alles aan het herstarten is (tv, internet, WiFi). Kan iemand me zeggen wat er gaande is en/of we de enigen zijn die dit probleem ondervinden?

 

alvast bedankt.


13 reacties

FYi: inderdaad ik stel vast dat dit hier de laatste tijd meer en meer wordt gemeld!

Maar morgen komen er mensen van proximus zelf terug langs.

ik weet niet of een herstart van de bbox je iets zou verder helpen, dit kun je door de bbox 10 sec zonder spanning te zetten.

Reputatie 6
Badge +3

@ellenvanmolecot 

kan u uw klantennummer of lijnnummer aan uw forumprofiel toevoegen? 

Dan kunnen we enkelen testen uitvoeren om te zien wat er gaande is.

@YorickP 

 

Geachte,

De nodige klanten nummer werd toegevoegd aan mijn profiel.

 

Alvast bedankt.

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

@ellenvanmolecot

we stellen bij de metingen geen onderbrekingen vast op de server, als de internetverbinding wegvalt stel je dan effectief vast dat de modem uitgevallen is?

 

Geert

 

@GeertC 

 

Tegen 23h is de modem voor de zoveelste keer nu uitgevallen en start deze weer automatisch weer aan. Dit gaat nu al een tijdje aan de gang……

 

mvg 

We ondervinden een tijdje dat onze router om de 5seconden alles aan het herstarten is (tv, internet, WiFi). Kan iemand me zeggen wat er gaande is en/of we de enigen zijn die dit probleem ondervinden?

 

alvast bedankt.

ik heb dat ook regelmatig voor dat alles uitvalt en ik de modem moet uittrekken om terug internet te krijgen.  soms 1x per week, soms om de 2 weken.

wel heel storend met al dat thuiswerk tegenwoordig als je juist in een meeting zit en je 10 min moet wachten vooraleer alles terug opgestart is.

is een bbox2 modem.

die bbox2 modem best laten omruilen door een bbox3 de oude bbox2 moet je zelf niet meer terugsturen naar proximus.

Als iemand van de Prox forum medewerkers hier de draad opnemen kunnen ze dit verder regelen voor u.

Reputatie 7
Badge +3

@miro 

we doen voor jou het nodige, wanneer kan er iemand van Bpost bij jou langskomen met een nieuwe bbox3 modem?

 

Geert

@GeertC 

bedankt.

dat kan elke dag.

Daar gaan we weer!!!! Het is 22h en alles valt hier ineens weer uit. Modem herstart tot 3x toe en na de 4de keer is deze iets of wat stabiel. Dit gebeurd nu wekelijks en is erg irriterend. Zoals het @miro net vermelde is dit in deze tijden best lastig om tijdens meetings ineens zonder internet te vallen! Graag hiervoor een DRINGENDE oplossing vinden aub (mss een nieuwere versie van onze modem)…..

 

Alvast bedankt voor jullie begrip en snelle reactie.

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +4

@miro Kan je je profiel aub aanvullen met gsm-nr en e-mailadres zodat we dit in orde kunnen maken voor u, samen met uw decoder.  

@ellenvanmolecot Ik zie inderdaad dat je modem af en toe het signaal verliest. Ook je wifi-verbinding is niet ideaal. Met deze tips kan je dit al eens bekijken. Als dit niet helpt kunnen we verder bekijken wat nodig is.  

@HadewychT  OK, werd aangevuld denk ik.

Reputatie 7
Badge +4

@miro Je toestellen zijn opgestuurd en zullen geleverd worden in Alma Wezel in de Sint-Jozeflaan. Je zal een bericht ontvangen op je GSM als ze geleverd zijn.

Reageer