Vraag

Proximus TV en Devolo Magic 2

  • 10 September 2019
  • 53 reacties
  • 8577 Bekeken

Ik heb recent Devolo Magic 2 PLC-Wifi adapters aangeschaft. De WIFI werkt nu perfect! Maar nu werkt Proximus TV niet meer naar behoren.
Na twee dagen krijg ik steeds de melding op tv dat er een storing is en dat ik voor hulp op 'OK' moet drukken: de verbinding wordt dan 'met succes' gemaakt en na een seconde komt weer de boodschap dat er een probleem is...
Ik heb alle Devolo Magic 2 adapters gereset, ook de modem (BBOX-3) opnieuw opgestart alsook de decoder: daarna werkte alles weer voor 2 dagen... en nu heb ik opnieuw hetzelfde probleem.

Raar is dat ik wel nog programma's kan opnemen en dat die achteraf ook goed te bekijken zijn.
Heeft er nog iemand zo een probleem en (hopelijk) een oplossing of suggesties?

Het zou toch te verwachten zijn dat Proximus TV feilloos werkt met PLC adapters van Devolo (toch betrouwbaar merk dacht ik?)...

53 reacties

Het probleem duikt inderdaad regelmatig terug op.  Heb ook steeds men smartphone bi, in die ruimte,  Hoelang het duurt voor de volgende storing ben ik nu aan het bekijken.

in eerste instantie dacht ik dat de besparingsmode of het uitzetten van de lichtjes de oorzaak was, dit is dus niet het geval voor wie nog begint te zoeken.  Nu het herstarten is geen probleem en een kwestie van seconden, maar begin dit maar eens uit te leggen aan kinderen (op de 3de) of uw grootmoeder.

Had ik geweten dan had ik de oude laten steken en de blokjes erbij genomen.

11 dagen heeft het dus geduurd, zelfde fout (3 seconden beeld en bevriezen op alle zenders)

Tja zal er moeten mee leven zeker (na een reset wast weer opgelost) Het blijft toch merkwaardig want de wifi is merkbaar beter (heb men AP zelfs weggehaald) 

Īk heb de compatibiliteitsmodus veranderd van standard naar full power . Voorlopig gaat het goed...is bij u het probleem opgelost ?

Iets in die zin heb ik ooit geprobeerd, weet echter niet of ik toen voor Full power gekozen heb.

Het haalde echter niets uit, ECHTER  gisteren is er een Firmware update op de Devolo’s geweest.

Ik ben dus weer benieuwd.

Eigenlijk zou iedereen hun problemen ook aan devolo moeten melden want zij moeten ook de problemen kennen en via software updates bijsturen waar mogelijk.

Als ex it medewerker (van uw werkgever vermoed ik ) kan ik dat alleen beamen, maar Devolo zal daar echt niet wakker van liggen. Het product is eigenlijk het beste in dit segment maar voor toch een stevige prijs. Heb trouwens al meldingen gezien naar Devolo waar geen enkele reactie op komt.

Overweeg nog steeds om alles terug te brengen, want heb men oude Devolo’s terug :-)

Misschien is een update naar een nieuwere decoder ook een oplossing maar dat is bij Prxms een gevaarlijke aangelegenheid qua kosten of abo

na de Firmware update leek alles iets wat sneller te gaan, maar dat is misschien wishful thinking

we zullen zien

Van wakker liggen dat gebeurt niet zo vlug in grote ondernemingen, maar langs de andere kant hebben ze er ook belang bij dat hun toestellen in zo veel als mogelijke gebruikersomgevingen werken.

Ik weet natuurlijk ,iet hoe het bij devolo aan toegaat, maar zo bv bij microsoft wordt er via de feedback hub toch rekening gehouden met wat er gemeld wordt al krijg je daar zelf geen melding over. 

Reputatie 6
Badge +3

Er wordt maar actie ondernomen wanneer een groot altijd klanten dezelfde bug melden. Dat is de klassieke weg hoe dit werkt. Je mag ook niet vergeten dat het bedrijf dit ook moet kunnen testen en ook reproduceren of bèta software aanbieden aan klanten die problemen hebben. 

Het is ook soms gewoon dat je de eerste node best niet als router instelt en dan werken de prox decoders ook.

Na de firmware update van 7 juli blijkt de Magic2 eindelijk zonder storing te werken, tenminste alle storingsvrije records werden verbroken.

Of de de firmware op die datum was weet ik niet zeker want hier stond hij op handmatig installeren

Voor mensen die de software niet gebruiken of kennen weet ik niet of dit automatisch gebeurt

 

instelling automatisch

 

Reputatie 2
Badge

Ik herken dit ook, na veel systemen geprobeerd te hebben is mijn uiteindelijk oplossing een Nokia wi-fi mesh systeem. BBOX wifi staat nu helemaal uit. Nokia mesh staat in bridge mode dus BBOX heeft 100% controle over de IP adressen.

Ik heb gelijkvloers 2 wifi access punten, één vooraan (verbonden met de bbox) en één achteraan (verbonden met Proximus decoder). De wifi verbinding is prima voor Netflix en Proximus tv zelfs in UHD. (en ik heb geen proximus wifi ontvanger meer nodig voor de decoder)

Op de eerste verdieping heb ik op 2 slaapkamers een Devolo magic LAN 2.

Op slaapkamer 1 hangt daar een brug aan en een bende toestellen (ps4, laptop) voor de gamer zoon.

Op slaapkamer 2 hangt daar een derde wifi access punt aan. Dit access punt geeft mij wifi voor de hele eerste verdieping. Door de wifi access punten te verbinden met een devolo heb ik niet langer het probleem dat mijn wifi boven niet sterk genoeg was. Zelfs de Nokia mesh wifi was niet sterk genoeg om tot de eerste verdieping te geraken.

De devolo software kan wel beter, de devolo app werkt af en toe; devolo cockpit is ook niet zo stabiel.

Eind goed al goed, dankzij mesh moet ik nergens nog van SSID veranderen, de proximus wifi ontvanger kan weg en dat is dus weer een toestel minder.

Het is inderdaad altijd een probleem dat terugkomt omdat de eerste node als router werkt.

Goedemiddag Francois,

Ik heb deze Devolo Magic 2 (2x LAN en 3x WiFi) adapters ook in ons huis geïnstalleerd, en heb dezelfde problemen als hierboven beschreven. Ook ik was de indruk toegedaan, volgens verschillende recensies, dat dit een zeer goed product was...
Heb zelf ondertussen al uren met verschillende settings geprobeerd in het configuratie-programma van de PLC's, maar heb nog geen oplossing gevonden.
Volgende test heb ik ook gedaan: TV beneden verbonden met Devolo Magic 2, en TV boven verbonden met rechtstreeks UTP kabel op de modem van Proximus. Resultaat: op het moment dat de TV beneden 'vastloopt', blijft de TV boven verder werken.
Probleem zit dus in de Devole Magic 2 adapters, of de combinatie van deze met Proximus TV.
Ik had gedacht dat de recente firmware update van Devolo de oplossing ging brengen, maar dat is dus niet het geval.
Heb zelfs ook al contact opgenomen met Devolo, maar daar konden ze me ook niet verder helpen...
Het is zelfs zo dat, sinds het laden van de recentste Devolo firmware een paar dagen geleden, ik de indruk heb dat er veel onderbrekingen zijn tussen de Devolo adapters (huis-icoontje wordt rood op de adapters).
Zijn er op het forum nog gebruikers van Devolo Magic 2 adapters en dit eventueel in combinatie met Proximus TV ?
Zijn er gebruikers met de Devolo dLAN1200+ adapters, en wat is hun ervaring?
(...Persoonlijk begin ik mij nl vragen te stellen ivm de firmware software van de Devolo Magic 2 adapters...)

Hallo,

Ik heb de dlan 1200+ wifi ac starter kit en heb ook problemen hier mee.

Ik krijg steeds blokjes bij het veranderen van zender en opgenomen programma’s kan ik niet kijken.

Ik heb nu beneden de decoder verbonden met utp en heb goed beeld.

In de slaapkamer blijft het een ramp. Ik ga nu nog eens proberen om alles naar fabrieksinstelling te zetten omdat ik denk dat problemen begonnen zijn na de update.

soms in ander stopcontact steken kan ook helpen, de PLC’s direct in een stopcontact pluggen niet in een verleng stopcontact stekkerdoos 

Dat heb ik ook al geprobeerd 

Met PLC’s ben je nooit zeker het kan lange tijd goed gaan en opeens krijg je problemen door eventueel storingen, storingen op het elektriciteitsnet bv.

Niks gaat boven een utp verbinding maar niet altijd simpel om het praktisch te verwezenlijken!

De V7 decoder is zeker dan nog gevoeliger en verbindt je die zeker best rechtstreeks bekabeld.

Het gekke is dat het probleem zich is beginnen voor doen begin februari vorig jaar ( begin corona dus).In juli werkte alles zonder aanpassing plots weer normaal. Probleem is terug gekomen bij de 2de coranagolf, oktober dus. Nu vraag ik me dus ook een beetje af of het proximussignaal van tv verzwakt is waardoor al deze problemen ontstaan.

Als er meer toestellen bij je thuis actief zijn tijdens de corona zou het nog kunnen wat je zegt.

Als je een speedtest doet met je laptop bv. aangesloten op de modem en je doet dan de speedtest met je laptop rechtstreeks aangesloten op de PLC merk je dan veel verschil.

Snelheid is in beide gevallen gelijk 75mbps

Probeer dit ook eens via → Speed Test by Measurement Lab

speedtest devolo 

speedtest modem 

 

Deze is gedaan op de kamer waar de decoder staat met devolo plc

 

Het resultaat geeft niet echt een drastisch snelheidsverschil en daaruit valt niet echt iets te concluderen die de oorzaak zou kunnen zijn.

Beste,

 

Ook ik heb dezelfde problemen.  Devolo Magic 2 en een V6 decoder = om de 2sec een bevroren beeld bij live kijken en wisselen van zender. Als ik het forum hier bekijk is dit probleem al jaren gekend. 

 

Maar als ik dit forum doorzoek naar een oplossing, komt er enkel downgraden of terug bekabeld naar voor... Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik weet, België is soms een absurd land, maar er moet IT-gewijs toch een oplossing zijn? 

 

 

 

Maar als je de decoder verbindt rechtstreeks met je bbox heb je het mss ook, daarom zou het interessant zijn om weten, dus als je in de mogelijkheid bent om voorlopig de decoder rechtstreeks met een voorlopige lange utp kabel te verbinden met de bbox rechtstreeks.

Reageer