Vraag

Proximus Pickx crasht op Apple TV


Sinds vandaag crasht de Proximus Pickx app steeds bij het openen op de Apple TV. De app al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, alsook de Apple TV hersteld, probleem blijft…

 

Ben ik de enige met dit probleem? Of is er een update gebeurd van de app?

 

Mvg,

Dries.


124 reacties

Reputatie 3
Badge

Nu is het probleem weer weg. En inderdaad die instelling is er niet op Apple TV.

Wat ik ook merk is dat de opnames niet updaten zolang de app open staat. Je moet deze geforceerd afsluiten door naar boven te slepen en dan terug de app opstarten. De opnames zijn dan wel actueel. Maar dan duikt soms bovenstaand probleem terug op en sluit de app na 3 seconden.

Aha….  ik stel dit al een hele tijd vast.  Idem probleem dat de opnames niet updaten als je een wijziging doet. Je moet inderdaad geforceerd afsluiten en terug openen. Ik had die routine al maar “normaal” is dat zeker niet?

Het rare is dat op mijn andere Apple TV 4K (weliswaar iets ouder), met dezelfde versie, zowel Pickx app als iOS, alles wel perfect werkt.. 

Reputatie 7
Badge +4

Sorry voor de foutieve info die ik eerst gaf. Die optie geldt enkel voor andere Apple toestellen, niet voor Apple TV. 

Er wordt volop gezocht naar een oplossing. We hebben het tot nu toe zelf nog niet kunnen reproduceren, maar zien inderdaad verschillende klanten met dit probleem. Ik heb jullie gegevens alvast doorgegeven naar de onderzoekers zodat ze nog meer info hebben. 

Dat is goed mogelijk, net als het casten op oudere Chromecast HDMI dongles werkt en er problemen zijn met  recente versie van chromecast HDMI dongles 

 Vandaag Apple TV 4K geïnstalleerd. Eerst werkte hij perfect. Dan plots werd ik er na 3 seconden uit gegooid. Gelukkig zag ik hier op het forum dat ik niet de enige (on)gelukkige ben.
@HadewychT Kan jij mijn ‘max’ aantal toestellen resetten, ajb? en is het probleem zelf ook opgelost? 

heb ondertussen naar 0800 gebeld. Max. aantal toestellen is gereset. Pickx doet het nu opnieuw op Apple TV. let’s hope it continues to work

 

Het rare is dat op mijn andere Apple TV 4K (weliswaar iets ouder), met dezelfde versie, zowel Pickx app als iOS, alles wel perfect werkt.. 

Ik dus ook op mijn nieuwste Apple TV word ik eruit gegooid maar de oude apple tv gaat wel. De helpdesk beweert al 3 dagen dat ik een geïsoleerd geval ben.. blijk ik ni de enige te zijn!!

graag dringend een oplossing

 Vandaag Apple TV 4K geïnstalleerd. Eerst werkte hij perfect. Dan plots werd ik er na 3 seconden uit gegooid. Gelukkig zag ik hier op het forum dat ik niet de enige (on)gelukkige ben.
@HadewychT Kan jij mijn ‘max’ aantal toestellen resetten, ajb? en is het probleem zelf ook opgelost? 

heb ondertussen naar 0800 gebeld. Max. aantal toestellen is gereset. Pickx doet het nu opnieuw op Apple TV. let’s hope it continues to work

 

Hier werkt hij maar af en toe.. nu weer vanavond geen verbinding mogelijk. Gaat al de hele week zo

 Vandaag Apple TV 4K geïnstalleerd. Eerst werkte hij perfect. Dan plots werd ik er na 3 seconden uit gegooid. Gelukkig zag ik hier op het forum dat ik niet de enige (on)gelukkige ben.
@HadewychT Kan jij mijn ‘max’ aantal toestellen resetten, ajb? en is het probleem zelf ook opgelost? 

heb ondertussen naar 0800 gebeld. Max. aantal toestellen is gereset. Pickx doet het nu opnieuw op Apple TV. let’s hope it continues to work

 

Welke 0800 is dat precies, en is dat gewoon de vraag om het Max aantal toestellen te resetten van appletv?

+1

Zelfde probleem hier: app crasht van zodra deze opgestart is.  Verwijderen en terug installeren helpt niet. Restart AppleTV helpt ook niet.  Momenteel is de app totaal niet bruikbaar met AppleTV.  Hopelijk wordt deze bug snel verholpen met een update…

Ik heb dit probleem nu ineens ook... blijkbaar ben ik lang niet de enige... Kan hier dringend naar gekeken worden aub? 

Proximus pickx app crasht na opstarten app.

Dit probleem is er al sinds vorige week zaterdag. Graag dringend oplossen!

Beste,

hier ook hetzelfde probleem: Pickx app op Apple TV springt vanzelf af na 3 sec. Korte omschrijving:

  • Gisteren gebeurt dit met de Apple TV in de woonkamer. Na een reset, update en nieuwe installatie van de app geen verbetering. Deze middag werkt de app perfect.
  • Ik besluit gisterenavond op de slaapkamer (andere Apple TV) verder te zien en hier werkte de app perfect.
  • Deze avond krijg ik dezelfde storingen op beide Apple Tv’s (slaapkamer & woonkamer)
  • Op mijn IPad werkt de app zonder problemen.
  • gezien ik thuis in quarantaine zit kan u mij contacteren en dan laat help ik jullie het probleem te reconstrueren.

mvg Cedric 

Reputatie 2

Zoals ik reeds eerder aanhaalde raad ik jullie aan om de app voorlopig niet af te sluiten op het moment dat alles werkt.

Je mag gerust terwijl deze app nog open is je Apple TV toestel uitschakelen na het kijken.

Het lijkt erop dat het openen en sluiten van de app gelimiteerd is voor toegang tot de servers binnen een bepaald tijdsinterval.

Het niet kunnen openen van de app is ook beperkt in tijd (een paar uur) en meestal start deze ‘s anderdaags terug op zonder problemen.

Heb de wijsheid niet in pakt maar wil gewoon helpen.:wink:

 

 

Zoals ik reeds eerder aanhaalde raad ik jullie aan om de app voorlopig niet af te sluiten op het moment dat alles werkt.

Je mag gerust terwijl deze app nog open is je Apple TV toestel uitschakelen na het kijken.

Het lijkt erop dat het openen en sluiten van de app gelimiteerd is voor toegang tot de servers binnen een bepaald tijdsinterval.

Het niet kunnen openen van de app is ook beperkt in tijd (een paar uur) en meestal start deze ‘s anderdaags terug op zonder problemen.

Heb de wijsheid niet in pakt maar wil gewoon helpen.:wink:

 

 

Kan inderdaad een mogelijke oplossing zijn. Vandaag na een dag de Apple TV opgezet en de app gestart even uit zekerheid gewoon open gedaan en op home laten staan, viel niet weg, na enkele minuten toch gewaagd om naar tv gids te gaan, en wonderwaar werkte alles perfect, en lijkt nu alles perfect te werken. Uiteraard geen zekerheid of dit het gaat blijven doen, maar tot hier nog geen problemen. 

ja, zolang Proximus het probleem niet onder de knie heeft en kan oplossen zal het probleem blijven opduiken.

Reputatie 2

@ Martin
Stel vast dat niet alleen bij Proximus software updates gelanceerd worden die onvoldoende vooraf worden getest ! Heeft dit te maken met tijdsdruk, ik weet het niet ? Toch vind ik dat men zich moet bezinnen over kwaliteit en dienstverlening van klanten en dat er niet altijd mag gefocust worden op winstmarges alleen. Ik wil hier niet Proximus door het slijk halen maar stel vast dat het tegenwoordig een algemeen tendens is in vele bedrijven, en dat gaat over het produceren van wagens tot de meest kleine prullen. Waar bedrijven wel tegenwoordig goed in zijn is het maken van reclame ondersteund door hun ver doorgevoerde ingenieuze marketing. Hou geen pleidooi om van elke firma een vzw te maken maar pleit eerder voor evenwicht. 😀

Het zal ook wel zo zijn dat ze via een externe firma werken wat ook niet bevorderend is. Natuurlijk kun je niet altijd spreken van niet voldoende getest,  door het feit dat met de vorige tvOS software het wel goed draaide, en het bijna iedere keer fout loopt na een tvOS update.
Daarbij vraag ik mij dan ook af of er  bij zo’n updates dan zoveel moet aangepast worden?

Reputatie 2

Technisch gezien kunnen ze dit euvel onmiddellijk oplossen door het terugdraaien van hun laatste update. In mijn geval kan ik nog altijd Tv kijken via mijn normale decoder. Maar er zijn hier waarschijnlijk klanten die enkel beschikken over Apple TV. Deze worden dan verhinderd om tv te kijken gewoon omdat deze app niet normaal opstart !!! Dat deze app door een derde partij gemaakt wordt maakt niet uit. Het wordt dringend tijd dat dit probleem zo spoedig mogelijk wordt opgelost !

Ik heb niet het argument, dat het aan een derde partij uitgeven wordt en niet allemaal in eigen handen zit, willen gebruiken als excuus, alleen weet ik uit ervaring dat dit ook de boel vertraagt.

Maar inderdaad voor de klant telt maar één zaak dat het zo vlug mogelijk op één of andere manier opgelost geraakt.

NB: uit hetgeen je hierboven zegt, is het ook duidelijk dat de aanpassing van app naar de nieuwe tvOS update  wat misgelopen is.

Bij mij idem.
is hiervoor een oplossing ? 
Is al tijdje aan de hang. 

App start en verdwijnt in achtergrond. (bij dubbelklick zie je die nog openstaan en kan je weg swipen of terug selecteren) maar probleem blijft.

Gisterenavond werkte die niet.
Deze morgen wel ...
Maar app is zeer onstabiel - eigenlijk al sedert dag 1 dat ik die gebruiik.
(unhappy customer)

Reputatie 2

App er definitief afgegooid, case closed 😁

Iedereen die proximus gecontacteerd heeft best klacht indienen bij https://www.ombudsmantelecom.be/ 
We betalen toch allemaal onze facturen voor Proximus TV ? 
Ik verwacht dan ook dat IK bepaal wanneer ik wil kijken, en NIET proximus

Hier exact hetzelfde sinds vorige week vrijdag ongeveer, super vervelend proximus !

Het probleem is ook dat jullie first line helpdesk echt niets kan doen.

Ik ben wel bereid actief mee te testen en te zoeken.

Reputatie 7
Badge +4

We zijn volop op zoek naar een oplossing en jullie feedback helpt daar zeker bij. Aarzel dan ook niet om hem hier te blijven posten. 

@Cedric D. Mijn collega zal u morgen contacteren voor verder onderzoek. Dankjewel alvast hiervoor. 

@netdata Ik zal uw gegevens ook doorgeven zodat mijn collega u eventueel ook kan contacteren. Dankjewel.

Kunnen/willen diegenen die wel in de app kunnen eens proberen om hun taalvoorkeuren aan te passen van ‘Alle’ naar NL of FR en laten weten of dat een verschil geeft ? 

 @Wim19 Het probleem waarbij je de app moet killen om je recordings te refreshen zal bekeken worden als dit probleem opgelost is en zou dan na de volgende update niet meer mogen voorkomen. 

Bij mij stond het op “Alle” en stond ook oorspronkelijk in Engels. Nu veranderd naar NL. Heb de app meerdere keren afgesloten en herstart. Het probleem is er dan voorlopig niet meer. De taal blijft wel in Engels staan en gaat niet naar NL.

Reageer