Beantwoord

Proximus logo en tijdstip blijven staan wanneer je overschakelt van opname naar live tv

  • 1 February 2020
  • 26 reacties
  • 797 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer ik een (c)PVR opname afspeel en nadien terugschakel naar live tv op de zender, dan wordt er bij mij in de linkerbovenhoek het Proximus logo en het tijdstip waarop ik de opname gestart heb weergeven en blijft dit staan. Dit is een soort van ghosting van wanneer je in het tv menu bent van de  decoder wanneer je je opnames wil bekijken, tv guide wil bekijken,.... Enkel de decoder uitzetten helpt. Dit is bij mij altijd reproduceerbaar. Ik maak gebruik van de decoder v5 met HDD. 

icon

Beste antwoord door jonathandr 3 March 2020, 08:05

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hebben jullie dit al doorgegeven voor onderzoek?

Reputatie 7
Badge +4

Allereerst mijn excuses dat er op je eerste post niet geantwoord is. 

Als ik het hier test met een v5 kan ik het niet reproduceren. Heb je al geprobeerd om je modem en decoder te herstarten ? 

Ik zie hier 3 decoders  aangemeld staan waarvan 2 V5’s. Heb je het op beide toestellen, en eventueel ook op de 3de decoder, of maar op  1 ?

Reputatie 6
Badge +3

Om het reproduceren moet je eerst naar live tv kijken, vervolgens PVR,opnames, start een opname en ga dan terug naar live tv. Dan blijft in de linkerkant bovenkant het tijdstip staan wanneer je de opname opgestart hebt plus het Proximus logo dat je terugvind in de tv guide. Ik heb het probleem op 2 V5’s. Op de V5 compact heb ik het nog niet getest.Allereerst bedankt voor je reactie @HadewychT . Een reset lost het probleem niet op, even de decoder uit en weer inschakelen is de enigste oplossing.

Reputatie 6
Badge +3

Het probleem doet zich ook voor op de V5 compact.

Reputatie 7
Badge +4

@familievandesype  Bij deze is het doorgegeven aan de betrokken dienst, van zodra er een antwoord komt laat ik je hier iets weten. 

Reputatie 6
Badge +3

@SamuelD : Hartelijk bedankt, om dit door te geven aan de betrokken dienst.

Reputatie 6
Badge +3

Kan er al een kleine statusupdate gegeven worden betreffende deze bug?

Reputatie 7
Badge +4

@familievandesype  Men was in staat het problem te reproduceren en kijkt nu na wat dit veroorzaakt en hou dit te verhelpen met een eventuele bugfix
je kan dit probleem  wel vermijden door de opname e stoppen via de back of stop knop in plaats van de knop digital tv

Een opname eerst stoppen is altijd best denk ik want ik weet dat het soms ook bij ons voorvalde dat een opname de volgende dag als je wou verder kijken de opname dan opnieuw begon als je niet eerst de opname gestopt had en er op een andere manier uit ging, maar mss was dit ook een bug en is dit nu niet het geval meer, enfin hoe dan ook ik stop de opname altijd eerst vooraleer ze te verlaten, nu doe ik het in feite uit gewoonte :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

@jonathandr  : Hartelijk bedankt voor de update en de tip om het te vermijden. Wat ik mij dan afvraag wat het verschil eigenlijk is tussen op de stop knop drukken en nadat je de melding krijgt dat je de opname wil stopzetten en terug overgaat naar live tv. Voor mij is dat dezelfde handeling. 

Reputatie 6
Badge +3

Het probleem is verholpen met de laatste software upgrade. Gewoon even ter informatie.

welke versie is dat nu voor de v5 decoder

Reputatie 6
Badge +3

Ik ga dit morgen nakijken en laat je iets weten. 

ok bedankt

Reputatie 6
Badge +3

Versie: NTE_9.10.8.100 staat op mijn v5 decoder.

ik heb die ook maar die zou als van in ergens sept 2019 zijn en er zou al een recentere versie zijn blijkbaar maar ik zou eens een reset moeten doen van decoder om te zien of ik die kan binnen trekken.

Reputatie 6
Badge +3

Ik vermoed dat er misschien ook een firmware upgrade van de decoder zelf gebeurd is buiten de tv-interface. Want het is pas toen ik het onlangs nog eens probeerde hetzelfde gedrag te herhalen, dat dit onmogelijk bleek te zijn.

ja ik weet nu niet hoe je die versie kunt kontroleren want het is in feite altijd de NTE_xxxxxxxx die we binnen krijgen waar debuging op gebeurd is die we kunnen kontroleren.

Reputatie 6
Badge +3

Klopt dat is het enigste wat voor ons zichtbaar is. Daarvoor zou je in de bootloader moeten kunnen kijken welke firmware versie er draait.

dit heeft vroeger ook altijd voor verwarring gezorgd aangezien men altijd sprak dat er een firmware update gebeurd was en later en nu wordt er meer gesproken van software update maar er wordt nooit gesproken om onderscheid gemaakt tussen beide. 

Reputatie 6
Badge +3

Er is wel degelijk een verschil zoals jezelf al wist. Misschien wil Proximus gewoon 1 term gebruiken die de meeste klanten begrijpen.

Dat wel maar ik bedoel meer dat ze nooit opgeven wanneer firmware up gedatet wordt en wat de reden van update is of wat er hierdoor verbeterd wordt, maar dit is al een oud zeer natuurlijk.

Reputatie 6
Badge +3

Het zou inderdaad beter zijn dat Proximus de bugfixes vermeld en de nieuwe functionaliteiten.

ja inderdaad en al heel velen hebben hier al jaren lang om gesmeekt ….

Reputatie 6
Badge +3

@SamuelD :  Ik was iets te voorbarig de vorige keer zal ik toch onbewust op de stop toets gedrukt hebben voor het overschakelen terug naar live tv, want deze avond had ik niet op de stop knop gedrukt en Proximus logo+tijdstip van het opstarten van de opname bleef nog zichtbaar. 

Reageer