Vraag

Proximus afstandsbediening universeel maken voor Lenco TFT-195 lukt niet!

  • 12 September 2021
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

*** TOPIC NIET LANGER VAN TOEPASSING! ***
Mag verwijderd worden.

Ik slaag er niet in om een Proximus afstandsbediening (modellen V4 tot en met V6) universeel te maken voor een tv-toestel Lenco TFT-195, noch manueel via de codes 1615 (V5, V6) en 4615 (V4), noch via het automatisch scannen. Het tv-toestel reageert niet op de TV Power-toets.

Omdat het tv-toestel wellicht een buitenbeentje is, blijken de Proximus afstandsbedieningen dus niet over een geldige code te beschikken. Hoe geraak ik aan de juiste én werkbare code voor mijn tv-toestel?

Ook met een andere universele afstandsbediening lukt het instellen niet. Maar deze afstandsbediening beschikt wel over een ‘Leerfunctie’ waarmee je zelf kan kiezen welke toetsfuncties van de oorspronkelijke afstandsbediening je wil overbrengen naar de universele afstandsbediening. En dit lukt wel! Is dergelijke ‘Leerfunctie’ ook beschikbaar op de Proximus afstandsbedieningen?
Oplossing gevonden op dit Forum
→ Bedien je surround met de Proximus TV afstandsbediening - YT


2 reacties

Deze kopieermethode werd hier inderdaad al heelveel aangehaald als alternatief als de gewone methode van universeel maken niet werkt, maar werkt spijtig genoeg ook niet voor alle toestellen!

Deze kopieermethode werd hier inderdaad al heel veel aangehaald als alternatief als de gewone methode van universeel maken niet werkt, maar werkt spijtig genoeg ook niet voor alle toestellen!

Was wel eventjes uitzoeken of het nu onmiddellijk gelijktijdig of na elkaar indrukken en ingedrukt houden van de toetsen betreft, maar jouw oplossing heeft bij mij PRIMA gewerkt! Bedankt voor jouw WAARDEVOLLE bijdrage Martin!

Jammer dat deze info niet op de Proximus website zelf te lezen valt ...

Reageer