Al weken problemen met mijn V7 decorder, telkens ik een opname wil bekijken in “mijn video” krijg ik een rood scherm.
Heb kontakt opgenomen met de technische dienst van Proximus en samen met de technieker alles doorgenomen en alles gereset , heeft een dag goed gegaan en de dag nadien terug de zelfde problemen .
Het probleem zit in de V7 ...hoe bekom een een nieuw toestel ?
Wie kan mij helpen , het enige dat ik krijg is je moet …. resetten
Bladzijde 3 / 3
Ik had dat voorgevoel inderdaad. Heb het al vaker gezien bij samsung modellen. Is een moeilijk probleem om op te lossen. Gaat zowiezo een HDMI handshake probleem zijn. Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten. Ben je ook zeker dat de samsung TV up to date is qua software? Is deze toevallig met wifi verbonden om te checken of er geen eventuele updates zijn?
Ik had dat voorgevoel inderdaad. Heb het al vaker gezien bij samsung modellen. Is een moeilijk probleem om op te lossen. Gaat zowiezo een HDMI handshake probleem zijn. Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten. Ben je ook zeker dat de samsung TV up to date is qua software? Is deze toevallig met wifi verbonden om te checken of er geen eventuele updates zijn?
Hoe kan ik die CEC uitschakelen, ja idd met wifi verbonnden .
Bedankt voor de info
Mvg
Walter
Druk op
Ga naar (tandwieltje ) > Instellingen Toestel > Apparaat voorkeuren > HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC uit.
Idem in de instellingen van je TV toestel de HDMI CEC op uit zetten
@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel?
@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel?
Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..
Ik heb jammer genoeg maar een toestel.
Mvg walter
@walter_065
Volgens mij bedoelt @DaisyS met ander toestel een andere TV.
@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel?
Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..
Ik heb jammer genoeg maar een toestel.
Mvg walter
je hebt CEC uitgezet maar zet je mss dan de decoder zelf in standby
@walter_065
Volgens mij bedoelt @DaisyS met ander toestel een andere TV.
@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel?
Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..
Ik heb jammer genoeg maar een toestel.
Mvg walter
je hebt CEC uitgezet maar zet je mss dan de decoder zelf in standby
Decorder staat altijd in standby, dat is altijd al zo geweest ook voor de problemen begonnen ,wat is dan het probleem ?
Mvg
walter
Probeer het eens uit zonder de decoder uit te zetten iedere dag (als test voor een paar dagen ofzo). Dus enkel de TV uitzetten als je niet kijkt. Zo werkt het hier vlekkeloos.
Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten.
@walter_065
uit hetgeen raf85 voorstelde om de decoder niet telkens in standby te laten gaan vandaar dat ik deze vraag stelde.
Beste, vraagje,
net de V7 geinstaleerd, alles werkt, behalve de opnames. Opnames staan er allemaal in, maar er komt enkel een ‘OEPS’ te voorschijn. Zelf de opname na installatie werkt niet. Hoe kan ik dit oplossen?
Mvg, Jan
@Jan1880
gaat dit over alle opnames of enkel de opnames die je op je vorige decoder langer bewaart had?
Geert
Mijn nieuwe V7 is nog geen 2 weken oud en de problemen beginnen al. Een paar dagen geleden startte hij niet volledig op, herstartte dan zelf, maar beeld bleef zwart. Herstart en dan was 't oké. Start soms ook traag op (draaiend cirkeltje gedurende een tijd). Eergisteren te helder beeld na opstarten; na herstart beeld oké, maar geluid niet synchroon. Nog eens herstart: geluid terug synchroon. Gisteren: idem dito. In antwoord op een SMS van Px ("...onlangs voerde ik een interventie uit bij u...) heb ik dit ook per SMS gemeld. Px zal me "zo snel mogelijk contacteren". Benieuwd (en vooral bezorgd).
(@HadewychT : dit sluit aan op mijn berichten uit het topic "Decoder reageert traag op commando's van afstandsbediening” dat gesloten werd)
Beste, ik zou graag willen dat de problemen met de v7box nu eindelijk worden opgelost.
ik heb al bijna alle medewerkers van Proximus aan de lijn gehad, elke keer opnieuw de problemen uitgelegd, alles gereset enz enz. Niets helpt,, beeld en geluid niet synchroon. Elk kwartier/20 minuten valt het geluid een fractie van een seconde uit en dan na 2 keer moet ik de decoder af en weer opzetten om weer synchroon te kunnen kijken. Ik zie dat er een nieuwe versie van de V7 box is n.l. de v7c, zou dat misschien de oplossing kunnen zijn?
Graag uw reactie a.u.b.
Gert Borkhuis
klantnr. 623133125
0477/67.43.18
Best nooit Privé gegevens op een openbaar forum posten maar in je forumprofiel zie ook onder PS* hieronder, dit om misbruik te voorkomen.
@Borki > Internet box heb je die ook al gereset > Vermeld ook hoe je v7 decoders verbonden zijn aan de ‘Internet box’ (beste is altijd via Utp netwerkkabel)
hoe is je tv verbonden met de V7 decoder: Dit is met een HDMI kabel maar Bv voor lipsync kan het een rol spelen als je de klank beluisterd via ander audio apparatuur en niet direct via TV, als je wel via andere audio apparatuur werkt gebruik je dan HDMI ARC. (Soms zijn er instellingen op je TV of soundbar om lipsync bij te stellen) > Of een V7c beter zou zijn hangt af van waar het probleem zich situeert en zal zeker niet altijd de oplossing geven.
*PS: Om beter/vlotter geholpen te worden, als de Proximus moderatoren hier morgen de draad terug opnemen, van in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens te noteren. In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.
Best nooit Privé gegevens op een openbaar forum posten maar in je forumprofiel zie ook onder PS* hieronder, dit om misbruik te voorkomen.
@Borki > Internet box heb je die ook al gereset > Vermeld ook hoe je v7 decoders verbonden zijn aan de ‘Internet box’ (beste is altijd via Utp netwerkkabel)
hoe is je tv verbonden met de V7 decoder: Dit is met een HDMI kabel maar Bv voor lipsync kan het een rol spelen als je de klank beluisterd via ander audio apparatuur en niet direct via TV, als je wel via andere audio apparatuur werkt gebruik je dan HDMI ARC. > Of een V7c beter zou zijn hangt af van waar het probleem zich situeert en zal zeker niet altijd de oplossing geven.
*PS: Om beter/vlotter geholpen te worden, als de Proximus moderatoren hier morgen de draad terug opnemen, van in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens te noteren. In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.
Sorry Martin, moet ik ForumProfiel aanklikken en staat daar het veld Ticket? Wanneer ik op ForumProfiel klik krijg ik een error
@Borki
je moet wel ingelogd zijn op het forum vooraleer je op de link → ForumProfiel klikt.
Een andere methode is rechtsboven op je avatar klikken (in het voorbeeld is dit deze van mij)
dan springt een keuze lijst open waar je op “instellingen klikt” Dan opent de pagina waar je ook onder ander het privéveld “ticket” ziet.
NB: als een een Proximus moderator langskomt kan hij u privé gegevens editeren, want zelf kan je het maar tijdens een uur vanaf dat je uw bericht gepost hebt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.