Skip to main content

Vandaag 26/01/24 zijn ze proximus komen installeren. De techniekers hebben al 4,5uur nodig gehad om alles te kunnen aansluiten (openleggen van trottoir, proximuskabel naar binnentrekken, modem installeren, decoder indtalleren). 
 

Tijdens het installeren van de van de decoder kwam de aap al uit de mouw. Het beeld bleef constant haperen, geluid kwam niet overeen en internet valt om het kwartier uit. 

Eerst was de verklaring van de techniekers dat ik de verkeerde  soort utp-kabel heb liggen in mijn woning. Dit zou de reden zijn waarom het beeld hapert.

 

Daarna was het volgens de technieker allemaal normaal, de installatie moet even ‘klimatiseren’. Echter bleef dit duren, toch maar even naar de klantendienst gebeld. Decoder vanop afstand gereset. Dit heeft even geholpen, maar met veranderen van tvzender is het terug gekomen en beeld en geluid is weer naar de vaantjes. 
 

Iemand hetzelfde probleem of een oplossing? 

Je moet in feite eerst al zeker zijn dat de lijn die toekomt van PX in orde is. 
Blijft het DSL controlelampje op je bbox modem continu oplichten ? »→ Betekenis van lampjes op Proximus toestellen

Als het na een tijd, bv tijdens dat je internet onderbrekingen hebt, aan het knipperen is kan het zijn dat je lijn die toekomt niet in orde is.
De PX Forum medewerkers kunnen maandag ook natrekken of ze fouten zijn op je lijn.

Je spreekt over internet die uitvalt, is het zowel via wifi en ook bekabeld over utp kabel (bv laptop/pc verbonden met utp aan de bbox) dat je internet uitvalt.

U spreekt over decoder dat ze van op afstand gerest hebben maar werd ook de bbox gerest?

TBI:  


Hey Martin,

 

Op de modem branden alle lichtjes blauw. Dus ik vermoed dat dit goed is. Maar mijn proximus tv blijft maar haperen. Volgens de techniekers dat hier geweest zijn, ligt het aan te oude versie van de utp-leidingen in mijn woning (wat me zou verbazen)

 

Wanneer we Netflix aan het streamen zijn, valt het echt om de 15mins weg. 
 

Waar ik nu over spreek, zijn toestellen die allemaal bedraad zijn aangesloten.

 

Ik begrijp het gewoon niet. 


Als de utp kabels zelf maar CAT5e zijn dan zou dit al moeten werken, de technieker zijn uren zullen er opgezeten hebben ;-)

Best dat de PX moderatoren maandag je lijn eens bekijken op fouten en dan kunnen ze ook nog beslissen of er nog eens een technieker moet langs gestuurd worden.

Trouwens alles resetten is het enige wat je zelf kunt doen.

Meet eens je snelheid via http://speedtest.net met een laptop/pc rechtstreeks met een utp kabel verbonden aan de bbox. of dit niet aan de lage kant is.


Martin,

 

juist toch nog maar eens naar proximus gebeld. Blijkbaar komt het signaal toch niet goed binnen. Maandag komt er zl een technieker. 
 

ik zal het wsl zelf niet kunnen oplossen. 


@YT1984 

Inderdaad als ze bij PX uit de lijnmetingen kunnen fouten vaststellen dan zal je zelf nit veel meer kunnen ondernemen, daarom dat ik dacht aan een speedtest, want bij een slechte lijn zou het evt kunnen dat je op verlaagd  fallback snelheid zou terecht gekomen zijn.

Enfin we zullen maar afwachten tot de technieker het probleem kan lokaliseren en oplossen.


Reageer