Vraag

problemen met opnames vd regional zenders Focus WTV & AVS

  • 23 December 2021
  • 13 reacties
  • 178 Bekeken

  • Apprentice
  • 9 reacties

zijn er nog klanten die dit ondervinden in de regio Brugge/Damme  ?

 

opnames kunnen gepland worden, starten ook op maar bekijken lukt niet, mensen 2 straten verder hebben probleem niet, enige bekend verschil is wij decoder V5 compact, zij V6. Ondertussen al vervang decoder ontvangen (V5c) probleem blijft


13 reacties

herstarten van modem en decoder helpt ook niet ?

en resetten van modem en decoder ook niet ?

Nope alles al geprobeerd 

Correctie modem nog niet herstart met nieuwe decoder 

mis resetten van decoder zelfde als herstarten met aan/uit ?

BBOX RESETTEN  = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

dan pas je 

DECODER RESETTEN Je decoder resetten | Proximus

Bedankt Martin, probeer dit morgen uit, voor alle zekerheid deze avond eerst naar de finale vd slimste mens kijken, laat dan zeker nog iets weten

Ok bedankt.

@CDM wie weet is het niet het zelfd probleem als hier voor ATV → Opname ATV | Proximus Forum

Reputatie 7
Badge +3

Hier met ROB TV als regionale zender  opnemen via kanaal 734 lukt wel . Opnemen via kanaal 10 lukt niet meer sinds gisteren en  geen tv gids in de HD versie beschikbaar in de Pickx App en Pickx online wel op de decoder maar neemt niet op. Dus ook met V7 decoder zelfde probleem.

Die Prox zenderlijsten moeten ook eens dringend geüpdatet worden bv ATV HD staat er niet in vermeld enz….

Opnemen AVS kanaal 178 is deze avond wonder bij wonder toch gelukt, focus wtv, kanaal 10 nog niet, bedankt voor jullie input…hebben hiervoor niets gereset

Reputatie 7
Badge +3

Probleem opgelost hier door de regionale zender in HD op kanaal 10 te zetten.

Je kan dit doen via http://www.pickx.be/zenders  (voor V5, V5C, V6 en V7 tv box)

Pas de zendernummering aan via Pickx.be

Via Pickx.be kan je op een gemakkelijke en intuitieve manier je tv-zenders hernummeren. Bovendien zal deze wijziging automatish zichtbaar zijn op alle Pickx platformen, TV Box, Pickx.be & Pickx-app.

  1. Ga naar  www.pickx.be/zendersNieuw venster ;
  2. Voer je MyProximus login en wachtwoord in;
  3. Selecteer een zender in de lijst en sleep die naar de gewenste plaats. Om naar een specifiek nummer te verplaatsen, druk je op de Verplaatsen-knop aan de rechterkant en voer je het gewenste nummer in. Breng zoveel veranderingen aan als je wil;
  4. Druk op Opslaan onderaan het scherm om je wijzigingen op te slaan.

Goed om te weten

  • De wijziging die gedaan werden via Pickx.be, zijn automatisch en onmiddellijk zichtbaar op de TV Box en op de Pickx.be. Na herstart of na 4 uur zijn deze ook zichtbaar op Pickx-app.
  • Andere zenders nummers zullen mee opschuiven. Bijvoorbeeld, als je zender 5 verplaatst naar nummer 1 > de zender die aanvankelijk op 1 stond zal nu op plaats 2 komen, de zender die op plaats 2 stond zal nu op 3 komen te staan enz…

nieuwe decoder heeft probleem van slechte beeldkwaliteit (haperen, blokjes, mozaik edm) opgelost

AVS opnemen op kanaal 178 lukt nog steeds, focus op kanaal 10 nog steeds niet

wanneer ik op het oude kanaal 179 van focus de rode knop indruk om regionale zenders te krijgen, lukt dit ook niet, krijgen foutboodschap

in de zenders staat dit

 

gisteren ontdekt dat Focus WTV ook op kanaal 732 uitgezonden wordt, wat niet lukt op kanaal 10, met name opnemen & bekijken lukt daar wel, maw we behelpen ons nu op die manier, prettig eindejaar !

Reageer