sinds een week problemen met wifi verbinding b box 3.
Zwakke of soms geen wifi verbinding.
Had een tv decoder die aangesloten was via een proximus wifi bridge , waardoor decorder geregeld geen netwerk verbinding had. Via vaste lan werkte het wel;
Wifi verbinding met andere toestellen ook problematisch.
Dus lag het probleem duidelijk aan de wifi van de b box.
Ik heb de proximus klantendienst gecontacteerd en hun het probleem uitgelegd;
Via een meting die ze uitgevoerd hebben kwamen ze tot de conclusie dat de wifi bridge defect was;
Er werd me een nieuwe wifi booster verstuurd samen met decorder ???
Probleem was echter hiermee niet opgelost en ik contacteerde opnieuw de klantendienst;
Weer de hele uitleg van het probleem maar blijkbaar is de technische kennis van de klantendienst zeer beperkt.
Weer werden de standaard vragen gesteld zoals b box, decorder, wifi brigde herstart enz…
Tijdens een nieuwe testmeting werd er geen b box gedetecteerd en werd me een betaalende interventie van een technieker voorgesteld, wat ik geweigerd heb vermits het probleem voor mij voor 100% bij de b box lag.
Ik vroeg om een nieuwe b box maar dit werd geweigerd, eerst en vooral moest de technieker langskomen;
Ik heb hen hiervoor bedankt en gezegd dat ik mijn contract zou verbreken;
Een half uur later werkte alles plots opnieuw normaal.
Remote interventie op b box gebeurd ?