Vraag

pop-up bericht bij opstarten tv

  • 24 January 2022
  • 3 reacties
  • 390 Bekeken

Bij het opstarten van de TV kreeg ik zonet een bericht met keuze “Ik ga akkoord” of “Ik weiger”. Kan er mij iemand vertellen waar dit over ging?

Ik heb per ongeluk op OK gedrukt voor ik het bericht gelezen had, dus ik weet niet waarmee  ik (waarschijnlijk) akkoord ben gegaan.

En is er ook een mogelijkheid om mijn keuze indien nodig terug te veranderen?


3 reacties

Dag Vicky_012

Dat was eigenlijk niets over je zorgen over te maken, dat had allemaal te maken ivm gepersonaliseerde reclame, of reclame van programma’s die je wenst te krijgen in je tv gids, omdat Proximus op het gebied van waar je naar kijkt of waar je opname’s van maakt, reclame gaat maken en dat dan gaat publiceren als tip in je tv gids om naar kijken of om te programmeren, alhoewel dat laatste niet zo handig meer is voor die arme 60 dagen een opname maar geldig blijft.

Toch rare tijden onder ons gezegd he die digitale tv. Ze willen alles weten tegenwoordig waar we naar kijken en wat we opnemen, vroeger ging dat de provider helemaal niets aan, maar zal misschien zijn om beter hun kijkcijfers te kunnen berekenen? Bij mij staat hier enkel RFM, Eurosport, France3 of af en toe eens VTM Gold aan, dus nieuws en Engelse series/films zullen bij mij niet scoren, play 5, 6 of 7, vtm 2, 3 of 4 mag Proximus in hun familiepakket steken, ik zie daar geen meerwaarde van, enkel misschien meer geld voor Proximus, omdat ik er toch niet naar kijk.

Met die digitale tijden ben je nergens nog onherkenbaar.

Timm1983

Reputatie 7
Badge +4

@Vicky_012 Dit was inderdaad een vraag of je gebruik wil maken van de dienst "gepersonaliseerde reclame" op je TV Box zoals Timm1983 al vermeldde.

@Timm1983 Als je liever niet wil dat wij meer info over je kijkgedrag en interesses hebben kan je dit steeds uitschakelen. Dan krijg je de standaardreclame te zien en geen gepersonalisserde info in het hoofdmenu op je decoder. 

Je kan dit ten allen tijde aanpassen naar je eigen wensen. 

In het menu ga je naar "instellingen" en vervolgens naar "systeem" waar je de optie "veiligheid / privacy" selecteert.

Daarna kies je "privacy-instellingen"

Hier kan je dan kiezen om de gepersonaliseerde reclame in het eerste gedeelte al dan niet te activeren

Je kan ook meer informatie over de "gepersonaliseerde reclame" ontvangen via "meer info".

Het is ook mogelijk je voorkeuren voor gepersonaliseerde reclame te beheren via MyProximus.

Bedankt voor de informatie!

Reageer