Sinds een 3-tal dagen zijn er storingen opgedoken. Meestal als ik de televisie wilde bekijken verscheen er een melding dat er geen verbinding kon worden gemaakt. Als ik de decoder heropstartte lukte het wel een verbinding te maken en leek alles normaal.
Maar de voorbije dagen is de ontvangst geleidelijkaan slechter en slechter geworden. Het beelden vertoonde gepixeleerde lijnen, bevroor, beeld werd uitgeveegd, vertoonde lag, …. waarna de verbinding wegviel, de server onbereibaar was en het scherm telkens verscheen om de kabels te checken, maar meestal na een 10 - 20 seconden herstelde situatie zich. Om dan na steeds kortere intervallen te herbeginnen.
Vanavond is de televisie-ontvangst dus volledig weggevallen. Toen ik de televisie aanzette deze avond verscheen dus weer dat ik de kabels moest checken. Na heropstarten decoder was er een uur of 2 normale televisie maar dan begonnen de storingen weer, en viel de televisie-ontvangst weg. En deze keer hielp niets meer:
- decoder V5 heropstarten geeft na updaten software, en link zoeken, telkens scherm met check de kabels, die in of uit trekken aan beide uiteinden geeft soms een verbinding,
- decoder V5 rebooten geeft na updaten software, link zoeken, bevestigen link, Pickx software downloaden en dan na 10 minuten de melding ‘timeout bij start error’ en dat ik moet herstarten
- decoder V5 terug rebooten blijft nu steken op het kabel controle scherm, geen verdere Pickx software downloaden meer, geen geen resultaten meer ook heropstarten decode heeft nu nul effect
- kabels van de decoder naar de B-box in een andere LAN-poort steken en decoder herstarten gaf één keer connectie, Pickx downloaden draaikolk en dan timeout bij start
- kabels opnieuw switchen gaf vanaf dan gewoon kabels checken want kan geen verbinding maken (overigens buiten het lampje van de internet ethernet kabel dat groen brandt, geen enkel lampje van de drie overgebleven LAN-poorten brandt groen als ik de kabel van de tv switch)
- alle lampjes op de b-box 3 en fibermodem branden normaal
- internetverbinding werkt ook normaal
- myproximus geeft aan dat er geen storingen zijn
Geen idee waar het probleem zich situeert: De B-box 3, decoder V5 en Fiber modem lijken normaal te werken, want internetverbinding werkt normaal. Alleen kan de decoder nu niet meer ingeschakeld krijgen op televisie programma’s. De voorbije 3 dagen lukte dat nog, maar gaandeweg werd de verbinding slechter en slechter, viel ze uit, en is ze nu niet te herstellen. Zit dus zonder televisie.
Nog enige tips?