Vraag

Pickx op werkt niet op tablet via wifi

  • 5 January 2021
  • 20 reacties
  • 653 Bekeken

Reputatie 3

Ik heb me een tablet gekocht die draait op android 8.1 met 4GB werkgeheugen e.d. en probeer al een hele dag Pickx te laten werken via de wifi maar krijg bij het opstarten steeds een foutmelding: “Er lijkt een probleem te zijn met de instelling van je account. Sorry!”  Nu is het vrij simpel samen te vatten dat Pickx op mijn PC met dezelfde inlog gegevens wel werkt. Ik heb ook myproximus op mijn tablet geïnstalleerd en kom zonder problemen in mijn account. Dat werkt dus allemaal wel...


20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@DirkVdB17 

We hebben je account opnieuw gekoppeld, kan je de app on eens uittesten?

 

Geert

Reputatie 3

Heb nogmaals geprobeerd maar zonder succes. Daarna de app verwijderd, opnieuw gedownload en geïnstalleerd maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Ga ik via de website naar Pickx dan lukt het me ook niet om een TV-programma te kijken en krijg ik een melding “oeps er ging iets mis”. Probeer ik Pickx op mijn smartphone dan werkt het meteen zonder problemen zowel via de app als via de website dus ik sta nog steeds voor een raadsel.

En vanop ander laptop of pc lukt het daar ook niet.

Reputatie 3

Op PC en smartphone lukt het zonder enig probleem. Maar op mijn tablet niet. Nu heb ik bijvoorbeeld ook een abonnement op Amazon Prime, daarvan heb ik de app ook gedownload en geïnstalleerd op tablet en ook dat werkt zonder problemen. Derhalve zou ik toch durven vermoeden dat deze (goedkope) Chinese tablet van het wereldmerk TYD ook in staat moet zijn om de Pickx app te laten  draaien.

Voorlopig nog niet dus.

Reputatie 3

Heeft het in feite zin om via deze weg een oplossing te verwachten want veel gebeurt er verder blijkbaar niet?

Reputatie 7
Badge +3

De tablet? Is dat een Ipad? 

Indien ja, welke versie van IOS gebruik je hierop?

 

Geert

Reputatie 3

Zoals reeds aangegeven in mijn eerste bericht draait de tablet op android 8.1. 

Het is dus geen Ipad. Meer nog, het is een goedkope Chinese tablet gekocht op Amazon met een 10.1” scherm van het merk TYD met 4 GB geheugen enz. Desalniettemin werkt elke app die ik installeer naar behoren, behalve Pickx,.Ik heb daarstraks nog in mijn bad naar Amazon Prime gekeken in UHD via wifi, dus ook aan de verbinding ligt het niet zelfs al is het wifi signaal van Proximus een schande tenzij je maandelijks bijbetaald voor een wifi-boost, een optie die gezien de prijs van een abonnement gewoon inbegrepen zou moeten zijn. Aangezien ik maandelijks al genoeg betaal voor hetgeen je krijgt bij Proximus en ik zeker niet nog extra ga bijbetalen voor zaken die standaard naar behoren zouden moeten werken heb ik goedkope wifi range-extenders van Xiaomi in een stopcontact in de woon- en badkamer geplugd, met als resultaat dat ik zonder storingen of haperingen alles kan draaien via wifi,  behalve Pickx dus. Op mijn PC, maar dan wel via mijn vaste internetverbinding werkt Pickx zonder problemen, op mijn smartphone werkt Pickx ook zonder problemen via Wifi, zowel via de app als via de website.

Op mijn tablet krijg ik enkel foutmeldingen zoals reeds aangegeven: Via de app is dit “ “Er lijkt een probleem te zijn met de instelling van je account. Sorry!” en via de website “oeps er ging iets mis”.

Hoe dan ook lijkt het me sterk dat het aan de hardware zou liggen aangezien elke andere app die ik installeer zonder enig probleem werkt. Aan de inloggegevens ligt het ook niet want ik kan via de website op tablet gewoon inloggen, een programma kiezen en dan...”oeps er ging iets mis”.

Mijn internetverbinding is goed, mijn inloggegevens zijn juist want anders zou ik via de website niet de mogelijkheid hebben om een programma te kiezen (waarna een foutmelding volgt), dus ik denk niet dat ik iets verkeerd doe. 

Reputatie 7
Badge +5

@DirkVdB17 Heb je dit probleem nog steeds?

Reputatie 3

Ja, nog niets veranderd aangezien ik niet weet wat ik zelf nog meer kan doen en er blijkbaar ook niet meteen iemand een oplossing lijkt te kennen.

Reputatie 7
Badge +5

@DirkVdB17 Ik heb nog een reset van je profiel gedaan. Kan je het nogmaals proberen?

Reputatie 3

Niet alleen werkt het nog steeds niet op tablet maar nu werkt het ook niet meer op smartphone en zelfs niet meer op PC via de website waar ik nog wel kan inloggen en dan bij elke zender een melding krijg “Enkel beschikbaar met het tv-aanbod in onze packs.”

Op MyProximus staat alles nog wel aangegeven onder mijn producten. Eén ding staat dus al wel vast en dat is dat er inderdaad iets gewijzigd is want na de laatste tussenkomst werkt er niets meer.

 

Reputatie 7
Badge +5

@DirkVdB17 Kan je het nu nogmaals proberen?

Reputatie 3

Ik kan niet zeggen dat het er echt beter op wordt… Nu is er zelfs geen TV-gids meer en op live-TV kan ik zelfs geen zender meer kiezen.

 

Reputatie 7
Badge +5

@DirkVdB17 Ik heb het doorgegeven aan de desbetreffende diensten en zij gaan dit bekijken. Van zodra ik daar iets van hoor kom ik bij je terug.

Reputatie 3

Dat is allemaal heel net maar ondertussen had je het wel voor elkaar gekregen dat mijn TV ook niet meer werkte!  

Dat probleem heb ik inmiddels wel kunnen oplossen na de stroom te onderbreken en terug mijn telefoonnummer in te geven.

Wat de rest betreft zit ik terug in dezelfde situatie als bij mijn voorlaatste bericht en dat is dat Pickx zowel op PC als op smartphone NIET meer werkt.

Reputatie 7
Badge +5

@DirkVdB17 Aan de tv heb ik nochtans niet gezeten. Alles is doorgegeven en dit zal zo snel mogelijk bekeken worden. Alvast onze excuses voor het ongemak.

Reputatie 3

Goed, ik ben ondertussen terug waar ik eerder zat : 

Pickx werkt op PC en op smartphone, maar WERKT NIET op tablet en ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding : “Er lijkt een probleem te zijn met de instelling van je account. Sorry!” 

Onzin  denk ik zelf, er scheelt gewoon iets aan de app.

Reputatie 7
Badge +5

@DirkVdB17 Zoals ik net al heb vermeld is dit doorgegeven en gaan ze het bekijken.

Reputatie 3

Werd er nog een maand of jaar opgegeven wanneer men het “probleem” ging bekijken of wacht ik gewoon beter op goed geluk tot er ooit een versie van de app verschijnt die het probleem niet meer  heeft?

 

PS. Dit is geen vraag of uitnodiging om weer aan mijn account te prutsen, al de rest werkt min of meer naar behoren, voor zover dat tenminste mogelijk is bij Proximus.

Reputatie 7
Badge +5

@DirkVdB17  Zoals je vanmorgen ook al telefonisch werd meegedeeld zijn ze hier volop mee bezig. Van zodra er meer informatie is zullen we je die bezorgen.

Reageer