In de play store kan ik pickx new downloaden en installeren maar nog niet openen.Wat houdt pickx new in ? En wanneer beschikbaar?Vervalt oude versie?
Idd, ik ben ook benieuwd!
Zeker het kunnen verderkijken op een ander toestel, EINDELIJK
Ter bijkomende info:
→ une app "Pickx New"n sur AppStore de l'Apple TV ? | Proximus Forum
op iOS/iPadOS, tvOS en Android
&
Klanten worden stapsgewijs gemigreerd naar een nieuwe backend en deze nieuwe app vervangt de andere
Hierboven wordt gezegd dat de app al beschikbaar is op ios ,ios tv en Android..
Kan echter niet openen,
Maar er iets ervoor wordt er ook nog iets vermeld, als je leest wat via deze bovenstaand link gezegd wordt, namelijk:
Klanten zullen er het komende jaar geleidelijk naartoe worden gemigreerd. In de tussentijd is het nog steeds de "klassieke" app die werkt.
Dus er moet op één of andere manier nog iets gebeuren van PX uit, “migreren” anders blijf je op de oude versie werken.
Pickx New:
- Moderne interface: De nieuwe app heeft een frisse en moderne uitstraling met een gebruiksvriendelijke interface.
- Geïntegreerde zoekfunctie: Eén zoekfunctie voor alle content, inclusief live tv, replay, VOD en Pickx+ (optioneel).
- Personalisatie: De app past zich aan jouw kijkgedrag aan en toont suggesties op basis van jouw interesses.
- Profielen: Maak profielen voor verschillende gezinsleden, zodat iedereen een gepersonaliseerde tv-ervaring heeft.
- Offline kijken: Download films en series om ze offline te bekijken, waar je ook bent.
- Chromecast: Cast eenvoudig content naar je tv met Chromecast.
Een maand verder en hoe staat het nu?
Wel:
Ik had nog de oude Pickx, dus verwijder ik Pickx en installeer Pickx New. Ik log in en krijg de melding dat Pickx New niet beschikbaar is voor mijn apparaat. Huh, ik kon toch installeren? En ik heb Android 14. Volgens de Play Store is mijn toestel wel geschikt. In al die jaren dat ik Android gebruik (sinds 2.3) is dit de 1e keer dat ik meemaak dat mijn toestel tegelijkertijd wel en niet geschikt is!
New Pickx gaat vanzelf verder (na drukken op de knop ‘verder gaan’) en installeert automatisch de oude Pickx terug ( ! ) maar verwijdert de nieuwe niet! Gevolg, 2 apps en een eeuwig draaiend wieltje.
Ik heb dus zowel de nieuwe als de oude terug verwijderd, dan de oude terug geïnstalleerd.
Pickx (old) werkt na inloggen nog steeds perfect!
De oude versie staat ook weer op op mijn smartphone, en het werkt ook terug.
Ik kreeg wel de vraag of die moest geïnstalleerd worden op mijn smartphone of op de decoder!
Dus veronderstel ik dat dit iets te maken heeft met de Android decoder V7.
Volgens de uitleg van een PX medewerker een maand geleden werd beweerd
dat de klanten zullen geleidelijk worden gemigreerd naar een nieuwe backend en deze nieuwe app zal de andere vervangen.
Maar wanneer en op welke manier dit zal gebeuren blijft de grote vraag.
Geen idee of dit nu al werkt op Apple. Er waren wat problemen met iOS versies, maar aangezien ik geen Apple toestellen heb heb ik daar zelf geen zicht op.
Maar inderdaad, verwarring troef want staat ook in de Play Store (Android) en werkt voor geen meter.
Hoe dit nu zit met de V7 is me ook een raadsel.
Je kan natuurlijk altijd proberen maar als je de melding krijgt “nog niet beschikbaar voor u” gaat je best niet verder en gaat uit het programma, zodat je de de pickx app New eerst terug kunt verwijderen en dan de oude terug installeren.
Bij de Proximus+ die ook nog moet uitkomen zijn ze wel duidelijker en staat er het volgende:
Installeer de applicatie gratis op je smartphone of tablet. Momenteel zijn we nog volop bezig met het steeds optimaliseren van de gebruikservaring en het toevoegen van nieuwe features voordat we live gaan naar het grote publiek, kan je de app momenteel enkel downloaden in een gesloten beta versie. enz……
Dus daar zijn ze wel duidelijk dat niet iedereen de app zal kunnen installeren, waarom ze dit dan bij PickNEW anders doen weet ik ook niet?
Heb de Pickx New app geïnstalleerd en inlog en wachtwoord ingevoerd. Bleef maar draaien maar verder niet. Heb de app al verwijderd. Maar dit kan ook niet zie de verschillen tussen de 2 app’s bij de instellingen
De nieuwe app cast niet naar Chromecast…er zelfs geen icon voor casten meer... dus casten werkt niet meer. (iPhone)
Je zal verwittigd worden als je de nieuwe app moet gebruiken. Dit zal voor alle klanten op een ander tijdstip gebeuren. Zolang je de melding krijgt dat deze nog niet beschikbaar is voor u, zal je de nieuwe app nog niet kunnen gebruiken. Wanneer dit voor welke klant zal zijn is moeilijk te zeggen omdat dit van veel factoren afhangt.
Ik lees dat er toch veel problemen zijn met de nieuwe pickx app.
Is er ergens een video van Proximus waarin de pickx new app wordt uitgelegd ?
Proximus heeft voor veel dingen video's waarin bepaalde zaken worden verduidelijkt.
Voor Pickx new vind ik die niet.
Er scheelt dan toch iets aan die verbinding hoor..
Ik “hang” al een tijdje (5 weken, zoiets?) aan het nieuwe platform en dus mag ik verwachten dat de connectie ondertussen toch volledig in orde is. Ja toch?
Zie mijn recente topic waarin ik schrijf dat via de decoder ik 42 opnames (nog te bekijken) heb staan en in de app maar 35.
Dat het nieuwe platform geen succes is en zeker geen verbetering t.o.v. het oude hoeft geen verdere uitleg, zeker?
Gaat update naar nieuw platform op basis van regio of op basis van klantnr.
Kan je die update ook weigeren of terug draaien eens hij is geïnstalleerd?
FYI: eens je overgezet bent zullen ze dit niet terugdraaien
Gaat update naar nieuw platform op basis van regio of op basis van klantnr.
- Geen idee, misschien kunnen de moderatoren dit uitklaren?
Kan je die update ook weigeren of terug draaien eens hij is geïnstalleerd?
- Neen en neen, helaas
Ik heb net ontdekt dat (op de V7, app versie 6.153.4) bij instellingen-apps er een item is “update verwijderen”. Of deze optie op de vorige app versies bestond weet ik niet.
Ik heb de keuze niet gemaakt, ik kan niet bevestigen dat het mogelijk is om de update terug te draaien naar een 5 platform. Ook geen idee of PX dit zou toelaten (
En in de hypothese dat het zou lukken en dat zonder -veel- problemen, hoe je de update kan weigeren zich opnieuw te installeren.
Op de app versie 5 bestond die mogelijkheid ook, maar als ik dit probeerde lukte het bij mij in ieder geval niet dus best dat een PX moderator dan wat meer duidelijk brengt of die optie wel werkt bij de V7 (V7C) decoder?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.