Vraag

pickx new

  • 21 December 2023
  • 13 reacties
  • 530 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

In de play store kan ik pickx new downloaden en installeren maar nog niet openen.Wat houdt pickx new in ? En wanneer beschikbaar?Vervalt oude versie?


13 reacties

Idd, ik ben ook benieuwd!

Zeker het kunnen verderkijken op een ander toestel, EINDELIJK 

Ter bijkomende info:

→ une app "Pickx New"n sur AppStore de l'Apple TV ? | Proximus Forum

op iOS/iPadOS, tvOS en Android

&

Klanten worden stapsgewijs gemigreerd naar een nieuwe backend en deze nieuwe app vervangt de andere

Reputatie 3
Badge +1

Hierboven wordt gezegd dat de app al beschikbaar is op ios ,ios tv en Android..

Kan echter niet openen,

Maar er iets ervoor wordt er ook nog iets vermeld, als je leest wat via deze bovenstaand link gezegd wordt, namelijk:

Klanten zullen er het komende jaar geleidelijk naartoe worden gemigreerd. In de tussentijd is het nog steeds de "klassieke" app die werkt.

Dus er moet op één of andere manier nog iets gebeuren van PX uit, “migreren” anders blijf je op de oude versie werken.

Pickx New:

  • Moderne interface: De nieuwe app heeft een frisse en moderne uitstraling met een gebruiksvriendelijke interface.
  • Geïntegreerde zoekfunctie: Eén zoekfunctie voor alle content, inclusief live tv, replay, VOD en Pickx+ (optioneel).
  • Personalisatie: De app past zich aan jouw kijkgedrag aan en toont suggesties op basis van jouw interesses.
  • Profielen: Maak profielen voor verschillende gezinsleden, zodat iedereen een gepersonaliseerde tv-ervaring heeft.
  • Offline kijken: Download films en series om ze offline te bekijken, waar je ook bent.
  • Chromecast: Cast eenvoudig content naar je tv met Chromecast.

Een maand verder en hoe staat het nu?

Wel:
Ik had nog de oude Pickx, dus verwijder ik Pickx en installeer Pickx New. Ik log in en krijg de melding dat Pickx New niet beschikbaar is voor mijn apparaat. Huh, ik kon toch installeren? En ik heb Android 14. Volgens de Play Store is mijn toestel wel geschikt. In al die jaren dat ik Android gebruik (sinds 2.3) is dit de 1e keer dat ik meemaak dat mijn toestel tegelijkertijd wel en niet geschikt is!

New Pickx gaat vanzelf verder (na drukken op de knop ‘verder gaan’) en installeert automatisch de oude Pickx terug ( ! ) maar verwijdert de nieuwe niet!  Gevolg, 2 apps en een eeuwig draaiend wieltje.
Ik heb dus zowel de nieuwe als de oude terug verwijderd, dan de oude terug geïnstalleerd.
Pickx (old) werkt na inloggen nog steeds perfect!

De oude versie staat ook weer op op mijn smartphone, en het werkt ook terug.
Ik kreeg wel de vraag of die moest geïnstalleerd worden op mijn smartphone of op de decoder!
Dus veronderstel ik dat dit iets te maken heeft met de Android decoder V7.

Volgens de uitleg van een PX medewerker een maand geleden werd beweerd

dat de klanten zullen geleidelijk worden gemigreerd naar een nieuwe backend en deze nieuwe app zal de andere vervangen.

Maar wanneer en op welke manier dit zal gebeuren blijft de grote vraag.

Reputatie 7
Badge +1

@Martin @Mutlie Pickx New staat ook in de App Store van Apple. Werkt deze wel op de iPad of moet ik dit proberen. Zie wel dat deze dezelfde lay-out heeft als Telenet TV en ZiggoGo. Heb in mijn mobilhome Alphatronics smart tv. Is de Pickx New app daar al op te downloaden. Kan de gewone Pickx app niet vinden ook VRT Max niet. TV Vlaanderen geen probleem 🤔🚐

Geen idee of dit nu al werkt op Apple. Er waren wat problemen met iOS versies, maar aangezien ik geen Apple toestellen heb heb ik daar zelf geen zicht op.
Maar inderdaad, verwarring troef want staat ook in de Play Store (Android) en werkt voor geen meter.
Hoe dit nu zit met de V7 is me ook een raadsel.

 

@Antoon1 Het is zeker nog niet duidelijk of de nieuwe pickx app gaat werken op je iPad.

Je kan natuurlijk altijd proberen maar als je de melding krijgt “nog niet beschikbaar voor u” gaat je best niet verder en gaat uit het programma, zodat je de de pickx app New eerst terug kunt verwijderen en dan de oude terug installeren.

Bij de Proximus+ die ook nog moet uitkomen zijn ze wel duidelijker en staat er het volgende:

Installeer de applicatie gratis op je smartphone of tablet. Momenteel zijn we nog volop bezig met het steeds optimaliseren van de gebruikservaring en het toevoegen van nieuwe features voordat we live gaan naar het grote publiek, kan je de app momenteel enkel downloaden in een gesloten beta versie. enz……

Dus daar zijn ze wel duidelijk dat niet iedereen de app zal kunnen installeren, waarom ze dit dan bij PickNEW anders doen weet ik ook niet?

Reputatie 7
Badge +1

@Martin @Mutlie Bedankt voor het antwoord. Maar ga de oude er eerst niet afhalen, zijn toch 2 verschillende app’s. Laat deze staan en ga dan de Pickx New op mijn iPad proberen te zetten. Hou jullie op de hoogte 😉🚐

Reputatie 7
Badge +1

@Martin @Mutlie 

Heb de Pickx New app geïnstalleerd en inlog en wachtwoord ingevoerd. Bleef maar draaien maar verder niet. Heb de app al verwijderd. Maar dit kan ook niet zie de verschillen tussen de 2 app’s bij de instellingen 🤔🚐

 

Reputatie 1

De nieuwe app cast niet naar Chromecast…er zelfs geen icon voor casten meer... dus casten werkt niet meer. (iPhone)

 

Reputatie 7
Badge +4

Je zal verwittigd worden als je de nieuwe app moet gebruiken. Dit zal voor alle klanten op een ander tijdstip gebeuren. Zolang je de melding krijgt dat deze nog niet beschikbaar is voor u, zal je de nieuwe app nog niet kunnen gebruiken. Wanneer dit voor welke klant zal zijn is moeilijk te zeggen omdat dit van veel factoren afhangt. 

Reageer