Skip to main content

Vooral bij live uitzendingen blijft Pickx hangen nadat ik via chromecast de beelden naar de TV zond.

Soms herpakt de uitzending na een tijdje maar heel vaak niet waardoor ik zelden bvb een nieuwsuitzending in haar geheel kan bekijken

Thuis met de wifi op alle toestellen


@wimmer Ondervind je deze problemen vooral als je de app thuis gebruikt ? Is je toestel dan verbonden via wifi of 4G ?

Op welk toestel gebruik je de app ? Heb je de kans om te testen op een ander toestel ? 


Weer enkele updates verder en de App Proximus Pickx  is opnieuw onbetrouwbaar.

Soms laad de TV gids niet in, Soms lukt life programma’s inladen niet .

Een film van vorige vrijdag bekijken : hopeloos.

Het chromecast icoontje verschijnt regelmatig niet.

Kortom het geknoei gaat gewoon door !


We zijn ondertussen een jaar verder. Er kwam een update van de Pickx app, er kwam een Beta versie van de Pickx App en nieuws kijken gebeurt nog steeds niet zonder “Loading”

De factuur van Proximus echter blijft wel ongestoort doorkomen.


Ik blijf mij afvragen waarom heeft de één geen probleem en de andere wel bij casten van pickx dan moeten de prox specialisten dit toch al weten aan wat het gelegen is, nee?


Inderdaad casten werkt niet goed met de pickx app,andere apps geen problemen. Ik probeer ondertussen al 11 maanden een oplossing te krijgen. Even schetsen hoe er hier tv moet gekeken worden. Soms, als we geluk hebben kunnen we een zender bekijken via casten.Meestal verschijnt er na een minuut of zo een cirkeltje en is het uit met de pret. Soms verschijnt na een paar minuten  ook het cirkeltje maar dan maakt het een doorstart en blijft het werken. Alee toch zolang je naar geen andere zender wil kijken. Dan loopt het terug vast. Blijf je lange tijd kijken dan kan je de app niet meer sluiten. Dan is de tablet vast gelopen en dan kan je de app niet meer wegkrijgen en moet je de tablet herstarten.
Om na het werk toch nog op een min of meer normale manier naar de “de slimste mens” te kunnen kijken casten we via de laptop en dit werkt. Loopt niet vast en geen draaiende cirkeltjes. Is natuurlijk niet ideaal want laptop voor niets anders te gebruiken zolang we tv kijken. Het enige dat ik als reactie krijg is dat het telkens wordt doorgegeven aan het IT team en dat jullie wachten op enige feedback. Hoe kan het dat jullie geen oplossing hebben voor een probleem dat al 11 maanden aansleept en dat met geen enkele andere app problemen geeft. Triestig is dit.Nog eens vermelden dat ik elke keer via de app op het tandwieltje klik om een log door te sturen. Wat ik uiteindelijk ook opgeven heb want je krijgt daar toch geen reactie op.


Ja bij Netflix of VRT nu bvb geen probleem

 


heb je dat alleen met pickx via chromecast


Reageer