Vraag

Pickx-app op Apple tv werkt niet meer.


Ik heb gisteren  verspreid over de dag 4 verschillende Proximus helpdesk medewerkers aan de lijn gehad in de hoop dat iemand ons een oplossing of een verklaring zou kunnen geven waarom wij niet meer in de mogelijk zijn om de pickx app op onze Apple TV te gebruiken.

De app heeft jaren lang gewerkt. Omdat hij de laatste tijd haperde (blijven laden) had ik de app verwijderd met de bedoeling om hem eens opnieuw te installeren. Dit lukt helaas niet meer. We krijgen enkel nog een zwart scherm met centraal het witte logo. Na een 5-tal seconden sluit de app zich automatisch.

blijkbaar is hier geen oplossing voor?

Men zou dit technisch voor ons uitzoeken en ons telefonisch contacteren, maar tot op heden hebben we nog niemand gehoord.


51 reacties

Heb hetzelfde probleem.

is er al een oplossing?

Helaas! 
Op regelmatige tijdstippen installeer ik de app opnieuw maar dit brengt geen soelaas.

Ook Proximus heeft niet meer gereageerd.

Wij hebben sinds een week hetzelfde probleem. Daarnet een medewerker van Proximus aan de lijn gehad. Volgens hem ligt het aan de app voor AppleTV. Op de IPad werkt de app wel gewoon. 

Idem hier

Hier hetzelfde sinds een paar dagen. Ik moest bij elke start mijn paswoord inbrengen, dus de app terug geinstalleerd. Maar nu krijgen we gewoon een logo en sluit de app na een paar seconden terug af. Op de iPad werkt het wel nog normaal.

Reputatie 7
Badge +5

@Ollismima @GuyVer @Joris E. @Peter S. Kunnen jullie in de instellingen de tv aanbieder volledig uitschakelen en het nog eens proberen?

Nee, dat werkt bij mij ook niet.

Hier hetzelfde probleem sinds een paar dagen.

De pickx app op apple tv blijft vaak hangen, andere streamings app (vtm go, vrt max,…) werken wel goed.

Reputatie 7
Badge +5

@Peter S. Heb je de tv-aanbieder uitgeschakeld gelaten? Dit is heel belangrijk. 

@Pieterv Kan je het eens proberen met het uitschakelen van de tv-aanbieder? 

@DaisyS Ook zonder een tv provider in te vullen start de app niet op.

Reputatie 7
Badge +5

@Peter S. Kan je meegeven welke versie van de app en welke versie iOS er op je toestel staat?

@DaisyS tvOS 16.0 (20J373) en Pickx 1.7.2 (released 4 Aug 2022)

Alles geprobeerd. Uitschakelen van provider. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd… 

is het nog wel zinvol om ons tv abonnement te behouden? 

Hier werkt ook niets.

Al sinds zaterdag.

Niemand heeft tot nu toe kunnen helpen

 

@Joris E. Ik denk er ook aan om mijn tv abonnement op te zeggen, de meeste zenders hebben toch een eigen app.

Reputatie 7
Badge +5

@wimg Kan je eens proberen de tv-aanbieder uit te schakelen in je instellingen?

@Peter S. Ik stuur het door voor nazicht.

tv aanbieder staat overal reeds uit

 

Ik heb ook de tv aanbieder uitgezet, echter nog steeds zeer slechte en vaak onderbroken stream.

 

als ik via de pickx app naar de apple tv via airplay stream werkt het wel goed, dus het ligt niet aan de internetverbinding maar aan de pickx apple tv app.

 

 

dIk heb ook de tv aanbieder uitgezet, echter nog steeds zeer slechte en vaak onderbroken stream.

 

als ik via de pickx app naar de apple tv via airplay stream werkt het wel goed, dus het ligt niet aan de internetverbinding maar aan de pickx apple tv app.

 

 

airplay van pickx op bv ipad naar apple tv is toch niet voorzien?

Als ik de uitleg van Airplay lees is dat toch mogelijk, nee?

Apple AirPlay 2 gebruik je om beeldmateriaal vanaf een Apple toestel naar een televisie te streamen. Dit kan alleen bij televisies waarop Apple TV is aangesloten of bij slimme televisies die compatibel zijn met AirPlay 2

ja, maar elke app moet de airplay funktionaliteit inbouwen en dus het icoon voorzien om te streamen via airplay. vb youtube op ios heeft dit voorzien maar mijn pickx app op ios heeft dit niet. (laatste versies)

Pickx heeft dit wel op android om te streamen naar chromecast

sinds gisteren, woensdag, is het probleem opgelost.

vanzelf ….

 

Beste proximus, bij mij is het probleem nog steeds niet opgelost.

De apple tv app blijft haperen. Vooral bij populaire programma’s.

enige oplossing?

 

vandaag krijg ik ook de melding: stream niet beschikbaar, error: 0

 

Ik heb een volledige reset gedaan van de Apple tv decoder en al mijn apps terug geinstalleerd, alles werkt weer zonder probleem (hoewel, ik ben zeker dat ik binnenkort de “maximum aantal installaties bereikt” boodschap krijg, want ik heb de Pickx app ondertussen al een paar keer verwijderd en terug geinstalleerd). 😅

Vandaag hield ook hier de picx op Apple TV ermee op.  Na ongeveer 5 seconden klapt hij eruit.  Apple TV gereset. App opnieuw geïnstalleerd. Iemand een idee ? 
 

 

Reageer