Vraag

Pickx

  • 4 January 2021
  • 7 reacties
  • 101 Bekeken

 

Pickx app op Iphone Se  doet het niet om live Tv te kijken op smartTv . Er komt een zwart scherm met de melding dat er een technisch probleem is en dat dit wordt  doorgegeven … Via internet lukt dit ook niet , hij vraagt om een pakket te kiezen , maar we hebben het Flex pakket waar Pickx inzit;

na  zeker een 6 tal keer contact gehad te hebben, is het probleem nog niet opgelost+2 maal naar een shop geweest en altijd tegenstrijdige berichten gehad .. Heb de laatste 2x gevraagd om een andere oplossing te zoeken , vb een 3de decoder aan te bieden, maar geen reactie gehad. Ben ontgoocheld in Proximus, vroeger werd er altijd een oplossing geboden en werd er steeds teruggebeld… 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

 

Pickx app op Iphone Se  doet het niet om live Tv te kijken op smartTv . Er komt een zwart scherm met de melding dat er een technisch probleem is en dat dit wordt  doorgegeven … Via internet lukt dit ook niet , hij vraagt om een pakket te kiezen , maar we hebben het Flex pakket waar Pickx inzit;

na  zeker een 6 tal keer contact gehad te hebben, is het probleem nog niet opgelost+2 maal naar een shop geweest en altijd tegenstrijdige berichten gehad .. Heb de laatste 2x gevraagd om een andere oplossing te zoeken , vb een 3de decoder aan te bieden, maar geen reactie gehad. Ben ontgoocheld in Proximus, vroeger werd er altijd een oplossing geboden en werd er steeds teruggebeld… 


hi, kan je de app nu nogmaals testen ?

Bedankt Jonathan

We hebben de app op iphone terug geinstalleerd en het lukt ! Bedankt, snap niet hoe het komt na zoveel proberen met de helpdesk Proximus...

Maar het is niet ideaal om zo Live Tv te bekijken , dit hapert .en blokkeert en ook alle berichten etc worden op de Tv getoond .. Ik denk ook dat Live Tv niet op punt staat , alhoewel wij optimaal internet zouden hebben : Ik bekijk eventueel voor een 3de decoder. Wij huren nu namelijk Tv Vlaanderen en dit lukt prima maar kost extra, spijtig want wij betalen toch ons Flex bundel met live Tv die dan niet optimaal werkt. Nogmaals bedankt 

Reputatie 7
Badge +4

@timevy123 Ik heb je lijn nagekeken. Een derde decoder is mogelijk als u dat wenst. 

Je lijn haalt nu een snelheid van 40 Mbps. Als je beide decoders spelen blijft er iets minder over voor je internet. Je app gebruik je vermoedelijk ook via je wifi-verbinding. Beiden kunnen een invloed hebben op de kwaliteit van het beeld op de pickx app. Kan je een testen of het beeld ook hapert als de decoders niet spelen ? 

Beste, sorry voor de laattijdige reactie. 

We hebben dit geprobeerd en zonder gebruik  van de 2 decoders gaat het een beetje beter, maar het beeld blokkeert nog. Niet leuk om zo TV te kijken... Is er een optie om meer internet te hebben, en eventueel een 3de  décoder..? 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@timevy123 Zoals hierboven reeds uitgelegd is een derde decoder mogelijk voor u. 

Ik zie dat er wel wat problemen zijn op je wifi2.4GHz. Je kan best zo veel mogelijk verbinden via 5.0GHz. Ik zie ook dat de afstand tussen je B-box3 en je GSM,… vaak te groot is om het signaal goed te kunnen ontvangen. Hiervoor kan je overwegen om een wifi-versterker te plaatsen. Hier vind je nog meer info om je wifi te verbeteren  https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm

Reputatie 7
Badge +1

@timevy123 Ik heb je lijn nagekeken. Een derde decoder is mogelijk als u dat wenst. 

Je lijn haalt nu een snelheid van 40 Mbps. Als je beide decoders spelen blijft er iets minder over voor je internet. Je app gebruik je vermoedelijk ook via je wifi-verbinding. Beiden kunnen een invloed hebben op de kwaliteit van het beeld op de pickx app. Kan je een testen of het beeld ook hapert als de decoders niet spelen ? 

40 Mbps is niet meer van deze tijd. Als ik zie dat de nieuwe CEO van PX zijn pijlen zet om mobile Vikings meer te promoten in Wallonië kan hij zich beter concentreren dat iedere klant een goede snelheid heeft om goed te kunnen surfen en TV te kijken. Daar moet PX zijn prio op zetten. Mag het niet zeggen maar doe het toch. Sinds PX een nieuwe CEO heeft, gebeurd er niets meer in Vlaanderen voor de klanten. Aanleg Fiber laat ik hier buiten want dit was onder Mevr. Leroy al opgestart. Diep triest 😷😥😥😥

Reputatie 7
Badge +3

@timevy123 

Is het gelukt nu met de 3de decoder?

 

Geert

Reageer