Beantwoord

opnames worden gewist

  • 23 September 2021
  • 14 reacties
  • 436 Bekeken

Hallo,

 

Telkens wanneer ik een opname wil zien en niet heb uitgekeken wordt die toch automatisch gewist. Soms ook wil ik opname bekijken en wist die de aflevering ineens. Heel frustrerend , al veel afleveringen kwijt daardoor. Ik heb decoder ook al twee keer opnieuw opgestart op week tijd en het blijft. Iemand idee wat ik best doe?

icon

Beste antwoord door DaisyS 1 October 2021, 12:03

Bekijk origineel

14 reacties

Wil je hiermee zeggen dat als je een opname bekeken hebt maar niet volledig uitgekeken hebt dat dan die opname gewist wordt zonder dat je zelf verder iets doet?

En als je een opname volledig uitgekeken hebt wordt die niet automatisch gewist?

Beste Proximus

Graag zou ik hierop eens willen reageren want ik had 2 weken geleden een serie opname gemaakt voor de afleveringen van “Kriebels” op vtm Gold, nu wat blijkt, sedert gisteren beschik ik enkel nog over de 3e aflevering op mijn decoder, kunnen de 1e 2 afleveringen terug geplaatst worden op mijn decoder aub, aangezien het hier gaat om een serie opname en de eerste 2 afleveringen werden opgenomen met serieopname, want een (serie)opname is 60 dagen geldig en hoeft niet al na 14 dagen van mijn decoder te verdwijnen.

Hopelijk kunnen we ook eens onbeperkt opnemen (zonder de limiet van 60 dagen) in de toekomst op de V7 decoder, hopelijk wordt daar in de toekomst ook eens werk van gemaakt, met bijbetaling voor een klein prijsje zoals de replay+ zou dat toch mogelijk moeten zijn?

Timm1983

Reputatie 7
Badge +5

@Tani Andries Kan je je forumprofiel vervolledigen en enkele voorbeelden geven van opnames waar dit bij is voorgekomen? Dan kijken we het eens na. 

@Timm1983 Ik heb de opnames voor je in orde gebracht. Kan je dit eens nakijken?

@DaisyS ik heb dit met the block Australia s11. Ik heb echt al alles geprobeerd (opnieuw opstarten, stekkers uittrekken..) maar blijft gebeuren. Soms gewoon al als ik de aflevering wil bekijken, wist die automatisch en soms ook wanneer ik in de helft stop en volgende dag wil verder kijken. Is het nog mogelijk om de afleveringen terug te plaatsen? Bedankt om het te bekijken! 

Reputatie 7
Badge +5

@Tani Andries Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel?

@DaisyS in orde?

@DaisyS 

Ik heb mijn opnames van “Kriebels” eens nagekeken en enkel de 3e aflevering staat nu 2x op mijn decoder, de eerste 2 afleveringen vind ik niet terug bij mijn opnames, mocht het niet lukken is het eigenlijk nog geen probleem omdat ik het ook kan herbekijken op vtm go.

Bedankt om dit eens te hebben nagekeken.

Timm1983

Ook bij een serie opname van de afleveringen van “Zomerrust” op vtm Gold zijn de afl. 1 tot 4 al verdwenen van mijn decoder, enkel afl. 5 tem 9 staan op mijn decoder, weet iemand of er misschien ook beperkingen zijn op hoeveel je opneemt in de cloud? En dat wat te veel opgenomen is al verwijderd wordt na 14 dagen? Ik heb wel een melding gekregen dat er opnames gingen verwijderd worden maar dat zou toch niet de bedoeling mogen zijn van opnemen in de cloud.

Beschikbare opslagruimte voor korte termijn opnames staat op 23% bij mij, of verdwijnen zo maar ineens opnames om nieuwe opnames te kunnen maken?

Of zou het anders niet meer mogelijk zijn om nog opnames te maken als de verdwenen opnames worden teruggeplaatst?

Timm1983

Nog geen reactie van Proximus, ik ga bij wijze van test eens een serie opname maken van de afleveringen van Questions pour une champion vanavond op France3, omdat ik dit ook graag zie, een quiz nog sneller dan blokken, ik zal wel laten weten de dag dat er 1 opname weg is nog voor de 60 dagen. Opname’s zijn slechts 60 dagen geldig, ik wil dit dan ook ervaren, waarom verdwijnen ze soms al van de decoder na 14 dagen?

Timm1983

zoiets zou kunnen gebeuren indien de opslagcapaciteit 60dagen tegen de limiet aanloopt...al weet ik niet of dit bij het geval is 

@Martin 

Ik kreeg eerst een melding dat er opnames gingen verdwijnen. Maar voor de 60 dagen dat zou toch eigenlijk niet mogen? Als men dan nog eens rekening dient te houden met opnamecapaciteit boven op de beschikbaarheid van 60 dagen dan is de lol er wel af. De serieopnames die ik gemaakt had van kriebels en zomerrust daar zijn al enkele van verdwenen voor de 60 dagen. Hopelijk maakt iemand er eens werk van om toch onbeperkt voor 60 dagen te kunnen opnemen wat men wil. 60 dagen is 60 dagen of je nu veel of weinig opneemt zou geen verschil mogen zijn. Hopelijk komt dit volgend jaar in 2022 eens beter tot zijn recht dat opnemen in de cloud met een V7. Desnoods tegen betaling van €10 per jaar om onbeperkt te kunnen opnemen zonder dat het van de decoder verdwijnt zou ook al een bron van nieuwe inkomsten zijn voor Proximus, louter een suggestie...

Timm1983

Reputatie 7
Badge +4

@Timm1983 De meeste van je opnames staan ingesteld dat er 10 of 20 opnames bewaard moeten blijven. Als er meer opnames van 1 serie opstaan, zal hij de oudste verwijderen. Voor Zomerrust zit je ondertussen aan dat aantal. Kriebels zou hij wel nog moeten bewaren tenzij de opnames ouder zijn dan 60 dagen. Je kan dit nakijken bij Instellingen - opnames

Ik heb ook even de opnames van Kriebels opgezocht. De eerste die ik hier te zien krijg staan al op uw decoder. 

@Tani Andries Ik zie de opnames van The Block vanaf 17 september nog op je decoder staan. Weet je bij welke opnames dit exact gebeurd is en welke we zouden moeten terugplaatsen ? 

@HadewychT

Bedankt! Dat is in orde nu de opnames zijn terug op mijn decoder V7 verschenen. 

Weet iemand hoe ik dat dan kan veranderen om meer dan 10 of 20 opnames te bewaren binnen de 60 dagen bij een serieopname.

Als ik in het menu op de V7 decoder bij instellingen kies voor opnames zie ik enkel dat er nog 20% beschikbaar is. Of is dit ergens anders?

Timm1983

Reputatie 7
Badge +4

@Timm1983 Ik heb het hier nagkeken en vind het inderdaad ook niet terug bij de instellingen en het beheer van je opnames. Ik heb het nagevraagd bij de specialisten van V7 of dit nog mogelijk is op deze decoder. 

Reageer