Vraag

opnames

  • 23 January 2021
  • 7 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

vanavond was er weer door de lange nieuws verschillende series of iets anders later begon.  Jammer dat je steeds zelf moet anticiperen en dat het niet automatisch wordt aangepast.  Ik had het zelf in de gaten en heb automatisch het volgend programma ook opgenomen.  Dit was op één maar siren op vtm 3 klopte ook niet ik heb de lus moeten opnemen want siren was plots verdwenen.

ik weet dat het doorgegeven wordt door een externe of de zenders of wie het ook mag zijn, maar het is toch vervelend, je kan toch niet altijd zelf bijhouden wanneer er een verlenging van het vorig programma zal zijn, is er daar geen oplossing voor want een blok van vb 2 uur kan je niet opnemen enkel voorgestelde programma’s

 


7 reacties

eigenlijk zou dit gewoon gekoppeld moeten zijn aan het uur waarop een uitzending zelf begint. 

Reputatie 5
Badge +2

ja dit zou handig zijn, want nu vooral met het soms extra nieuws, corona, USA enz, lopen de nieuwsuitzendingen soms uit

er zijn ook veel fouten de laatste tijd in de uitzendingen zelf, waarschijnlijk niet de fout van proximus, maar er moet toch iemand verantwoordelijk zijn voor de tv-gids up to date te houden.

Want als je dan kijk naar de zender zelf verschilt die met die van proximus.   Er zijn natuurlijk ook wel zenders die om de haverklap hun programma’s veranderen, maar daar moet toch ook iets kunnen aan gedaan worden om dit te op te volgen

Met het voorbeeld van de serie Siren(VTM3), wordt maar om 1 uur ‘s nacht uitgezonden, maar op proximus staan dan een lus van “1 uur en volgend programma om 11 uur”

heb dan maar die lus opgenomen omdat siren inderdaad uitgezonden werd, maar dit is toch niet normaal,  want soms let je er niet op en natuurlijk mis je die opname.

Het is hier al dikwijls aangekaart maar er blijven zich fouten voordoen, weet niet hoe het bij de concurrentie is en ik ben ook niet van plan weg te gaan bij proximus, maar er kan nog veel verbeterd worden aan de juistheid van de TV gids 

 

Ik weet inderdaad ook niet of het bvb bij Telenet met de TV-gids er beter aan toe gaat!?

Wat mij bijzonder stoort is dat sommige opgenomen series plots automagisch verdwijnen uit de lijst van opgenomen programmas. Een oud zeer dat schijnbaar niet uit te roeien is?

Dan heb ik al veel geluk gehad want is tot nu toe nog niet voorgevallen op mijn V5-compact decoder. 

Of betreft het mss maar bij opnames van bepaalde zenders dat  verdwijnen voorvalt, mss heb ik juist nog nooit iets opgenomen van deze zenders , dat zou dan ook een uitleg kunnen zijn dat ik het nog niet voorgehad heb!

Reputatie 5
Badge +2

opnames die verdwijnen heb ik ook nog niet voorgehad, toch niet in de laatste tijd misschien vroeger wel eens, maar nu niet meer, wat ik wel eens voor gehad heb dat er iets opgenomen was en er was op die tijd een andere opname geweest (de zender had iets anders uitgezonden) dat die verdween met de oorspronkelijk geprogrammeerde naam.  Misschien een moeilijke uitleg maar dit heb ik wel eens voorgehad.  Dus vb xxxxx geprogrammeerd en de zender zend aaaaa uit, en xxxxx verdwijnt.  

Reputatie 1

Bij Telenet een programmatie van 14 dagen en zelden problemen. Bij Proximus slechts programmatie voor 7 dagen en vaak verkeerd geprogrammeerd.

Vaak worden afleveringen die ik al heb gezien en gewist opnieuw opgenomen = heel vervelend.

Serie opnames op bepaalde kanalen nog steeds niet mogelijk.

Reageer