ontevreden omtrent niet in de mogelijkheid om het zelf te installeren en geen officiële klacht in te kunnen dienen.

  • 17 July 2021
  • 7 reacties
  • 243 Bekeken

Dag allemaal,

 

Ik wil hier even mijn frustraties kwijt. Ik had dit zelf liever in een officiële klacht willen sturen naar Proximus, maar dat is helaas niet mogelijk.

 

Op zaterdag 11 juli 2021 vraag ik bij het Proximus punt in Turnhout het TV abonnement aan. Gezien de wachttijden heel lang zijn en ik niet in de mogelijkheid ben om een technieker doorheen de dag te laten komen, besloot ik om de installatie zelf te doen. Niet moeilijk toch?

 

Op woensdag had ik mijn decoder in ontvangst en wilde ik hem installeren. “De Decoder kan geen verbinding maken met het internet” Na een aantal telefoontjes (en dagen) later, kwam het er op neer dat het TV abonnement nog niet geactiveerd was en dat dit gedaan moest worden door een technieker bij de installatie. Er moest dus toch een technieker komen????!!! Met als gevolg dat deze pas op 2 augustus 2021 kan langs komen.

 

Waarom??? De technieker gaat waarschijnlijk enkel de kabels moeten aansluiten, op 1 knopje moeten drukken en klaar. Het kleinste kind weet dat je “het activeren van een tv abonnement” gerust vanop afstand zou kunnen doen. Dus wat is hier zo moeilijk aan?


7 reacties

 PS: prox forummedewerkers komen niet langs op het forum tijdens het weekend.

 

Waarom??? De technieker gaat waarschijnlijk enkel de kabels moeten aansluiten, op 1 knopje moeten drukken en klaar. Het kleinste kind weet dat je “het activeren van een tv abonnement” gerust vanop afstand zou kunnen doen. Dus wat is hier zo moeilijk aan?

Dit hangt ervan af of er verbindingen voor VDSL moeten gelegd worden in straatkas waar je intro lijn in huis op aangesloten is, in principe moet de technieker daarvoor niet altijd bij je binnenkomen maar als er bv. toch om één of andere reden problemen optreden
(één voorbeeld zoals bij stubs/aftakkingen op je TF lijn binnenshuis) 
kan het zijn dat de technieker even bij je langs moet komen om het probleem op te lossen, maar voor de rest heb je gelijk de verdere aansluiting is niet zo moeilijk. 

Nu je kunt altijd het officieel antwoord van iemand van Proximus afwachten maandag als ze hier de draad opnemen en daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

 PS: prox forummedewerkers komen niet langs op het forum tijdens het weekend.

 

Waarom??? De technieker gaat waarschijnlijk enkel de kabels moeten aansluiten, op 1 knopje moeten drukken en klaar. Het kleinste kind weet dat je “het activeren van een tv abonnement” gerust vanop afstand zou kunnen doen. Dus wat is hier zo moeilijk aan?

Dit hangt ervan af of er verbindingen voor VDSL moeten gelegd worden in straatkas waar je intro lijn in huis op aangesloten is, in principe moet de technieker daarvoor niet altijd bij je binnenkomen maar als er bv. toch om één of andere reden problemen optreden
(één voorbeeld zoals bij stubs/aftakkingen op je TF lijn binnenshuis) 
kan het zijn dat de technieker even bij je langs moet komen om het probleem op te lossen, maar voor de rest heb je gelijk de verdere aansluiting is niet zo moeilijk. 

Nu je kunt altijd het officieel antwoord van iemand van Proximus afwachten maandag als ze hier de draad opnemen en daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Dag Martin,

 

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik zal dan nog maar even afwachten, want ik heb al sinds een geruime tijd Fiber (en dus ook internet) van Proximus. Het is dus echt een kwestie van aansluiten en op de knop “activeren” klikken. Ze willen hiervoor absoluut een technieker voor langs sturen. Deze gaat waarschijnlijk nog geen 5 minuten aanwezig zijn. En door de lange wachttijden zal ik nog ruim 2 weken geen TV kunnen kijken. 

 

Nu nog wachten op een antwoord/oplossing van hen uit….

Inderdaad best dat de forummedewerkers dit verder uitklaren of er nog een Technieker moet langskomen om één of andere reden.

Bvb de wan poort van de bbox moet ook actief gezet worden, maar of dit nu op afstand ook kan vermoed ik van wel maar, het komt er weeral op neer dat zij dit maar voor de volle 100%  kunnen bevestigen.

Reputatie 7
Badge +3

Dag LLuyts , vul je op het profiel hier even de klantgegevens aan voor verder nazicht? Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@LLuyts  Dag, men is aan je dossier bezig en men zal u spoedig contacteren. Groetjes Luc

Update …

Maandag avond 02 augustus is de technieker langs geweest. Hij had niet veel werk, want mijn kabels waren al goed aangesloten. Hij heeft de connectie van de ethernetkabel en de poort gemeten. Kwam erop uit dat er een configuratiefout op de modem zat en dat hij dit heeft opgelost en met volgende uitspraak: “Wel raar, want dit hadden ze vanop afstand perfect kunnen oplossen.”

 

Dus 2 weken lang zonder een tv aansluiting voor niets eigenlijk. Ik heb hen in al die tijd niet meer gehoord, dus ik wacht nog steeds voor een telefoontje!

 

Ik wil even meegeven dat de technieker een super vriendelijke man was en dat hij momenteel de enigste was die mij heeft verder geholpen. Dus een pluim voor hem!

Reputatie 7
Badge +3

@LLuyts  Dag Lise, zoals afgesproken. Excuses nog.  Groetjes Luc

Reageer