Skip to main content

Als ik een tv-programma herstart of uitgesteld wil bekijken, duurt het gemiddeld 5 seconden (met soms uitschieters tot 20 sec) voor het programma effectief start. Mijn decoder is een V5c.
Onlangs contacteerde ik daarvoor de helpdesk die een storing op de lijn zag. 's Anderendaags stelde een technieker ter plaatse vast dat de lijn "nog binnen de normen valt"; de decoder is helemaal oké, maar hij verving toch de modem door een bbox4. Dat leek iets beter, maar dat was maar tijdelijk of toevallig. Bij een 2de bezoek van een andere technieker verwisselde die het kabelkoppel in een schakelkast op de stoep, ook zonder verbetering. 
Ik bel enkele dagen later terug om te horen of de helpdesk nog een storing vaststelt; blijkbaar wel, want de man leest voor uit mijn dossier: "De problemen op die lijn zouden voor eens en voor altijd moeten opgelost worden". Proximus gaat dat op de planning zetten en indien nodig een afspraak maken.
Maar nog een paar dagen later word ik opgebeld door een technieker van Proximus. Volgens hem heeft het probleem van traagheid niets te maken met kwaliteit van de lijn en is het onoplosbaar! Ik moet er volgens hem mee leren leven...
Wie heeft er ook nog een V5c en wil die snelheid eens testen?

@Rogerbos De technieker heeft gelijk, ik heb een zeer goede DSL lijn en al een ruime tijd stel ik die vertraging vast zoals je aangeeft met mijn V5-Compact decoder.


@Rogerbos Hoe is je decoder met de modem verbonden? Dit is namelijk voor mij niet duidelijk vanuit de meting.


@DaisyS Mijn decoder is verbonden met de bbox4 via een netwerkkabel.


Reageer