Skip to main content

Beste medewerker van Proximus,

Onlangs werd onverwacht (en ongevraagd!) een TV Box v7 geleverd door bpost. Een tiental dagen later(!) kwam er een brief om de aanstaande levering te melden met een verzendlabel en verzendlijst met terug te sturen materiaal. Hierin wordt gevraagd om een TV Box met ref. 16030124 terug te sturen. We hebben echter geen TV Box met die referentie. Kan het zijn dat dit om een V6 gaat? We hebben nl. kortstondig een V6 gehad in 2021, maar deze werd al in november 2021 teruggestuurd en omgeruild voor een V5C, omwille van klank zonder beeld met de V6. 

Volgens wat ik begrepen heb op dit forum blijft de V5c nog in omloop, dus het is mij niet duidelijk waarom we deze zouden moeten terugsturen, zeker nu dit de enige manier is om toegang te hebben tot de lange-termijnopnames.

Ook opvallend is dat er op de factuur van mei al huur werd aangerekend voor een TV Box waar we niet om gevraagd hebben. Het gaat maar om 3 dagen, maar dan nog. 

Graag hoor ik van jullie wat precies de bedoeling is.

Ik vermoed dat de moderatoren hier niets hebben aan het referentienummer.

Zij halen je gegevens in  je forum.profiel. Is dat aangevuld?:

Hier: ForumProfiel

Doe dit terwijl je ingelogd bent

In het veld "Ticket" kun je de specifieke info vermelden.
De privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers.

Vergeet niet onderaan op "sla wijzigingen op" te klikken!!. 

En meld het ook even zodra dit gebeurd is.

Wat de lange termijnopnames betreft, enkel die op de V5 met harde schijf zullen blijven behouden, maar die decoder wordt  (of is al zo goed als) volledig uitgefaseerd. De V5c blijft ook niet eeuwig in omloop  en m.i. zullen daarop de lange termijnopnames ook verdwijnen.
(afbeelding hier onder geleend van @Antoon1 )

Het profiel was al aangevuld.

De referentie 16030124 is een productnummer van een TV Box, dus in principe zouden de medewerkers toch moeten kunnen opzoeken welk product dit is, nee?

Wat betreft de V5c is inderdaad gemeld dat de lange-termijnopnames beschikbaar blijven tot juni 2025, dus dan zou de V5c ook tot dan actief moeten blijven. Dus waarom wordt dan ongevraagd een V7 opgestuurd en gefactureerd? En hoe kan ik iets terugsturen dat ik niet heb (of niet MEER heb als de V6 bedoeld wordt)?

Uit het antwoord van de PX mensen zal het hoe, wat, waarom wel duidelijker worden is, ook qua facturatie.

.

@Gilleke. De V7 decoder is opgestuurd geweest door repair.De terugzending was voor de V6.U hoeft deze niet meer op te sturen.Deze is ondertussen ingeleid als terug binnengebracht.Voor de aanrekening heb ik juist de nodige creditnota opgemaakt.Excuses alvast voor het ongemak/verwarring.Groetjes Joel

Bedankt, @Joel M

En wat moeten we doen met de opgestuurde V7, die we dus niet gaan gebruiken zolang we met de V5c bij de lange-termijnopnames kunnen? 

@Gilleke. Hou deze maar, dan heb je direct de juiste als de oude niet meer werkt.Groetjes,Joel

Bedankt @Joel M en een prettig weekend toegewenst.

@Gilleke. Voor u ook toegewenst 😉 Groetjes,Joel

Reageer