Beantwoord

Nieuwe TV box V7C -- moet telkens opnieuw resetten

  • 24 March 2024
  • 48 reacties
  • 806 Bekeken

Reputatie 1

Hallo , wij hebben sinds woensdag 20 maart fiber aansluiting met de nagelnieuwe TV box ( denk dat dit de V7c) is. Wifi gaat supersnel , zowel op laptops als op de smartphones , daar geen probleem.

Wat WEL een probleem is  : Elke morgen moeten wij de TV box opnieuw resetten , als we namelijk alles opstarten dan hebben we enkel een klein beeld linksboven op onze TV  , na een reset ( instellingen → instelling toestel → apparaatvoorkeuren → over → resetten → alles wissen ) , start de TV box opnieuw op , moeten we alles opnieuw instellen ( wifi , enz … ) en dan hebben we weer goed beeld . Wordt de tv en tv box voor enkele uren uitgezet , dan moeten wij telkens opnieuw de tv box resetten.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn !!!! 

ps : onze TV is een nieuwe SAMSUNG smart tv ( SAMSUNG TV QE65Q70B - 65 inch )  , we hadden voordien Orange en daar NOOIT problemen gehad .

Volgens mij ligt het aan de nieuwe TV box .

Ik heb reeds vanalles geprobeerd , maar feit is dat het nog maar een recent nieuw product is van proximus en daar kan je blijkbaar nog niet veel info over vinden.

Hulp zou welkom zijn , morgen bel ik naar Proximus en zal eens zien wat ze daar zeggen.

Dit beeld hebben we als we opstarten nadat de TV en TV box volledig hebben uitgestaan .

 

icon

Beste antwoord door Foxske 25 March 2024, 15:00

Bekijk origineel

48 reacties

Zolang het beeld maar beeldvullend is is de theorie van beeldopbouw bijzaak, niet? ;)
En inderdaad afwachten.
Al bij al is het niet normaal dat het beeld klein, waar dan ook, op de televisie wordt geplaatst ipv schermvullend. Het onscherpe beeld zegt ergens ook iets. Toch een foutje in de V7c? Exemplarisch?

Er zijn inderdaad hier op het forum toch, nog niet genoeg klachten gekomen om een beetje conclusies te kunnen trekken of het echt een bug is in de v7c, wat natuurlijk goed zou kunnen!

Reputatie 1

ok, hier ben ik terug , TV en decoder hebben nu ongeveer 4 uur uitgestaan , zonet aangezet en dit heb ik vastgesteld:

  • pickx start nu veel sneller op 
  • beeld is nu direct normaal 

Ik zal nog nu nog niet direct juichen , zal afwachten wat het morgen zegt nadat alles een nachtje heeft uitgestaan.

De beeldmodus van de decoder staat nu op 720P60 , ik ben daar niet zo in thuis, maar heeft dit een invloed op de scherpte/kwaliteit als we naar Tv kijken ? is het niet zo, dat hoe hoger de resolutie , hoe scherper of beter je beeld is ?

Klopt!
Maar hier dwingen we de TV de omzetting te doen naar 4K en hij slaagt daar wonderbaarlijk goed in dus.
Waarom de decoder dit niet  vanzelves en van de 1e keer doet is mij een raadsel. Dus is er technisch of softwarematig iets met de v7c - algemeen of alleen met de jouwe, dat is de hamvraag - dat niet 100% juist is.

Het is ook maar een vraag maar wat doet de instelling op 1080 ?

Reputatie 1

Klopt!
Maar hier dwingen we de TV de omzetting te doen naar 4K en hij slaagt daar wonderbaarlijk goed in dus.
Waarom de decoder dit niet  vanzelves en van de 1e keer doet is mij een raadsel. Dus is er technisch of softwarematig iets met de v7c - algemeen of alleen met de jouwe, dat is de hamvraag - dat niet 100% juist is.

Het is ook maar een vraag maar wat doet de instelling op 1080 ?

Wel Patrick , ik heb hem nu eens op 1080p60 gezet , beeld is normaal , maar ik zal morgen pas uitsluitsel geven of alles normaal werkt ( weer nachtje wachten en dan zien hoe het werkt )

Morgen laat ik het weten  

Reputatie 1

Goeiemorgen,

Zoals gisteren afgesproken heb ik de decoder op 1080p60 gezet .

Deze morgen TV en decoder aangezet en kwam op het opstartscherm zoals hier op de foto , dit bleef maar op dat scherm staan , logo blijft vrolijk huppelen, maar verder gebeurd er niets , na een dikke 10 min.( toch ook niet normaal dacht ik ) ,  even geprobeerd om met de afstandsbediening “guide “ op te roepen, geen reactie , uitzetten ging ook al helemaal niet , ik heb dan maar een harde reset uitgevoerd ( knopje vooraan op de decoder ingedrukt ) en dan kreeg ik per direct alles in gang en had ik goed beeld .

Versterkt volgens mij nog eens het vermoeden dat er met die nieuwe decoder iets mis is .

 

Nu heb ik de decoder opnieuw op 720p60 gezet , straks moeten we naar de dokter , ik laat alles uitstaan tot deze namiddag en zal dan eens zien of er op 720p60 hetzelfde gebeurd als deze morgen of dat alles goed werkt .

 

Reputatie 1

OK, we zijn nu weer 5 uur later , heb tv en decoder weer aangezet en kan dus bevestigen : op 720p60 start pickx tamelijk snel op en hebben we direct normaal groot beeld.

 

Gans dit verhaal kan niet echt normaal genoemd worden  , ofwel iets mis met de TV box v7c , ofwel een bug .

 

Moet dit ergens gemeld worden aan proximus of volgt proximus dit hier ook allemaal of moet ik best tel. contact opnemen ?

Graag advies .

 

     

Het beste is dat hier een PX moderator dit verder escaleert 

Dus gewoon afwachten tot hier iemand van hen reageert.

Je kan altijd eens proberen met een andere hdmi ingang. Ook eens proberen om je beeldinstellingen van je TV toestel te resetten.(Hiermee worden de huidige beeldinstellingen teruggezet op de standaardinstellingen. • Menu Instellingen Alle instellingen Beeld Expertinstellingen Beeld resetten )

Het is een gok maar wie weet.

Mvg Artie

 

Reputatie 1

Je kan altijd eens proberen met een andere hdmi ingang. Ook eens proberen om je beeldinstellingen van je TV toestel te resetten.(Hiermee worden de huidige beeldinstellingen teruggezet op de standaardinstellingen. • Menu Instellingen Alle instellingen Beeld Expertinstellingen Beeld resetten )

Het is een gok maar wie weet.

Mvg Artie

 

Hallo Artie, bedankt , een andere Hdmi ingang heb ik al uitgeprobeerd, bleef hetzelfde , echter die beeldinstellingen van de tv resetten , dat is nog iets wat ik kan proberen , thx 

Reputatie 1

even een update : ik heb contact gehad met de proximus technische dienst , ze sturen mij een nieuwe V7c TV box op , volgende week zal ik die normaal gezien ontvangen en installeren, ik hoop echt dat mijn probleem dan zal opgelost zijn .

Ik hou jullie op de hoogte 

Wij wachten af, we zijn echt benieuwd.
Ondertussen heeft zich nog niemand gemeld met hetzelfde beeldprobleem, dus exemplarisch?  We zullen het snel weten.
Vrolijk Pasen nog.

 

Reputatie 1

en hier ben ik weer , ondertussen heb ik een andere V7c toegestuurd gekregen van proximus na een gesprek met( ik denk ) iemand van de technische dienst .

Installatie was zeer eenvoudig , alles werkte prima tot ……………….. de volgende morgen , m.a.w. het probleem is nog steeds hetzelfde .

Ik heb nu de instellingen van de V7c op 720p gezet , dan werkt het wel ( ook de volgende dag ) , eens de tv werkt en ik de instellingen verander naar bvb 3860x2160 , dan veranderen de beeldinstellingen en werkt de TV normaal op die nieuwe instellingen , MAAR , de volgende dag , weer hetzelfde liedje , klein beeld in linkerhoek van de tv en dan moet ik opnieuw naar 720p gaan om normaal beeld te hebben.

Aan de TV box zal het dus niet liggen want die is nu vervangen door een andere .

Ik weet het dus niet meer , al alles geprobeerd :

  • andere HDMI poorten 
  • alles zonder stroom gezet , 10 min. gewacht , alles opnieuw opgestart
  •  Samsung TV terug naar fabrieksinstellingen

enz….

Morgen belt die persoon van Proximus mij normaal gezien weer op om te kijken of alles is gelukt met de nieuwe tv box , zal zien wat hij misschien nog meer uit zijn mouw kan toveren 

 

Alle verdere suggesties zijn uiteraard ZEER welkom want telkens de TV box moeten herinstellen als je TV wil kijken is toch zeker niet de bedoeling denk ik .

heb je al geprobeerd van de software van de TV up te daten ?

Want ik heb de indruk dat het met de HDMI handschaking tussen uw decoder en TV te maken heeft aangezien het ineens on orde kwam door de resolutie te veranderen.
Bij zo’n handschaking problemen kan het soms ook door de hdmi kabel even uit te trekken en terug in te steken even in orde komen.

Reputatie 1

heb je al geprobeerd van de software van de TV up te daten ?

Want ik heb de indruk dat het met de HDMI handschaking tussen uw decoder en TV te maken heeft aangezien het ineens on orde kwam door de resolutie te veranderen.
Bij zo’n handschaking problemen kan het soms ook door de hdmi kabel even uit te trekken en terug in te steken even in orde komen.

Hey Martin ,

heb net nog even nagekeken, TV is up to date , er zijn geen updates.

HDMI kabel is al diverse keren in en uitgetrokken gezien ik al alle andere hdmi poorten ook heb geprobeerd.

Maar nu je over de HDMI kabel spreekt ……. enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een andere hdmi kabel gebruiken , nu is de originele aangesloten die de technieker van proximus meehad . 

Ik zal de HDMI van mijn samsung soundbar eens aansluiten an dan morgen zien of het nog hetzelfde is .

ter info:

Hdmi 2.0 volstaat al voor UHD 4k TV / HDMI 2.1  is  voor 8K TV (deze mag je uiteraard ook gebruiken)

Reputatie 1

ter info:

Hdmi 2.0 volstaat al voor UHD 4k TV / HDMI 2.1  is  voor 8K TV (deze mag je uiteraard ook gebruiken)

ok , ik hou jullie op de hoogte 

Reputatie 3
Badge +1

HDMI handshake is inderdaad het probleem, zeer veel qled samsung modellen hebben dit probleem in combinatie met v7. Best is de HDMI CEC en slaapstand uitschakelen op de decoder, zodat de decoder niet in standby valt indien men de tv afzet.

Reputatie 1

HDMI handshake is inderdaad het probleem, zeer veel qled samsung modellen hebben dit probleem in combinatie met v7. Best is de HDMI CEC en slaapstand uitschakelen op de decoder, zodat de decoder niet in standby valt indien men de tv afzet.

de slaapstand had ik al volledig uitgeschakeld , nu zopas ook de HDMI CEC uitgeschakeld , ik heb de TV nu weer op 3860x2160 gezet , morgenochtend zal ik eens zien wat het geeft . 

Reputatie 1

Voila, ik heb het gehad met die nieuwe V7c tv box , deze morgen op scherm dat er geen internetverbinding was alhoewel al mijn andere toestellen ( smartphones, laptop ) perfecte wifi hadden.

Heb dan maar de TV box een 10 tal min. uitgezet , nog altijd niets !!!!!!!

Ben dat gedoe met de nieuwe v7c meer dan moe , straks contacteer ik proximus en ze mogen mijn abonnement veranderen naar enkel “ fiber internet “ , want dat internet werkt wel super goed . De TV box krijgen ze terug .  

Domme vraag misschien, maar je hebt geen beeld als ik het goed begrijp?
Startte je tv automatisch op met de decoder?
Door CEC uit te schakelen start je tv niet meer mee op met de decoder en moet je dus apart inschakelen. Het oude 2 knoppen syteem, TV + decoder apart aan en uit.

 

Reputatie 1

Domme vraag misschien, maar je hebt geen beeld als ik het goed begrijp?
Startte je tv automatisch op met de decoder?
Door CEC uit te schakelen start je tv niet meer mee op met de decoder en moet je dus apart inschakelen. Het oude 2 knoppen syteem, TV + decoder apart aan en uit.

 

hey Patrick, gewoon geen internet verbinding terwijl alle andere toestellen wel goed werkten met de wifi , ik heb nu ook de modem opnieuw opgestart en nu is er weer internet verbinding, maar wel met het aloude probleem van het kleine schermpje in de lin,kerbovenhoek .

Ik heb al contact gehad met proximus zopas en tv box + tv abonnement opzegd, fiber hou ik uiteraard want die is supergoed .

zoals ik eerder heb gezegd, ik heb het gehad met die tv box 

Aan allen bedankt voor de hulp hier 

Reputatie 4
Badge +2

Mijn TV Box startte niet meer op, gebeld met de klantendienst wisten na alle positieve lijntesten geen oplossing. Zouden technieker langs sturen.

Nog wat gezocht... en gevonden:

schakelaar uit 10’ wachten schakelaar aan, kies:  instellingen - support - clear data herstart

Is het niet nuttig in de manual naar  “clear data” te verwijzen?

Probleem opgelost technieker niet nodig

Reageer