Skip to main content

Vanaf 15 maart start Proximus geleidelijk met de verdeling van een gloednieuwe TV Box. De nieuwe box staat garant voor een nog betere gebruikservaring en bevat enkele belangrijke nieuwigheden, zoals de geïntegreerde wifi 6-technologie. Hij verbruikt bovendien zo'n 20 tot 40% minder energie.

Krachtige en energiezuinige box, met geïntegreerde wifi 6-technologie

De nieuwe box is compacter en nog performanter dan zijn voorgangers, door de krachtigere hardware. Het RAM-geheugen van 3 GB, de integratie van de laatste chiptechnologie en de nieuwste versie van het Androidbesturingssysteem resulteren in vloeiender wisselen tussen applicaties en over het algemeen in een aangenamere en betere gebruikerservaring.

Het toestel is bovendien gemaakt uit gerecycleerd plastic en is zo'n 40% kleiner dan zijn voorgangers, waardoor hij ook minder plastic bevat, het transport efficiënter en milieuvriendelijker wordt, en het energieverbruik lager ligt. Met een vermogen van 12W verbruikt de TV Box, afhankelijk van het gebruikspatroon, zo'n 20 tot 40% minder elektriciteit. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voordeliger voor de portemonnee van de klant.

Verder bevat het toestel geïntegreerde wifi 6-technologie. Dankzij die nieuwe optie kan de klant ervoor kiezen het toestel draadloos te verbinden met zijn of haar thuisnetwerk, zonder externe booster. Voor een optimale en stabiele tv-ervaring blijft een bekabelde verbinding wel aangeraden.

Praktisch: geleidelijke uitfasering van oudere modellen

De nieuwe TV Box wordt vanaf 15 maart geleidelijk verdeeld. In eerste instantie gebeurt dat voor nieuwe aansluitingen, maar gaandeweg zullen ook oudere modellen bij bestaande klanten gratis worden vervangen door het nieuwste model. Dit is een geleidelijk proces; klanten worden individueel geïnformeerd over de 'swap'.

*Er is een eenmalige omruilkost van €49 voor wij zijn decoder wil omruilen. 

Wie niet kan wachten en meteen wil genieten van de allernieuwste en krachtigste TV Box, kan dit – mits betaling van een omruilkost – aanvragen via het Pickx-menu op zijn tv-toestel, de klantendienst of in één van de Proximus-shops.

*De éénmalige omruilkost valt weg als je geabonneerd bent op één van de volgende de tv-optie(s) Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports of Disney+.

Als je al een Android TV Box hebt, raden we niet aan om deze te wisselen naar de Android TV Box met wifi. Onze Android TV Box is nog nieuw.  Maar voor degenen die dat wel willen: het kan. De éénmalige omruilkost valt echter niet weg in dit geval.

Een nieuw tv-platform in de backend voor een nóg betere ervaring

Ook achter de schermen werkt Proximus onophoudelijk aan het verbeteren van de kijkervaring. Zo start het binnenkort met de transformatie naar een nieuw tv-platform in de backend. Het nieuwe platform is moderner, flexibeler en meer toekomstbestendig, en brengt verschillende concrete verbeteringen voor de klant met zich mee. Wie bijvoorbeeld thuis een opgenomen programma begint te kijken, zal dat later ergens anders op de gsm of tablet kunnen hervatten. In de toekomst zullen klanten ook een profiel kunnen aanmaken voor elke kijker, voor een meer gepersonaliseerde ervaring.

Momenteel zit het tv-platform nog in een testfase. Binnenkort worden nieuwe klanten automatisch op het nieuwe platform geconnecteerd. Voor bestaande klanten zal de migratie naar het nieuwe platform geleidelijk aan gebeuren. Het volledige proces zal ongeveer 2 jaar duren.

De nieuwe TV Box is de krachtigste en meest performante box die we ooit hebben uitgebracht, volledig in lijn met onze positionering als premium brand. Daarnaast hielden we bij de ontwikkeling van deze nieuwe box ook rekening met het milieu: met zijn kleiner formaat, gerecycleerd plastic en lager energieverbruik zorgt de TV Box ook op dat vlak voor vooruitgang. Tegelijkertijd blijven we investeren in ons tv-platform, om onze klanten een naadloze kijkervaring te bieden op al hun schermen.

______________________________________________________________

Jim Casteele Consumer Market Lead

  •  15 maart 2024: HadewychT PX Community Manager
    Het klopt inderdaad dat dit tegen betaling (49€) mogelijk zal zijn vanaf 28 maart
    als je een goed werkende decoder door dit model wilt vervangen. 

  • Energieverbruik van de verschillende decoders  & hier
  •  

Inderdaad bij mij stond dit vermeld op de factuur van april (2024)

Wel nog met de V5 (decoder met harde schijf)

ivm de beschikbaarheid van de opname’s beperkt tot de 60 dagen, wat zal dat te weeg brengen in de toekomst, misschien minder en minder opnemen, voordeel: mindere belasting voor de servers van Proximus op termijn, ik neem ook niet al te veel meer op omdat het toch weg is na 60 dagen, ik lees dan liever een boek.


Wij slagen er toch altijd gemakkelijk in om onze opnames (momenteel 42 of 43) binnen de 60 dagen te bekijken.
Ik zie niet in waarom dat  niet zou lukken, tenzij je er de voorkeur aan geeft een boek te lezen uiteraard. Een kwestie van prioriteiten. Maar dan is de vraag: waarom nog opnemen?


Op de v5c kan je vroeger opgenomen en op lange termijn bewaard nog een tijdje bekijken (1 jaar) denk ik 

Nieuwe lange termijn kan je niet meer toevoegen.

 

 

In alle geval , ik heb nu een v7c.

100x beter

- snelheid : snelle reactie op commando's 

- beeldkwaliteit  4k-scherm wordt gedetecteerd en beeld wordt hieraan aangepast.

- ook in Eco modus is opstart snel genoeg

 

Het verlies op lange termijn is hierdoor helemaal niet erg. 

Het waren bij mij sowieso films die toch ieder jaar herhaald worden of op Netflix ook te vinden zijn 

 


Op de v5c kan je vroeger opgenomen en op lange termijn bewaard nog een tijdje bekijken (1 jaar) denk ik 

Nieuwe lange termijn kan je niet meer toevoegen.

 

 

In alle geval , ik heb nu een v7c.

100x beter

- snelheid : snelle reactie op commando's 

- beeldkwaliteit  4k-scherm wordt gedetecteerd en beeld wordt hieraan aangepast.

- ook in Eco modus is opstart snel genoeg

 

Het verlies op lange termijn is hierdoor helemaal niet erg. 

Het waren bij mij sowieso films die toch ieder jaar herhaald worden of op Netflix ook te vinden zijn 

 

- makkelijker doorspoelen en terugspoelen (en blokkeert niet elke dag zoals de v5c)

- betere indeling van het menu.


Wij slagen er toch altijd gemakkelijk in om onze opnames (momenteel 42 of 43) binnen de 60 dagen te bekijken.
Ik zie niet in waarom dat  niet zou lukken, tenzij je er de voorkeur aan geeft een boek te lezen uiteraard. Een kwestie van prioriteiten. Maar dan is de vraag: waarom nog opnemen?

Ik neem alles op omdat ik dan kan kijken wanneer ik wil en die reclame kan doorspoelen.
Die box is ook vlotter en sneller dan de V7.
 


Ik lees hier: In alle geval , ik heb nu een v7c.100x beter- snelheid : snelle reactie op commando's - beeldkwaliteit  4k-scherm wordt gedetecteerd en beeld wordt hieraan aangepast.- ook in Eco modus is opstart snel genoeg.

Dan wordt het ook eens tijd om vanaf september de v7c te verdelen onder de kijkers met een V7. Ik merk al op dat de V7 trager opstart, ik zie een zwart scherm met een rode cirkel soms die maar blijft draaien tijdens het opstarten, dat mag voor €145 per maand, wel wat sneller!

Dus conclusie, Proximus, verdeel gewoon die V7c voor wie hem nog niet heeft onder de abonnee’s, €145 per maand per klant, is ook mooi verdiend.


Ik lees hier: In alle geval , ik heb nu een v7c.100x beter- snelheid : snelle reactie op commando's - beeldkwaliteit  4k-scherm wordt gedetecteerd en beeld wordt hieraan aangepast.- ook in Eco modus is opstart snel genoeg.

Dan wordt het ook eens tijd om vanaf september de v7c te verdelen onder de kijkers met een V7. Ik merk al op dat de V7 trager opstart, ik zie een zwart scherm met een rode cirkel soms die maar blijft draaien tijdens het opstarten, dat mag voor €145 per maand, wel wat sneller!

Dus conclusie, Proximus, verdeel gewoon die V7c voor wie hem nog niet heeft onder de abonnee’s, €145 per maand per klant, is ook mooi verdiend.



Mij hebben ze laten weten dat ze de v7c niet gaan aanrekenen 😉. Maar goed ook, vind dat logisch ook.
Betalen al genoeg en huur en dergelijke meer.
En ja, die cirkel bij de V7 had ik zeer vaak ook als ik te snel ging ofzo of programma vooruit spoelde, daarom dat ik absoluut de nieuwe box wilde hebben 😉.


Reageer