Vraag

Nieuwe compact decoder, geen audio output en geen full HD

  • 6 August 2018
  • 6 reacties
  • 1039 Bekeken

Onlangs ontvingen we de compact decoder, werkt vlotjes, reageert sneller op de afstandsbediening. Op dat vlak niets dan lof.
Doch is er geen analoge audio uitgang (je weet wel de rode en witte cinch aansluiting) voorzien om de 'oudere' surround systemen aan te sluiten. Is er een mogelijkheid om (analoog) geluid uit dit boxje te krijgen? Wel wat balen nu we net twee maand Netflix in huis hebben en we het met de ondermaatse speaker van de TV moeten stellen.
.
Ik stel ook vast dat het HD signaal slechts 720 lijnen ipv 1080 zoals voorheen is. Is daar, zoals voorheen een instelling voor?

Tnx.

6 reacties

- kabeltje met overgang van mini scart naar cinch stekkers kun je krijgen in een proximus winkel.
zie ook > klik hier onder punt 3)
- via menu van je decoder > systeem > instellingen > beeld kun je kiezen voor 1080
default staat die op automatisch.

Ik heb de kabel van de mini scart nodig om mijn tv aan te sluiten op de decoder.  Zelfs met het gratis kabeltje van Proximus heb ik dan geen aansluiting/ingang meer om mijn oudere bose 3 2 1 op de decoder aan te sluiten . Welke oplossing hebben jullie hiervoor ? 

Op de bijgevoegde handleiding van de nieuwe decoder staan er 2 mogelijke decoders afgebeeld waarvan er 1 wel een wit rode audio ingang heeft . Degene die mij werd bezorgd is de mini versie die die ingangen niet heeft.

Tenslotte huur ik een 2e decoder die even oud is als degene die nu vervangen wordt . Deze kan wel met een Hdmi aansluiting aangesloten worden op een recentere tv . Kan ik deze decoder vervangen door de nieuwe of geeft dat problemen ? 

Bedankt voor uw antwoord.  

de nieuwe decoder V5Compact  heeft RCA uitgangen niet daarom dat destijds dit kabeltje verkrijgbaar was in de proximus winkels je kunt ook  toslink (glasvezel uitgang gebruiken indien je audio installatie die heeft 

maar bekijk mss ook eens deze discussie → https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/geluid-via-de-stereo-installatie-50923

waar blijkbaar met de V5compact blijkbaar ook problemen optreden, of Proximus hiervoor een oplossing heeft dat weet ik niet?

De oplossing zou een decoder V5 zijn ipv de V5 compact maar die wordt niet meer geleverd . Dus op eigen kosten cinch kabel met omvormer zoeken die toelaat om zowel audio als tv aan te sluiten . Bedankt Proximus voor de schitterende service !

Ja de strategie/toekomst is gericht op alle opnames in de cloud (niet alleen bij Prox) !

Onlangs ontvingen we de compact decoder, werkt vlotjes, reageert sneller op de afstandsbediening. Op dat vlak niets dan lof.
Doch is er geen analoge audio uitgang (je weet wel de rode en witte cinch aansluiting) voorzien om de 'oudere' surround systemen aan te sluiten. Is er een mogelijkheid om (analoog) geluid uit dit boxje te krijgen? Wel wat balen nu we net twee maand Netflix in huis hebben en we het met de ondermaatse speaker van de TV moeten stellen.
.
Ik stel ook vast dat het HD signaal slechts 720 lijnen ipv 1080 zoals voorheen is. Is daar, zoals voorheen een instelling voor?

Tnx.

Hey Rudy

Hopelijk heb je een oplossing gevonden!! Ik zit momenteel met hetzelfde probleem…  Noch de Proximuswinkel, noch de contact bij Proximus konden me verderhelpen, ongelofelijk!

Dus stel ik mijn hoop op jouw berichtje.

Tnx.

Martine

 

 

 

Reageer