Niet aangevraagde(?) nieuwe TV-box
Besten,
Ik schrijf met opzet een vraagteken na "niet aangevraagd" omdat dit mogelijk een rare omstandigheid is.
Om een kort verhaal lang te maken:
Gisteren avond zit ik op dit forum te zoeken naar "Pickx ondertitels op IPad" terwijl ik met een half oog naar het voetbal zit te kijken.
Ik vind een aantal verwijzingen naar artikels op de Proximus web bladzijden, ik worst dus verder geleid en terwijl ik zit te lezen (meestal nutteloos daar het meestal gaat over TV toestel ondertitels), krijg ik een ongevraagd pop-up venster dat ik maar half lees, ben namelijk met iets anders bezig, in de zin van "bent u akkoord met ... blah blah ..." ik klik "OK" omdat ik denk dat het om de bevestiging van mijn account credentials gaat, en zoek verder.
Vanmorgen, in alle vroegte, krijg ik dan een nieuwe TV box aangeleverd (Jullie kennis van de Franse taal is nog steeds schabouwelijk! Het is "le box" en niet "la box(e)" wat de bokssport is!) en ik val gelijk van mijn stoel.
Android TV? ik heb geen android TV maar een oude smart-TV
Gesuggereerde connectie over wifi? ik heb een vast bekabelde TV over ethernet
Ultra HD/4K? Cool, maar ik heb zo geen TV!
Ik heb trouwens nog een bbox3 eerste generatie, geen idee of die ook een vernieuwing moet krijgen want ik heb een donkerbruin vermoeden dat die combinatie niet werkt! (Heb hier wel een behoorlijke verbinding, 77 Mbps zonder de TV's aan)
Ik heb dus geen idee of dit een samenloop van omstandigheden is of dat ik die box nu werkelijk aangevraagd heb maar wat moet ik ermee? Mijn V6 werkt voortreffelijk en naar ik lees ben ik bij installatie van de nieuwe box mijn lange termijn opgeslagen programmas verlies. Ik schiet hier dus geen donder mee op. En als die oude bbox3 incompatibel is dan zit ik een aantal dagen zonder TV en internet? sjonge!
Weet iemand hier iets zinnigs op te zeggen?
Graag jullie inzichten want als ik hier over al de problemen met die box lees, dan is dat zeker geen vooruitgang tov mijn oude V6 box?
dank u!