Misleidende reclame "gratis" Netflix!

  • 26 September 2018
  • 7 reacties
  • 3503 Bekeken

Sinds geruime tijd staat op de Proximus website voor de verschillende packs (Tuttimus/Minimus/Familus) vermeld 'Netflix inbegrepen' :



Ook in de radio reclame wordt dit letterlijk zo vermeld, waardoor ik dit logischerwijze als volgt interpreteerde : "inbegrepen" = "gratis" in de prijs van deze packs.

Alvorens mijn nieuwe Netflix abonnement op te starten, nam ik voor de zekerheid tóch nog eens contact op met Proximus via de chatroom met de vraag of Netflix wel degelijk gratis wordt aangeboden, ook aan bestaande klanten zoals ik.
Dit werd mij bevestigd door de chatroom medewerker:





Tot mijn grote verbazing blijkt nu dat Netflix toch werd aangerekend op mijn eerstvolgende factuur! Wanneer ik dit aankaart bij Proximus krijg ik als antwoord dat "Netflix, gezien een dienst geleverd door derden, niet gratis is inbegrepen in de packs maar dat ik wel 2 euro korting krijg als Tuttimus klant...".

Ik vind dit zéér misleidende om niet te zeggen bedrieglijke praktijken, zéker gezien men mij op voorhand expliciet heeft verzekerd dat Netflix gratis zou zijn. Momenteel wacht ik op antwoord van Proximus; ik heb hen gevraagd de Netflix meerkost te crediteren.

Deze persoon heeft hetzelfde vastgesteld:
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/tv-bundel-netflix-inbegrepen-45359).
Ik vermoed dat nog veel mensen in dezelfde val gaan lopen en zich zullen laten verleiden.

Ik reken in elk geval op Proximus om dit recht te zetten en hun reclame aan te passen!

7 reacties

Inbegrepen in de prijs is niet hetzelfde als gratis.
Maar de medewerker gaat wel volledig de mist in. Volgens mij snapte ze de vraag niet eens.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Frederik,

Er zijn 2 versies van onze packs. De Medium versie zonder tv bundel en de Large versie met tv bundel.

Familus M (=vaste lijn+ internet + tv) kost 67 euro per maand.

Familus L (=vaste lijn+ internet + tv + tv bundel) kost 74,95 euro per maand en 75,99 euro per maand met Netflix als tv bundel.

De aanrekening op de factuur wordt op deze manier opgesplitst:
Pack: 67 euro
Pack voordeel: My tv-bundle: -2 euro
Netflix: 10,99 euro

Jouw factuur klopt bij deze en correctie ervan is niet van toepassing.

Groetjes,

Antonella

Deze mail naar klachtendienst gestuurd:

Beste,

5 weken geleden kwam een zekere Toni Montes Valera bij mijn vriendin langs om haar te overtuigen na 25 jaar Telenet over te schakelen naar proximus. Hij beloofde hier bij ook 1 jaar gratis Netflix. 
Na veel telefoons naar de Heer Valera én proximus klantendienst staan we na 5 weken nog altijd even ver. Bij registratie Netflix wordt nog steeds vermeld dat ze 11,99€ per maand zal moeten betalen voor Netflix.
De Heer Valera maakt veel beloftes, zegt oa: "betaal gewoon die 11,99€ en proximus zal dat wel crediteren", maar er blijkt dus niks van te kloppen! De klantendienst gebeld vandaag en de mevrouw ad andere kant vd lijn ontkende ten stelligste dat proximus 11,99€ zou crediteren. Ze raadde ons aan een klacht in te dienen, wat ik bij deze dus ook doe. 
De klantendienst de afgelopen weken dus ook al verscheidene keren gebeld, waarbij ons telkens een oplossing werd beloofd. Één medewerker van jullie slaagde er zelfs in om hetzelfde te beloven als de Heer Valera, met de woorden: "Na het weekend wordt dat jaar gratis geactiveerd" Zoals gedacht niks, nada, noppes dus, alweer...
Het steekt ons hartsgrondig tegen. We zijn deze bedrieglijke praktijken beu!
Graag een correcte oplossing aub! 

Mvg, 

Filip

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Philterror13 kun je in je profiel de klantgegevens van je vriendin toevoegen voor nazicht? Grt, Heidi

Dag Heidi, 

 

Dat is klantnr 6148711xx, lijnnr 038252xxx, tel nr 036668xxx

 

Mvg,

 

Filip 

best om  privégegevens aan te vullen in je forumprofiel  en niet op een openbaar forum zetten:

Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> in de vakken aangeduid als “privé” > daar de gevraagde gegevens aanvullen
> Sla wijzigingen op.

Reputatie 7
Badge +3

@Philterror13 ik zie dat er een Testaankoop dossier 44543212 voor lopende is.U gaat via die weg de nodige antwoorden krijgen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reageer