Vraag

mijn volume pickx app is opgebruik, zonder deze app ooit te hebben geinstalleerd te gebruiken

  • 23 July 2020
  • 7 reacties
  • 176 Bekeken

Beste,

Sinds kort krijg ik plots de melding dat het volume van mijn pickx-app (1gb) volledig is opgebruikt. Ik heb deze app nochtans nog nooit geïnstalleerd en dus bij mijn weten ook nog nooit gebruikt.

Ik gebruik mijn telefoon en tv ook niet anders dan vroeger, terwijl hiervoor het volume altijd netjes op 0 bleef staan.

Hoe komt dit en hoe kan dit opgelost worden?

 


7 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Die 1 GB limiet is enkel maar voor mobiel verbruik zie hier : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_usage_tve/particulieren/support/televisie/tv-op-je-gsm-of-computer/van-start-met-de-tv-op-gsm-of-computer/hoeveel-data-verbruikt-proximus-tv-op-gsm-of-het-web.html

Zijn er nog andere huisgenoten waar jij de beheerder bent van hun abonnement? Ik zou op hun toestellen ook kijken of er daar geen Pickx app opstaat. Het kan ook om een fout gaan. Maar wel opletten, want de kans is groot dat je een aanrekening op jouw factuur gaat krijgen wanneer het verbuik > 1 GB is.De Proximus medewerkers komen morgen langs wat aan te bevelen is het aanvullen van jouw Proximus forum profiel meer bepaald klantennummer, en bij ticket kan je ook jouw GSM nummer ingeven): https://nl.forum.proximus.be/settings/profile (alle vakken waar er privé achterstaat kan enkel maar gelezen worden door de informatici die onderhoud doen aan het forum en de Proximus medewerks

of gaat het de keuze van de app met gratis verbruik mss?

ze reeds voor de prox medewerkers als ze morgen de draad opnemen je klantgegevens enz.in je forumprofiel
(terwijl je op het forum ingelogd bent) in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden die alleen door prox medewerkers zichtbaar zijn.→ https://nl.forum.proximus.be/settings/profile
klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
bvb in he vak “Ticket (Privé)” kun je alle bijkomende informatie zetten.

Nee, ik ben alleenstaande, dus geen andere abonnementen hier. 

Ik heb 1 smartphone, waarop ik nooit tv kijk. Wel YouTube filmpjes en kednet app, maar dat is volgens mij gewoon via Wi-Fi.

En op mijn smart tv kijk ik soms naar vrt.nu, maar ook dat is via Wi-Fi dacht ik. In het verleden had dat immers geen effect op mijn andere data-verbruik.

Dus ik vrees voor een fout

zet reeds voor de prox medewerkers als ze morgen de draad opnemen hier je klantgegevens enz.in je forumprofiel
(terwijl je op het forum ingelogd bent) in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden die alleen door prox medewerkers zichtbaar zijn.→ https://nl.forum.proximus.be/settings/profile
klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
bvb in he vak “Ticket (Privé)” kun je alle bijkomende informatie zetten.

Reputatie 6
Badge +3

Youtube en ketnet app hebben niets te maken met de Pickx app. Het kan ook gaan om een bug in de teller en dat hiervoor een foutieve waarschuwing verstuurd werd.  Jouw smart tv gebruikt ook de Wi-Fi daar zit geen SIM kaart slot in en heeft geen invloed op jouw data verbruik. Buiten jouw smartphone heb je ook nog een tablet met mobiele data? Zoja, kijk hier ook op. Zo nee dan gaat het hoogstwaarschijnlijk om een fout.

Nee, ik heb alleen een tv, laptop en smartphone.

Alleen de smartphone heeft mobiele data. Maar daarop staat geen pickx app. Ik heb het nog eens extra nagekeken.

Er zijn inderdaad nog zo’n fouten gebeurd dus best laten natrekken door iemand van Proximus zelf morgen.

Dit werd hier trouwens nog zo gemeld nooit pickx app gebruikt of geïnstalleerde en toch …..

Reageer