Ik heb een Loewe TV en sedert ik een V7decoder heb is er een probleem met stand-by. Na 1 of 2 minuten begint hij terug te spelen, k moet hem dus telkens aan de TV zelf uitzetten.
Heeft iemand een oplossing ?
Ik heb een Loewe TV en sedert ik een V7decoder heb is er een probleem met stand-by. Na 1 of 2 minuten begint hij terug te spelen, k moet hem dus telkens aan de TV zelf uitzetten.
Heeft iemand een oplossing ?
Probeer eens door HDMI CEC uit te zetten of dit dan nog zo is.
Martin, het werkt, TV ligt al 5 minuten uit. Hopelijk zijn er nu geen andere functies die niet meer werken. Ben jij iemand van Proximus ?
Hallo Chris,
Nee ik ben niet van Proximus zelf.
Wat niet meer gaat werken als HDMI CEC uit staat is dat je TV en Decoder niet meer tegelijkertijd zullen in of uitschakelen als je één van de twee (Decoder of TV ) in of uitschakelt.
Je gebruikt toch de HDMI kabel die meegeleverd was bij de V7 decoder.
Dus, dan zet ik best de twee knoppen van mijn afstandsbediening aan en uit, zowel TV als Proximus.
Ongelooflijk dat ze me dit bij Proximus niet kunnen zeggen, ze zouden me een technieker sturen met de kans dat ik de tussenkomst zelf zou moeten betalen.
Hartelijk dank Martin voor de goede raad
Inderdaad, met HDMI-CEC aan: hoef je maar één van de twee knoppen op de PX remote te gebruiken = TV(aan/uit knop) of Proximus(aan/uit knop) om beide V7 en TV in of uit standby te zetten.
In het andere geval HDMI-CEC uit: zul je beide knoppen moeten gebruiken als je de V7 en de TV in of uit stanby te zetten.
Bij sommige TV’s kun je ook bv in de instellingen ergens kiezen als er na een bepaalde tijd die je zelf kiest/instelt geen activiteit meer is dat de TV uitschakelt. Dan zou je in principe alleen op de Proximus knop moeten drukken om de V7 in standby te zetten en dan zou na de tijd die je ingesteld hebt ook de TV automatisch in standby moeten gaan. Dan heb je wel meer elektrisch verbruik aangezien de TV pas na die tijd in standby zal gaan.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.