Ik had een probleem met opnames die verdwijnen. Ik deed het probleem al vaak uit de doeken via Messenger, maar ik geraakte geen meter verder. Ik ging zelfs ten einde raad naar de fysieke winkel, waar ze me beloofden dat er iemand telefonisch contact ging opnemen. Dat is, niet geheel onverwacht, niet gebeurd.
Ik geef hieronder een samenvatting (tot nu toe). Als jullie geïnteresseerd zijn (voor trainingsdoeleinden?), wil ik gerust het volledige transcript van 13 bladzijden bezorgen. Hoe komt het dat het zo moeilijk is om klanten te helpen?
20/03/2021, 16u06
- Probleem uitgelegd
- 5 euro korting gekregen
- “Ik schakel je door naar de technische dienst” = niet gebeurd
- 16u17: “beoordeel dit gesprek”
20/03/2021; 16u31
- Telefoonnummer gegeven: “ik kijk even je lijn na”.
- “Ik zoek de juiste agent voor je” – gesprek werd niet verder gezet
- 16u34: “beoordeel dit gesprek”
20/03/2021; 16u40
- Met collega gechat en verwezen naar voorgaande berichten
- “Ik verbind u door met de technische dienst” – niet gebeurd
- 16u44: “beoordeel dit gesprek”
20/03/2021; 17u50
- Vraag wanneer de technische dienst contact zou opnemen; chatbot begon terug vanaf 0
- “Ik zoek de juiste agent voor je” – gesprek werd niet verder gezet
- 17u52: “beoordeel dit gesprek”
20/03/2021, 17u52
- Vraag wanneer de technische dienst contact zou opnemen; chatbot begon terug vanaf 0
- “Ik zoek de juiste agent voor je” – gesprek werd niet verder gezet
- 17u53: “beoordeel dit gesprek”
20/03/2021, 17u55
- Chatbot nog eens wakker gemaakt
- Technisch probleem, “ik zoek de juiste agent voor je”
- 17u56: “Beoordeel dit gesprek”
20/03/2021, 17u58
- Chatbot terug wakker gemaakt
- Technisch probleem, “ik zoek de juiste agent voor je”
- 18u00: “Beoordeel dit gesprek”
20/03/2021, 18u00
- Chatbot gereactiveerd
- Technisch probleem, “ik zoek de juiste agent voor je”.
- Einde gesprek, zelfs geen vraag om het gesprek te beoordelen
20/03/2021, 19u06
- Chatbot wakker gemaakt
- Technisch probleem, “ik zoek de juiste agent voor je”
- 20u12: “beoordeel dit gesprek”
22/03/2021, 9u27
- Chatbot geactiveerd, “vast telefonnummer gegeven”, “ik kijk het meteen na”
- Met collega gechat, gevraagd om bovenstaande berichten te lezen
- Probleem nogmaals kort uitgelegd
- Collega raadde aan om de decoder te resetten (met een halve uitleg, de volledige uitleg hiervoor vond ik nadien op de website).
- Na het resetten (probleem was niet verholpen) terug contact opgenomen in de chat; geen reactie meer
- 10u02: “Ik zoek de juiste agent voor je”. Daarna geen reactie meer
22/03/2021, 10u45
- Naar de Proximuswinkel geweest, probleem uit de doeken gedaan
- “Om 14u zal er je iemand opbellen”
22/03/2021, 14u14
- Chatbot geactiveerd en klantnummer e.d. gegeven
- Gevraagd wanneer collega ging opbellen. “Staat inderdaad ingepland om 14u”
- Ik stuur een mail naar de collega.
22/03/2021, 15u
- Nog steeds geen telefoon gekregen