Vraag

Klank onderbreking.

  • 29 October 2023
  • 25 reacties
  • 231 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
  • Grand Master
  • 239 reacties

Dagelijks heb ik een klankonderbreking van een paar seconden tussen ongeveer 20 u 30 en 21 u 30.

Dit is niet op één bepaalde zender, ook bij opnames gebeurt dit.

Ter info: decoder is een V7 met de laatste software.


25 reacties

Reputatie 5
Badge +1

is er dan niks in huis dat in die periode aan of uit geschakeld wordt ????

is je V7 verbonden met een draadloze optie dat in het stopcontact zit en van daaruit een utp kabel naar de ontvanger misschien ???

@Jan

Is het deze versie die je hebt : Middleware versie PXM-SW-5.7.2 / App versie 5.136.1.

Reputatie 4
Badge +2

Het gebeurt enkel ‘s avonds, nooit tijdens de dag .

V7 is rechtstreeks verbonden met modem.

App-versie: 5.127.4  PXM-SW-5.5.6.2

Reputatie 4
Badge +2

Tot mijn verwondering stel ik vast dat deze klankonderbreking (rond 21 uur) zich ook voordoet in het buitenland (Frankrijk).

Ik keek gisteren via de Pickx app (GSM) gecast op een decoder (Android) van Free Mobile.

Dus heeft niets te maken met mijn thuissituatie.

Reputatie 7
Badge +4

@Jan Heb je dit ook voor als je kijkt via andere apps op je decoder of GSM ? 

Reputatie 4
Badge +2

@HadewychT  Ben op dit ogenblik in het buitenland en kan moeilijk beoordelen of dit ook gebeurt op de VRTmax app.

Reputatie 4
Badge +2

@HadewychT

Het probleem van de klankonderbreking (enkele seconden) doet zich nog steeds voor op een willekeurig tijdstip tussen 20 en 21 uur, omdat ik op dit tijdstip bijna altijd via de decoder (V7) kijk is het moeilijk te zeggen of dit ook via de VRTmax app zo is.

Zal proberen enkele avonden via de app te kijken.

Bijkomende info: de klankonderbreking gebeurt slechts éénmaal.

Reputatie 4
Badge +2

@HadewychT 

Enkele avonden gekeken via Samsung TV op VRTmax (dus niet via V7 decoder) en geen klankonderbrekingen vastgesteld.

Reputatie 7
Badge +4

@Jan Kan je dit ook eens testen op de app via je decoder ? Dit geeft ons weer meer info over de mogelijke oorzaak. 

Reputatie 4
Badge +2

@HadewychT Dat zal ik bij gelegenheid eens doen.

Reputatie 4
Badge +2

@HadewychT 

Ik stel vast dat live kijken via VRTmax op de V7 niet mogelijk is, terwijl dit op de Samsung TV wel kan.

Ik zal er wel mee leren leven dat ik af en toe een klankonderbreking heb.

Op Wat is VRT MAX?

geven ze nochtans het volgende op : 
De meest recente tv-boxen van Telenet, Proximus, Orange en TADAAM.

 

Op Wat is VRT MAX?

geven ze nochtans het volgende op : 
De meest recente tv-boxen van Telenet, Proximus, Orange en TADAAM.

Apps installeren op de Android TV box:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_app/particulieren/support/televisie/pickx-gebruiken/pickx-functies/apps-op-de-android-tv-box.html

Reputatie 4
Badge +2

@Martin 

@HadewychT 

Ter verduidelijking: Foto 1 VRTmax op decoder V7

                                   Foto 2  VRTmax op Samsung TV

VRTmax op decoder V7 LIVE KIJKEN ontbreekt
 
VRTmax op Samsung TV

 

Reputatie 4
Badge +2

Nog steeds is er een geluidsonderbreking van ± 1 seconde rond 20.30 u op om het even welke zender, ook op VRT max via de V7 decoder.

Reputatie 5
Badge +2

@Jan Heb je een smart-tv? Als je via de vrt max app daar zou kijken komt het dan ook voor?

Reputatie 4
Badge +2

@Michael V  Ja ik heb een smart TV (Samsung) en zal ‘s avonds enkele keren op VRTmax kijken via de app op Samsung.

Reputatie 5
Badge +2

@Jan Ok. Laat ons zeker weten wat het resultaat is.

Reputatie 4
Badge +2

@Michael V Eind deze week laat ik dat weten!!!

Reputatie 4
Badge +2

@Michael V 

@HadewychT 

3 avonden naar VRTmax gekeken op mijn Samsung TV (dus zonder V7 decoder) en geen klankonderbreking gehad.

Gisteravond terug gekeken via de V7 decoder en om ± 20.40 u een klankonderbreking van één seconde.

Mijn conclusie: het probleem ligt bij Proximus, maar ik kan er mee leven.

Reputatie 4
Badge +2

Toch nog even vermelden dat het probleem zich nog steeds voordoet, gisteren om exact 20.36 u was het weer van dat.

Reputatie 7
Badge +4

@Jan Zit je decoder rechtstreeks in een stopcontact of in een verdeelstekker ? Is er een ander toestel dat op dat ogenblik extra stroom vraagt ? Heb je eventueel al eens getest met een andere HDMI-kabel of op een andere HDMI-poort van je TV ? 

Ik zie dat je ook nog een 2de decoder hebt. Kan je eens testen met die decoder op deze TV of je het dan ook voorhebt ? 

Reputatie 4
Badge +2

@HadewychT De decoder zit in een verdeelstekker samen met de TV (Samsung) en de AV-receiver (Sony) die beide aan staan.

Op deze tijdstippen zijn er geen toestellen die extra stroom vragen.

In de namiddag kijk ik nu geruime tijd naar Eurosport (GIRO) en heb nooit klankonderbrekingen.

De tweede decoder wordt zelden gebruikt maar vroeger heb ik al vastgesteld dat het probleem zich daar niet voordoet.

Zal nog eens een test doen met de HDMI kabel.

Eergisteren om 20.36 u (VRT 1)

Gisteren om 21.06 u (Play 4)

Reputatie 7
Badge +4

@Jan Kan je dan ook eens testen met de decoder in een vast stopcontact ipv op de verdeelstekker als dat mogelijk is ?

Is je decoder aangesloten via die AV-receiver ? Kan je de decoder dan eens rechtstreeks met de TV verbinden ? 

Kan je ook testen met de tweede decoder op deze TV aangesloten om te zien of die datzelfde probleem geeft ? 

Reageer