Beantwoord

Kan ik met deze aansluitingen makkelijk een Proximus-verbinding krijgen?

  • 12 June 2018
  • 6 reacties
  • 6020 Bekeken

Ik ga binnenkort een nieuw appartement huren. De verhuurders woonden er vroeger zelf en hadden altijd Telenet. Ze zijn niet zeker of er een telefoonlijn ligt en of er een Proximus-aansluiting is. Zelf ken ik er ook niet veel van, maar ik heb deze foto's doorgekregen. Kunnen jullie hieruit afleiden of het makkelijk is om Proximus-tv en internet hier aan te sluiten? Want als er nog geen aansluiting is en er moet gebroken worden in de muren etc. dan kiezen we toch liever voor Telenet.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door HadewychT 12 June 2018, 20:53

Bekijk origineel

6 reacties

Hetgeen op de foto's te zien is zijn coax aansluitingen waarover het signaal van Telenet BV kan binnen komen en een ethernet aansluiting die waarschijnlijk ook naar de digicoder loopt van Telenet. Proximus zijn signaal komt gewoon binnen via een klassieke telefoonlijn (koperdraad)
Kijk al eens wat proximus te bieden heeft op dit adres wat minimum internetsnelheid betreft >
http://proximus.be/internetsnelheid
je kan ook al eens een kijk nemen voor de proximus TV installatie gids
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_manual/particulieren/welkom-bij-support/televisie/proximus-tv-installeren/tv-materiaal-installeren/proximus-tv-handleiding-en-installatiegids.html
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_manual/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3v-b-box-3-enz.html
Dankjewel,

De verhuurders zijn niet zeker of er wel ergens een telefoonlijn getrokken is en al zeker niet of die enkel in de muur zit of er ook een echte aansluiting is. Zij vinden het althans niet. Kan ik met die internetsnelheid-test zeker zijn dat er een telefoonlijn ligt dan?

Maar zelfs als er een ligt, weten ze niet of er wel een aansluiting is. Enkel de aansluitingen in de foto's weten ze, dus het lijkt me beter om er van uit te gaan dat er geen kant en klare aansluiting voorhande is en we dus beter naar Telenet overstappen?

Bedankt,
Reputatie 7
Badge +4
Op basis van de foto's zult u vrees ik moeten kiezen voor een aansluiting "coax" (teledistributie) = Telenet of Orange (maakt gebruik van het Telenet-netwerk)
Vermits u spreekt van een "nieuw" appartement:
- zijn er geen plannen ervan - met elektriciteitschema's - beschikbaar?
- is er eventueel een syndicus voor het betrokken gebouw

In principe zouden de (technische) Px medewerkers op basis van adres moeten terugvinden op er voor het betrokken gebouw al dan niet inleidingen (naar een gezamelijke technische ruimte, eventueel al dan niet doorgetrokken naar de individuele appartementen) gemaakt geweest zijn

De (theoretische) internet-test geeft u inderdaad geen info over het al dan niet voorhanden zijn van een (al dan niet werkende) Proximus- (telefoonkabel)aansluiting
Reputatie 7
Badge +4
Wat is het adres van het appartement ? Dan kunnen we nakijken of er een aansluiting van ons binnenligt.

Ligt er een aansluiting in de Jozef Casselaan 2 in Middelkerke?

Reputatie 7
Badge +4

Ligt er een aansluiting in de Jozef Casselaan 2 in Middelkerke?


hi
momenteel zie ik jammer genoeg nog geen aansluiting op die lacatie, noch vdsl of fiber

Reageer