Skip to main content

Ik wil een 2de tv aansluiten. Volgens mijn abonnement moet ik met 3 toestellen kunnen kijken. Maar als ik wil starten word ik gevraagd om mijn vaste lijn nummer in te geven en daar geraak is niet voorbij. Zou het kunnen dat mijn tv-box te oud is? Jaren geleden is deze nog gebruikt om met een 2de toestel te kijken

• Wat ook mogelijk is dat bv oude decoder(s) die omgeruild of je zelf uit dienst geschakled hebt nog gregistreerd staan op je lijn zodat het max mogelijk decoders die je kunt aansluiten overschreden wordt als je nu een bijkomende decoder wilt aansluiten.
  • Normaal moet je oude decoders die je van de lijn verwijdert deactiveren 

Uw oude decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.
    Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven,houdt u best een recente factuur bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?).
  • Als het een oude V5 decoder is met harde schijf zou het eventueel ook kunnen dat PX die als onbruikbaar/gedeactiveerd heeft maar je zou dan wel op voorhand een bericht moeten gekregen hebben dat dit zou gebeuren .
    Want het is al een ganse periode dat de oude V5 decoders uit circulatie worden genomen en dat de één achter de ander klant een bericht krijgt dat binnen de maand je v5 decoder niet meer zal kunnen gebruikt worden.

Van wat ik kan nameten op uw lijn, is hij sterk genoeg om meerdere decoders te gebruiken.

Ik zie wel dat uw lijn op het nieuwe NTVBE platform staat, dit betekent dat in plaats van uw lijnnummer, u een TVSSID moet ingeven, Deze zou u kunnen terugvinden op uw factuur of in uw MyProximus account, deze is 9 cijfers lang beginned met 10*******

@YorickP

Dus als ik het goed begrijp moet iemand die nog niet op het NTVBE zit zijn Phone line nummer ingeven op zijn decoder en iemand die wel op het NTVBE zit zijn TV SSID? 
Is dit het geval voor beide zij die op VDSL zitten en zij die op fiber aangesloten zitten? want fiber krijgt ook een specifiek SSID dacht ik, nee?
 Bijvoorbeeld ik zie in myproximus (VDSL aansluiting) onder rubriek:

• TV :          een SSID van 9 cijfers beginnende met 10
  • Internet:  een SSID van 12 cijfers beginnende met 10
  • Phone Line: Het vaste telefoonnummer

@YorickP bedankt, die code ga ik eens proberen straks!

@YorickP ik heb de tv-code van mijn Proximus factuur ingegeven, maar ook deze geeft hij aan als fout.

Ik heb een tv decoder V5-compact. Zou dat nog moeten werken?

@MarianeP 

Een V5-compact decoder moet inderdaad nog altijd werken want de twee decoders die nog niet uitgefaseerd worden zijn juist de V5-compact en de V7 decoder (Android decoder) 

Ik ga eens kijken op mijn v7 decoder waar ik ook al op het NTVBE zit wat daar voor nummer in staat of het mijn Telefoonnummer is het TV-SSID nummer.
Ik dacht eigenlijk dat het TV-SSID moest ingegeven worden bij een fiber aansluiting, vandaar mijn bovenstaande vraag aan YorickP.

@MarianeP 

Heb net in de instellingen van mijn V7 decoder (op NTVBE ) en inderdaad vroeger als ik nog op het Oud TV platform zat was het mijn vast telefoonnummer dat er in stond en nu is dit het TV-SSID van 9 cijfers beginnende met 10 dat er in de plaats staat. Dat nummer vind ik ook terug via http://myproximus.be  onder Producten / onder rubriek:  TV  → 9 cijfers beginnende met 10.

@Martin Ook het ingeven van deze code heeft jammer genoeg niet gewerkt. Dan heb ik met de helpdesk gebeld, maar daar heb ik spijtig genoeg 3x hetzelfde verhaal moeten vertellen aan 3 verschillende medewerkers, die mij geen van allen hebben kunnen voorthelpen. Misschien nu maar overschakelen naar Google tv?

Welke melding krijg je dan na het invoeren van het TV-SSID, of wat gebeurt er?

@Martin Ook het ingeven van deze code heeft jammer genoeg niet gewerkt. Dan heb ik met de helpdesk gebeld, maar daar heb ik spijtig genoeg 3x hetzelfde verhaal moeten vertellen aan 3 verschillende medewerkers, die mij geen van allen hebben kunnen voorthelpen. Misschien nu maar overschakelen naar Google tv?

Reageer