DV,
Ondervind je problemen op andere toestellen dan Apple? Kan je die even testen? Als wij die info van je doorkrijgen, dan geven wij dit graag door aan ons IT team.
hallo @Charlotte.D
enkel Apple’s in gebruik, geen andere toestellen. Sorry. Ik zou het anders graag ook zo getest hebben (ik zou dan wel even moeten gekeken hebben of ik niet aan mijn limiet van toestellen zat).
Dus als iemand met dezelfde feiten en anders dan Apple zit, en hier even een test kan doen, hopelijk met bevestiging, dan is er werk voor jullie IT team.
Ik zou redeneren nu ook al een tip om aan het werk te gaan, want dus voor Apple gebruik, zit ik met het probleem (en ik neem aan niet als enigste...)
dank.
Idd, hier ook met 2 ipads geen mogelijkheid tot casten. Probeerde met de iphone en dit lukte wel maar kreeg dan in de app store een update en dan lukte het ook niet meer.
Die tv app is echt om te huilen bij proximus. Hoeveel problemen daar al mee geweest zijn . Hoop dat het weer geen jaar duurt zoals de vorige keer.
Ik kan verkeerd zijn maar ik dacht dat er inderdaad een probleem was Pickx te chromecasten bij de nieuwe OS update van de iPhone/iPad?
Mss kan dit eens door de prox medewerkers hier nagevraagd worden bij hun specialisten ter zake.
Dit heb ik kunnen vinden voor problemen met IOS 13, dat heeft te maken met een veiligheidsupdate die de werking van Google Cast kan verstoren en ook hoe dat app ontwikelaars dit probleem kunnen oplossen: https://developers.google.com/cast/docs/ios_sender/ios13_changes
Inderdaad nu je het zegt dat was met IOS/ipadOS 13, ik had het ergens gelezen maar wist niet meer waar.
hallo @Charlotte.D , al iets gehoord van het IT team ? Of wordt dit wachten tot 2020 ?
Zoals andere reacties hier (en andere forum berichten), lijkt mijn verhaal niet een uniek geval.
Oorzaak reeds gevonden ? Ik lees hier wel via @familievandesype dat dit eigen is aan Google Cast en IOS13, maar daar moet dan toch elke Cast app mee sukkelen ?
En… Stievie, en andere, blijven vlot lopen…
Dank
DV
@dvdc
Ik heb de IT’s om feedback gevraagd,
We houden je op de hoogte,
Onze verontschuldigingen voor dit ongemak.
Geert
@dvdc : Niet wanneer de app makers rekening gehouden hebben met de belangrijke wijziging voor de release van ios 13.
nieuwe releases brengen toch nog dikwijls nieuwe bugs mee en ik vind dit ook niet zo abnormaal, en dit zelfs bij heel ervaren software giganten, als ze dan maar kort op de bal spelen om het op lossen is dat nog allemaal niet zo erg, en anderen mogen er anders over denken mij gedacht
Hallo. Beste Wensen voor 2020. Zeker aan de Proximus IT die hopelijk met een feilloze app versie kan komen.
Daarop betrekking:
@Charlotte.D@GeertC , jullie Proximus Picks app (versie 5.1.2, laatste update die IOS vraagt, NIET uitgevoerd) kunnen testen op een IPad met IOS 12.4.4, en daar lukte het casten dus wel.
Als dit de IT mensen in de juiste richting kan sturen…
gr
hallo, ik heb ook het probleem met ios 13.3 en laatste app pickx, cast symbool verschijnt niet, op geen enkel toestel met ios 13.3, andere toestellen heebn we niet.
Bijna 2weken oud, beste #Proximus #Pickx team, al enig vooruitzicht op fix ?
Dank
Inderdaad duurt wel heel lang!
Hallo, is nog steeds zoals originele melding! Chromecast komt erop! En klaar om te casten! Verder gebeurd niets!
Gisteren werd IOS versie 5.2.2 vrijgegeven met aankondiging “diverse bugs opgelost”.
Dus installeren maar.
Jammergenoeg geen goed nieuws. Mijn probleem NIET opgelost. Nog steeds zelfde fenomeen.
#Proximus #Picks graag opvolging!
dank
Idd, geen oplossing . Zowel op iphone als Ipad speelt er geen programma af .
is er nu echt niemand die de nieuwe versies test. Kan mij toch niet voorstellen dat er daar niemand een iphone of ipad heeft. Moesten die gewoon de pickx app openen en een programma selecteren dan zien ze direct dat er iets niet juist is.
de opslag van het abonnement was wel direct juist, daar zitten geen bugs in.
“diverse bugs opgelost” wilt daarom niet zeggen dat alle bugs opgelost zijn !
spijtig maar het is nooit de gewoonte geweest bij proximus om daarbij uitleg te geven welke bugs er eigenlijk opgelost zijn maar wie weet kunnen de proximus medewerkers maandag als ze hier terug op het forum langskomen mss toch wat meer info vast krijgen bij hun software specialisten omtrent welke bugs er nu opgelost zijn.
ik kan niet goed meer volgen wil je daarmee nu zeggen, (of ergens gelezen) ,dat de bug omtrent pickx op ios iets te maken heeft met locatie ?
@Martin : Inderdaad heeft te maken met locatie. Omdat er gecontroleerd moet worden of de app enkel in de Europese Unie gebruikt wordt. Staat hier ook vermeld:
Apps built with the iOS 13 SDK
Wel allemaal heel raar als je het mij vraagt bv op mijn android smartphone werkt pixckx en cast zowel met of zonder locatie !
@Martin : Bij IO13 wordt er specifiek voor google casting naar de locatie instellingen gewezen. Vandaar mijn voorstel. Het is inderdaad raar dat het voor Android niet noodzakelijk is.
proximus beschrijft toch ook voor de pickx app zowel voor ios /android dat locatie moet opstaan (hoeveel keer is dat trouwens hier al niet gemeld geweest door Px op het forum) maar ik begin mij af te vragen of het alleen nodig zou zijn als je buiten belgie in Europa vertoeft!
Terug naar de feiten graag:
Versie 5.2.1 - 5.2.2 (ios): of nu de locatie instelling aan of uit staat, casten lukt NIET !
Zodra je de cast symbool aanraakt, zeg je scherm/TV “Proximus Pickx, klaar om te kijken”, en er gebeurt verder niks.
Oudere Ipad (juist geen ios 13) met oudere versie van Pickx: zowel bij locatie aan en uit, werkt de app WEL. Na “Proximus Pickx, klaar om te kijken”, komt op je scherm “aan het laden” en na enkele seconden, heb je streaming !
Ik zou nu toch denken dat deze analyse ook bij Proximus gekend is, en dat men zo kan werken, aan een oplossing, niet ?
Uitkijkend naar 5.2.3 !!
dank