Vraag

instellen opnameduur

  • 18 April 2020
  • 8 reacties
  • 121 Bekeken

In de tijd dat de dieren nog spraken … kon ik de opnameduur met betrekking tot een documentaire, film e.a. manueel instellen (instellingen, mijn account, …). Na 2 telefonische gesprekken op heden 18/04/2020 vm met de technische dienst van Proximus kon geen oplossing aangereikt worden / werd medegedeeld dat die opnameduur niet meer door de klant ingesteld kan worden … en ook niet door Proximus.

Ik vind het geen probleem dat aan het einde van de documentaire, film, … nog een half uur toegevoegd wordt MAAR aan het begin eerst 5 minuten moeten kijken naar iets dat mij absoluut niet interesseert dat vind ik NOT DONE. Het doorspoelen tot het begin van de documentaire, film, … is ook prutswerk want ofwel ben je té vroeg terug op afspelen … of té laat … en kun je weer terugspoelen ...om dan ... jaja.      WANNEER / HOE EEN DEGELIJKE OPLOSSING?


8 reacties

vroeger is het wel nog mogelijk geweest van die die tijd wat aan te passen maar dan zijn ze daar ineens van afgestapt met vaste pre en post opname tijden!

Reputatie 5
Badge +2

ik vind dat eigenlijk geen probleem, met die 5min ervoor en 30 min na mis je zelden een deel van de opname

en 5 min doorspoelen is toch niet zo erg en van die erna heb je toch geen last en als de opname later begint mis je niets

Ik zie eigenlijk geen probleem met die manier

Was het maar 5 minuten. Voor een programma van een half uur al meerdere keren gemakkelijk 15 minuten moeten spoelen. Wordt je wel beu als dat elke keer is voor hetzelfde programma. Dan begin je toch te denken dat de programmatie enorm uit sync is bij de zender of Proximus en geen 1 van de 2 slimmer wordt. Een programmeur die wat met beeldherkenning mag werken kan de werking en ervaring van deze functie relatief makkelijk veel beter en aangenamer maker.

ja je hebt al zeker en vast 10 minuten door te spoelen, 5 vóór min. de eigenlijke opname en nog eens 5 min. om reclame door te spoelen, maar deze wordt met heel veel plezier doorgespoeld :wink:

Reputatie 6
Badge +3

Het doorspoelen is ook niet 100% op punt ofwel gaat het te traag of te snel, je gaat altijd een stukje reclame moeten zien. Ik heb dit voornamelijk op Discovery Channel.

Op den duur heb je wel min of meer den truc door om ongeveer te weten wanneer je moet stoppen met doorspoelen zeker op sommige zenders waar de reclame ± 5min duurt, zoveel last om doorspoelen heb ik daar toch niet mee maar het zou wel beter kunnen 

Reputatie 6
Badge +3

Bij Discovery Channel is dit anders, de reclameblokken duren niet altijd even lang tijdens een uitzending. Maar dat ligt aan de zender zelf. Voor de rest kan je dit inderdaad wel zelf inschatten.

het is wel zo dat de meesten er wel over klagen en het zou wel inderdaad iets soepeler moeten verlopen maar ja het is een oud zeer waar je op den een beetje aan gewoon wordt :slight_smile:

Reageer