Beantwoord

ik krijg de teletekst van ard en zdf niet meer

  • 30 September 2023
  • 15 reacties
  • 678 Bekeken

Reputatie 1

Plots krijg ik de teletekst van ard en zdf niet meer. Wat moet ik doen om hem terug te zien?

icon

Beste antwoord door Birdies 7 October 2023, 10:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Dat heb ik ook af en toe voor. Op een ander moment werkt het dan weer wel. Vreemd.
Als je op de teletekst  knop drukt krijg je toch eerst een taal (onderschriften) keuze, probeer eens naar Duits om te zetten. Auto zou nochtans ook moeten werken.

 

Reputatie 1

@Mutlie Bedankt voor uw reactie doch het werkt nog steeds niet. Ik heb werkelijk alles geprobeerd.

waarom verschijnt de teletekst niet en wat nu?

Ik heb gisteravond getest op ARD en ZDF (ben een frequent kijker) en kon geen TT zien.
En ook momenteel (net speciaal getest) is er geen TT. Waarom? Geen idee. maar TT is niet de verantwoordelijkheid van Proximus. Het is een gratis dienst die wordt verleend (technisch meegezonden) samen met het televisiebeeld door de zender.

Maar…. TT is verouderd tot en met.
Vele zenders zenden al lang helemaal geen TT meer uit (behalve onderschriften via TT), misschien ARD en ZDF nu ook vanaf 1/10?
We kunnen voorlopig alleen maar af en toe nog eens kijken of er TT is en erin berusten🙃

Reputatie 1

@Mutlie Ik kijk graag naar teletekst, vind het handig om tijdens het tv kijken direct informatie op het grote scherm te zien.

Arme zenders als de VRT kunnen dat natuurlijk niet meer betalen maar ik heb al het hele internet afgezocht en ARD en ZDF hebben het nog niet afgelast. Er is niets over te vinden.

Is er een e-mail-adred bij Proximus TV waar ik kan vragen wat er aan de hand is?

ter info: Een echt e-mail adres hebben ze niet, wel staat een optie “email sturen” hier → Contacteer onze klantendienst | Proximus maar dikwijls voor voor veel vragen draai je in een vicieuze cirkel en kom je terug op het antwoord neem contact met ons op via 0800 22 800 enz...

Ik vrees dat Proximus hier geen afdoend antwoord kan verstrekken via welk communicatiemiddel dan ook.
 

@Birdies 
Hier volledig idem hoor.
Ik denk dat er niets anders opzit dan gewoon kijken of het werkt en als niet later nog eens proberen.

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie @Birdies Ik heb voor de zekerheid eens geïnformeerd hier of er eventueel toch van ons uit iets aan gedaan kan worden. Ik houd jullie verder op de hoogte. 

Reputatie 6
Badge +2

Gewoon ter informatie: er zijn ook telenetklanten die daarover klagen. Maar daar klagen ze ook over bbc.

Reputatie 1

@Martin 

@Mutlie 

@Cvanloon 

@HadewychT 

Ondertussen heb ik contact opgenomen met de klantendienst van Proximus.

Antwoord: Het signaal TT wordt door ard en zdf helaas niet meer doorgezonden naar Proximus. TT is er dus degelijk wel maar de service wordt niet meer in het pakket doorgezonden naar Proximus. Dat was het dan..

Reputatie 7
Badge +3

Ondertiteling op ARD en ZDF is wel beschikbaar vandaag getest omstreeks 12.15 uur 

Ondertiteling aanzetten: V5, V5C en V6 decoder

De teletekst knop op je afstandsbediening niet gebruiken  !!!

 1   Via de OK-knop op je afstandsbediening

  1. Druk op  op je Proximus-afstandsbediening tijdens een live programma.
  2. Selecteer gesproken taal en ondertitels en druk op  .
  3. Maak je keuze:
    • ondertitels
    • beschrijvende ondertitels (cc)
    • auto
    • gedesactiveerd
  4. Selecteer Bevestigen en druk vervolgens op .

OF

 

 Via de Pauze-knop op je afstandsbediening

  1. Druk op    van de Proximus-afstandsbediening tijdens een live programma.
  2. Druk op    rechts onderaan het afspeelscherm.
  3. Je bevindt je in het gesproken taal en ondertitels scherm.
  4. Maak je keuze:
    • ondertitels
    • beschrijvende ondertitels (cc)
    • auto
    • gedesactiveerd
  5. Selecteer Bevestigen en druk op  .

Ondertiteling aanzetten:  Android TV box  V7 Decoder

 

Voor één bepaalde zender

Je kunt ondertitels instellen bij live programma's, uitgesteld kijken (Replay) en opnames als er ondertitels beschikbaar zijn voor het programma. 

 

  1. Druk op  la touche OK  of         van de afstandsbediening, tijdens een live programma en selecteer de taal van de gewenste ondertiteling.
  2. Druk op  Sous-titres  rechts onderaan het scherm;
  3. Op het  Audio & Ondertitels scherm maak je een keuze.
  4. Druk op  la touche OK.

Of

 Via de SUB knop op je afstandsbediening en selecteer de taal van de gewenste ondertiteling.

 

Natuurlijk heb je ook soms programma’s waar je via teletekst ondertiteling krijgt, waarover @Birdies het heeft in zijn topic start, maar of dit nog recent via TT kon voor ARD en ZDF dat weet ik echter niet.

Reputatie 7
Badge +3

Natuurlijk heb je ook soms programma’s waar je via teletekst ondertiteling krijgt, waarover @Birdies het heeft in zijn topic start, maar of dit nog recent via TT kon voor ARD en ZDF dat weet ik echter niet.

De vraag van Birdies  ging over ondertiteling ( zie tag)

Als alternatief voor de teletekst heeft ARD en ZDF apps  die je kan instaleren op een Android TV en de Android decoder V7

ARD

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.tagesschau 

De nieuwe tagesschau-app biedt u het belangrijkste en actuele nieuws van de dag - rechtstreeks op uw smartphone , TV of tablet!

In de nieuwe verhaalmodus kun je intuïtief door de laatste koppen van vandaag - uit Duitsland en de rest van de wereld - vegen voor een snel overzicht van het nieuws.

In het gedeelte "Nieuws" vindt u al het nieuws uit de Tagesschau, gesorteerd op sleutelgebieden, zoals internationaal, binnenlands, zakelijk (inclusief de beurs), onderzoek of weer. U kunt ook meer te weten komen over regionaal nieuws uit uw land * onder "Mijn regio's". Het belangrijkste nieuws vind je ook als video.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.apptelligence.sportschau.android

De sportshow-app geeft je het belangrijkste nieuws en achtergrondinformatie uit de sportwereld. Met onze live tickers, live audiostreams en videostreams mis je niets - geen doelpunt in de Bundesliga, geen inhaalmanoeuvre in de Formule 1 en geen breakball in tennis.

In het gebied "Live & Resultaten" kun je direct zien wat vandaag belangrijk is: Welke wedstrijden hebben al plaatsgevonden? Wie speelt er vanavond? En wat is er nu live?
Voetbal, tennis, Formule 1, basketbal, handbal, ijshockey, wielrennen, wintersport en nog veel meer - alle live tickers, streams en resultaten op één plek.

ZDF

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.heute.mobile 

  1. ZDFheute – Nieuws
    Met de nieuwe ZDFheute-app ben je altijd up-to-date. Video's, livestreams, teksten en interactieve verhalen over zaken, sport, politiek en weernieuws brengen je altijd op de hoogte. U kunt ook gebruik maken van praktische functies zoals video's op aanvraag, nieuwstickers en pushmeldingen die u kunt afstemmen op uw persoonlijke interesses.

     

Deze apps geven dezelfde info als de vroegere teletekst maar dan in een nieuwe vormgeving/context.

De gewone teletekst app van  ARD Text (Teletext) was geen succes en wordt niet meer geüpdatet

 ARD Text (Teletext) - Apps op Google Play

 De uitgebreide teletekst functie via TV van ZDF en ARD is nog beschikbaar in Duitsland zelf wegens verplichting tot eind 2024 van de Duitse media regulator.

Maar moet niet meer ter beschikking worden gesteld voor streams in het buitenland  die worden aangeboden/verzorgd via TV aanbieders in het buitenland. 

Ik heb het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd, ik had al af en toe vastgesteld dat als ik op TT knop druk dat dit dan ondertitels gaf, ik was zelfs in de veronderstelling dat TT voor alle zenders afgeschaft was en alleen nog soms gebruikt werd voor ondertiteling.

Reputatie 1

@Pat52 Mijn vraag ging nooit over ondertiteling maar wel over TT.

ondertiteling interessert me niet.

conclusie: geen TT meer beschikbaar op ard en zdf bij Proximus. Amen.

(wel hl jammer)

Reputatie 1

@Martin u had gelijk. Ik had het enkel en alleen over teletekst. Danku.