Vraag

Hoe je decoder vervangen


Reputatie 2
Badge
Kan ik gewoon een V4 decoder vervangen door een V6?
Ik lees online dat
https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/televisie/decoder/v6/installatie

1. je telefoon nummer zou moeten bellen (0800 99 696) maar geen idee waarom
2. je een reset van je oude afstandsbediening moet doen zodat die zou werken op de nieuwe decoder, maar komen die nieuwe decoders ook niet met een nieuwe afstandbediening?

10 reacties

Alle ruildecoders worden nu geleverd zonder afstandsbediening ook dus als het een V5-compact is die ze zouden leveren bvb 
.
Dus moet je in feite bij een ruil de oude decoder opsturen zonder remote deze behouden voor je nieuwe ruildecoder die je ontvangt.
Nu voor een v4 moet je zelf de V4 in feite niet meer terugsturen aangezien deze niet meer gebruikt worden en mag je bv. deze naar het recyclage park afvoeren.
De afstandsbediening kun je dan ook laten omruilen dus je v4 afstandsbediening laten omruilen door een v6 afstandsbediening (sturen ze op met UPS in een UPS access point naar uw keuze en soms ook met Bpost bij je thuis)
Het nummer 0800 99 696 is om je decoders te laten schrappen omdat je oude decoder niet zou geregistreerd blijven op je lijn (daar hebben we het gisteren nog over gehad in een ander post van u)
Een reset van de afstandsbediening (en dan universeel maken) is omdat je eventueel je oude afstandsbediening nog zou kunnen gebruiken op deze nieuwe decoder .
Maar als je bvb de remote op Bluetooth zou willen instellen met de V6 dan gaat dat al niet met deze oude v4 remote.
Reputatie 2
Badge
hmm, ik heb die, bij Proximus, nieuw online gehuurd. Mijn huidige decoder is geen huur decoder, de nieuwe (helaas) wel. Dus niet echt een ruildecoder.
Ik moet wel zeggen dat het onduidelijk is wat je eigenlijk koopt. Soms staat er V6 decoder, ergens anders is het gewoon TV-decoder, ik had eigenlijk de bedoeling om die V7 decoder te kopen maar bij bestelling was het blijkbaar een V6. Misschien is het straks wel een V5.
Reputatie 2
Badge
Maar als je bvb de remote op Bluetooth zou willen instellen met de V6 dan gaat dat al niet met deze oude v4 remote.
Dat is inderdaad een van de redenen waarom ik die nieuwe decoder wil en vandaar ook mijn twijfel of ik met die oude afstandsbediening nog iets zou kunnen doen. Zoals ik al dacht, blijkbaar niet dus.
Waar is de dienst "inruilen van afstandsbedieningen"? Kan dat in de Proximus winkel?
Ik begrijp niet goed wat je echt bedoelt met decoder kopen, aangezien je die niet meer kunt kopen, maar je bedoelt waarschijnlijk huren aan 8€/maand als het de eerste decoder is en aan 6€ per maand als het de twede of om een derde decoder gaat.
Ik heb hier inderdaad al verschillende keren gelezen op het forum dat je die kunt laten omruilen in een proximus winkel als het om een remote gaat maar dit kun je niet meer voor een decoder.
Maar je kunt die ook omruilen via UPS of Bpost als je dit hier vraagt aan een Proximus medewerker op het forum.
NB: Je kunt wel als je bv je Proximus abonnement afsluit, al de toestellen binnenbrengen in een proximus winkel.
Reputatie 2
Badge
Juist vroeger kon je de decoders kopen (toen de dieren nog spraken), nu niet meer. Ik wil dus mijn oude decoder vervangen door een nieuwere en moet ik die nieuwe dus inderdaad aan 8 euro/maand huren.
Wat ik hier toch in de loop van alle posten die ik al gelezen en begrepen heb, omtrent het omruilen van de V4, is dat zowel aangekochte als gehuurde V4's omgeruild worden.
Maar wat betreft door welke decoder die omgeruild worden daar kun je echt geen rechte lijn in trekken, het wordt soms een v5-compact en soms ook een V6, hangt blijkbaar af van wat er nog op dat moment in stock is en in theorie zou de ruil normaal gezien zo moeten gebeuren dat de ruildecoder in eerste instantie de zelfde is als de ingeleverde en als deze niet meer in stock is of uit gebruik wordt genomen de eerst volgende in rang dus V5-C (sommigen krijgen nog een V5 met harde schijf) en er wordt daar soms ook van afgeweken en wordt het een v6 al dan niet na wat aandringen en argumentatie van de klant !
zie ook > huidige decoder wordt gratis vervangen cfr. post op het forum
> nieuwe decoder ipv V4 decoder
en ook > hoe vervangt u een oude door een nieuwe decoder
> een toestel omruilen of terugsturen
NB: Een V7 zal het wel niet worden aangezien deze nog in testfase zit met al zijn bijhorende bugs die er nog moeten uitgehaald worden en zelfs na de testfase er nog zullen moeten uitgehaald worden, cfr. met wat er met de V6 gebeurd is)
Er wordt ook beweerd dat de V7 de laatste decoder zou worden bij Proximus, dus waarschijnlijk rekent men er op dat bv alle TV zullen uitgerust worden met Android TV zoals bij de V7 decoder!
Ik zie nu in de link met de handleiding om de decoder te vervangen (die je in je startpost staat)
wat ze bedoelen met rest uitvoeren van de remote:
Voer volgende reset uit op je oude afstandsbediening dan werkt deze met je nieuwe decoder:
Houd deze twee knoppen (Menu + 1 ) enkele seconden ingedrukt.
Wanneer deze toets begint te knipperen is de procedure voltooid.

Dit is om je remote terug te laten werken in IR (infrarood) waar alle decoders kunnen mee bediend worden.
en niet alle decoders werken ook op RF (bv V5 en V5-c) of op Bluetooth(bv V6)
Reputatie 2
Badge
Pakje gaan halen en het is volgens wat op de decoder staat een V6 en...afstandsbediening zit er ook bij, prima dus
Fantastisch 👍 dan zullen ze er wel rekening mee houden als het om een vervanging gaat van de V4 om er een remote van de v6 bij te steken.

Maar de omruil van een defecte decoder zal volgen mij nog altijd niet veranderd zijn daar zal de oude remote moeten behouden worden (niet terug sturen met defecte decoder) en steekt er dan geen bij in de nieuwe ruildecoder tenzij waarschijnlijk je daar uitdrukkelijk om vraagt!

En nu maar uitvissen of er nog bugs in de V6 zitten, hopelijk niet hĂ© want ze hebben toch al wat tijd gehad om die op te lossen â˜ș

Reageer