Skip to main content

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Pickx App niet hapert op de Apple TV? Het probleem van haperende beelden is er enkel als ik naar Pickx TV kijk. Andere streamingsdiensten zoals Netflix haperen helemaal niet en nooit. Ik heb ondertussen al vele dingen geprobeerd. Zowel bekabeld met UTP als via Wifi. Ik heb ook al alle andere toestellen ontkoppeld van het netwerk zodat enkel nog de Apple TV verbonden was. Niets helpt. Het probleem blijft. Minstens 1 keer per minuut freezed het beeld. Het geluid blijft dan wel altijd doorlopen. Het maakt niets uit of er één of meerdere toestellen gekoppeld zijn op het netwerk. Het probleem blijft en is er enkel met pickx op de Apple TV. Als ik de Android decoder van Proximus aansluit, kent deze dat probleem niet en nooit. Wat doe ik verkeerd? Dit is echt enorm vervelend en iedereen wordt er lastig van. Besluit: Pickx TV Freezed minstens 1 keer per minuut op AppleTV en het geluid blijft doorgaan. Netflix en de andere streamingsdiensten kennen dat probleem helemaal niet op de Apple TV. Enkel de Pickx TV app heeft een probleem.  Kent iemand de oplossing?

Al een hele dag gezocht naar oplossingen. De App verwijdert en terug geïnstalleerd. Andere HDMI-kabels geprobeerd en zelfs andere TV´s en ook andere schermen gekoppeld. Zelfs naar een ander adres gereden. Ook een  proximus TV-klant. Niets helpt. De Pickx app blijft haperen op de Apple TV. Dit is toch compleet waardeloos. Ik ga nog één dag dingen proberen te bedenken en ik breng de Apple TV terug. Er is blijkbaar ook totaal geen support en ik zie op dit forum gelijke klachten van maanden terug. Ik wil niet voor 2 jaar gekoppeld zijn aan Proximus voor iets dat compleet waardeloos is. Dit zorgt voor frustraties bij ons thuis. Mensen worden er lastig van. Wat voor brol is dat? Ik wil geen verbintenis van 2 jaar voor zulke rommel. Als ik het toch moet houden, wil ik enkel feedback geven na een nieuwe release. Momenteel is het waardeloos. Ik ga hiervoor geen verbintenis aan van 2 jaar. No Way. Graag een oplossing!


@martege 

dat ligt vermoedelijk aan de software van de pickx app op de Apple TV.

Dit wordt momenteel onderzocht door de experts.

 

Geert


@martege

Heb jij je Apple TV pas aangekocht?

Ik heb mijn Apple TV vandaag geïnstalleerd en had ook problemen.

Na 6 uur bezig te zijn en Apple support te hebben gecontacteerd kreeg ik dit antwoord.

Apple TV volledig resetten via instellingen naar fabrieksinstellingen.

Na heropstart de vraag om Proximus Pickx te instaleren en je gegevens in te vullen , overslaan kiezen.

Verder je Apple TV instellen  inloggen of account aanmaken. Als dit is gebeurd via de instellingen naar systeem update op automatisch zetten en software bijwerken selecteren.

Je Apple TV zal dan de recentste software versie downloaden en herstarten.

Na dit is gebeurd naar de Apple App store gaan op je toestel en Proximus Pickx downloaden.

Installeren en inloggen met je proximus account .

Vervolgens terug naar de instellingen van apple TV gaan , naar apps , daar proximus Pickx selecteren en instellingen zetten zoals in deze screenshot

Bevestigen en Apple TV opnieuw heropstarten.

Dan kijken in de instellingen bij Apps dat je deze softwareversie hebt op je Apple TV voor de Pickx App via het tandwieltje rechtsboven in je scherm van de Picks App Technische Informatie gaan.

Bij mij functioneert het nu perfect na 6 uur gesukkel.

Heb het gedurende 3 uren getest , geen problemen ondervonden .

Laat het zeker weten of dit ook bij jou heeft geholpen.

 


Ja idd. Eergisteren gekocht en al twee dagen erop aan het zoeken. Ik zal morgen uw tips proberen... ps. Kijk ook eens naar de opgenomen dingen. Die haperen nog veel meer. Neem bv thuis of familie . Probeer dat nadien volledig te bekijken. Sommige mensen hebben het alleen bij opnames en replay. Ik kom hierop terug.


@martege Heb je al gekeken welke software versie dat er nu opstaat vooraleer je probeert om nieuwe software binnen te trekken? De Apple TV-software bijwerken - Apple Support (NL)


Ah ik heb ondertussen de hele factoryreset en de update doorlopen. Nadien installeerde ik de pickx. Dit alles  zoals hierboven beschreven.  Het probleem van haperende beelden tijdens opnames blijft. Bv "erfgenaam gezocht" besluit. Ondanks alle updates nog steeds haperende beelden. 


@Martin Ter info.  Bij mij stond er tvOS 15.4.1 op , na de update heb ik tvOS 16.2.

En er kwam geen melding dat er een nieuwe software beschikbaar was , wat normaal wel gebeurd.

Bij Apple support zeiden ze dat  het probleem met Pickx kwam omdat ik direct bij installatie de voor geprogrammeerde Pickx  App al  had ingesteld als TV aanbieder.  Moest dus resetten , her-installeren , de vraag om Pickx van Proximus als TV aanbieder negeren. En na configuratie  van de Apple TV updates op automatisch zetten en de nieuwste software voor Apple TV downloaden.

Dan de  reeds geïnstalleerde Pickx App  verwijderen en de nieuwste versie uit de App Store downloaden. 

De Apple TV verkocht door Proximus heeft een preinstall van een oudere Pickx App versie  6.1.0 - 25 mrt. 2022.  De nieuwste versie is 7.1.1 - 18 nov. 2022


Bedankt voor de uitleg.

Het was inderdaad hetgeen ik mij afvroeg en het vermoeden had dat het probleem bij u en Martege niet identiek het zelfde probleem was, bij Martege is de beschrijving meer zoals er nog voorhebben zelfs met Pickx op iphones, zelfs nadat ook alle software goed ingesteld staat.


@Pat52 Weet je soms als je een Apple TV aankoopt (niet bij Proximus) of daar ook een voorgeprogrammeerde Pickx app op staat? 


@Martin  Neen daar staat dit niet op. 

Deze verkocht door Proximus staat het er wel op, net zoals bij smartphone’s verkocht door Proximus die hebben ook al een preinstall van Proximus Apps zoals MyProximus App en Picks App.


@Martin  Neen daar staat dit niet op. 

Deze verkocht door Proximus staat het er wel op, net zoals bij smartphone’s verkocht door Proximus die hebben ook al een preinstall van Proximus Apps zoals MyProximus App en Picks App.

Bij levering is de Apple ios niet de allerlaatste versie en het doet ook niet een update. ook al staat de update aan en op automatisch. Enkel een manuele update werkt. Nadien echter nog steeds problemen met pickx. Ook na verwijderen en herinstalleren van Pickx. Bij opnames krijg je altijd haperende beelden in Pickx. De oudste klachten hierover zijn ondertussen al een jaar zie ik. Wij kijken dagelijks en bijna uitsluitend naar opnames. Daar er toch geen oplossingen komen, zou men beter onmiddellijk de stekker uittreken uit dat Pickx gebeuren en stoppen met de  commercialisering ervan. Hoeveel jaar is dit bezig en waarom werkt het nog steeds niet zoals het hoort te werken? Elk jaar opnieuw probeerde in pickx op android stick en android players tv's. Nu kocht ik de Apple tv met verbintenis van 2 jaar en ging ervan uit dat het perfect werkte. Ik voel me eigenlijk opgelicht. Waarom verkoopt men iets waarvan men op voorhand weet dat er problemen mee zijn? 


@martege Kan je de tv aanbieder eens uitschakelen en uitgeschakeld laten? 


Heb ik gedaan. Als je dan inlogt in pickx dan heb je enkel geluid en geen beeld bij opnames.


Vandaag breng ik alles terug. Wij kunnen er niet mee leven dat de beelden in replay en tijdens het afspelen van opnames haperen. Ik wil mijn geld terug en ook die verbintenis van 2 jaar ongedaan zien. Dit lijkt me het eerlijkst. Hopelijk hebben ze in de shop voldoende ervaring om dit te verwezenlijken. (Maar ik vrees ervoor.) Bijkomende gegronde reden. Ik merk dat er al bijna één jaar klachten zijn over identiek hetzelfde probleem en toch wordt er niets aan gedaan. Teken van respect voor de klanten? Ethics? En ondertussen toch blijven verkopen? 


@martege Normaal gezien is dat geen probleem.

Je geniet van een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen overeenkomstig de geldende voorwaarden.

Best onderstaand formulier downloaden en invullen  en meenemen naar de Proximus shop 

Herroepingsrecht: vul het formulier in(PDF, 122Kb) (proximus.be)

Of vul onderstaand online formulier in om het product te kunnen terug sturen en een terugbetaling te krijgen.

www.proximus.be/nl/resources/cdn/apps/aftersales/index.asw.process.html#/

 

Als u een contract afsluit op afstand of buiten de lokalen van Proximus of deze van haar erkende commerciële agenten en u bent een consument aanvaardt u de volgende clausules: - U heeft het recht van het contract af te zien, zonder betaling van een boete en zonder opgave van een motief, binnen 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed (verkoop van goederen) of op het sluiten van het dienstencontract (verkoop van diensten of verkoop van zowel goederen, als diensten)Consumenteninfo (proximus.be) www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/Consumenteninfo/Consumenteninfo.pdf

Proximus stort de verschuldigde bedragen terug op het rekeningnummer dat door de klant wordt gebruikt voor de betaling van de Proximus facturen , binnen de 14 kalenderdagen na de ontvangst van de herroeping, op voorwaarde dat de aangekochte goederen werden terugbezorgd aan Proximus


@martege Staat ook trouwens aangegeven op hun site: 

5 goede redenen om online te kopen! | Proximus >»

14 kalenderdagen bedenktijd

  • Vrijblijvend abonnement
  • Annuleer of stuur je bestelling terug via het online formulier 
  • Zonder kosten
  • Online bestelde en betaalde toestellen zonder abonnement of waardebonnen

Ik ben in de shop geweest. Enkele merkwaardigheden

1) de verkopers weten van de problemen.

2) als een klant vraagt naar de aplle tv mag een verkoper niets van de problemen zeggen tegen de klanten.

3)positief is wel dat die verkopers zelf nooit de Apple tv zullen  voorstellen aan de klanten. 

4) toen ik zei dat ze het beter niet meer zouden verkopen zei men enkel ja. 

5) ja het is al lang een probleem.... maar mogelijks liegt het gewoon aan de servers en niet aan Pickx of de Apple tv. Dit omdat de fout telkens op hetzelfde moment terugkomt. En mogelijk ook als je met 2 Apple TV naar hetzelfde zou kijken in replay of opnamen. Dan zou op dezelfde seconde het beeld haperen. Ook als je nadien zou terugspoelen dan zou ook terug op dezelfde seconde de hapering terugkomen. Men denkt daar eerder aan serverproblemen dan aan softwareproblemen. Men denkt dat de opnames slecht worden opgeslagen.  Daarom stelt het probleem zich zowel bij opnames als in replay. (Iemand melde hier ook iets gelijkaardig toch?) Maar moet dit dan een jaar duren?

 


We kunnen wij heel veel uitleg krijgen omtrent het probleem, maar één ding staat vast dat je hiermee altijd even ver blijft staan zolang, wat het probleem ook mag zijn, de definitieve oplossing niet aangeboden wordt.
Wat ik wel weet is dat ik via mijn  google HDMI dongle dergelijke problemen niet vaststel en anderen dan weer wel , krijg ik mijn signaal dan binnen via betere servers dan anderen, ik weet het niet? Moeilijk om zelf conclusies te trekken als je zelf de details niet kent waar het schoentje juist wringt.
Enfin wie weet wordt het in 2023 allemaal beter ;-)


Ik heb ook zo mijn bedenkingen. Maar mogelijks zou de Apple tv connectie maken met andere servers? Wat ik vaststel is dat De Proximus android decoder geen problemen heeft. Enkel Apple TV) gebruikers melden deze problemen..  Voorlopig zijn we dus gebonden aan de decoder.  ... ik zie binnen een jaartje wel. 


Triest om te zien dat men bij Proximus blijkbaar niet bij machte is een goed werkende app te ontwikkelen. Eerst hadden wij de nieuwste proximus decoder op android, gemiddeld 1 maal per avond te herstarten vanwege desynchronisatie geluid met beeld, ± 2 keer vastlopen per week. Vanwege goede ervaringen met Apple Tv een nieuw toestel aangekocht, groot was echter de teleurstelling dat hierop de proximus App nog waardelozer is dan op android. Proximus zou zijn TV beter gratis aanbieden tot alle problemen van de baan zijn. Dit is gewoon de schaamte voorbij.


Hier ook hetzelfde probleem. Ondanks dat hij geïnstalleerd werd op de manier die hier als oplossing wordt gegeven raden ze alsnog aan om deze stappen nog eens uit te voeren (via support). Mocht dit het voor ons oplossen laat ik het hier wel nog weten.

Uit voorzorg gewoon de Proximus decoder laten leveren (heb je recht op) zodat we die achter de hand hebben, maar als ik de comment van @marvdd  lees hou ik mijn hart al vast. Komende van Telenet voorlopig toch maar koude douche. Ja ze zijn duur, maar in de 5 jaar dat we daar klant waren nooit problemen gehad met digitale tv.

 

Trouwens jammer dat de 2 jaar verbintenis ivm de Apple TV niet duidelijker werd aangegeven bij het onboarding-proces. Je moet doorklikken en dan de juiste FAQ vraag openen om te zien dat “het de bedoeling is dat je 2 jaar klant blijft, anders betaal je de restwaarde”.. Wat die ook moge zijn.
Ik heb geen probleem met het concept, alleen het gebrek aan transparantie is onnodig. 


Ik heb nu enige tijd Apple tv waar ik pickx op draai. Ik heb al vier keer gebeld met een medewerker die steeds hetzelfde doen. Opstarten, resetten… er is geen verbetering. Ik lees nu dat deze problemen gekend zijn, al heel lang blijkbaar. Mogen we nog een oplossing verwachten of niet? Al jaren trouwe klant bij proximus maar nu voel ik me echt van het kastje naar de muur gestuurd.

 


Sinds een dikke maand ook Proximus klant. Wij kijken ook Pickx TV via Apple TV, ook wij ervaren de zelfde klachten. 
 

Gaat Proximus hier eigenlijk nog iets aan doen? Of laten ze de klanten met een Apple TV gewoon in de steek?  
 

Mvg,


Hier hetzelfde. Al meermaals gebeld, gechat, etc… iedere keer vallen ze uit de lucht. Problemen? Wij weten van niks. Het enige wat ze dan kunnen doen is de checklist om opnieuw op te starten, alsof we dat niet al 50 keer geprobeerd hebben. 
jammer, na zoveel jaar klant ben ik echt teleurgesteld!!!


Reeds maanden problemen, en geen verbetering. Die app is absolute rommel.


Reageer