Dat heb ik toch niet aan de hand, tenminste gisteravond niet.
Maar er is iets gelijkaardigs gepost
Welke decoder? Welke softwareversie?
Decoder V7, softwareversie nog te bekijken.
Zonet opnieuw, opname van programma start 11 volle minuten in het vorige (inclusief reclame). Is het mogelijk om een opname te laten starten als het programma start?
Dat heb je zelf niet in de hand dit is normaal 5min voor en 30 min na het programma dat opgenomen wordt
Dat heb je zelf niet in de hand dit is normaal 5min voor en 30 min na het programma dat opgenomen wordt
Als de uitzending begint op het voorziene uur, wel te verstaan. Het nieuws dat uitloopt en het zijn meer dan 5 min vóór en minder dan 30 min nà.
Maar ik kan doorspoelen en beb geen Replay+. Als je nog steeds niet kan doospoelen moet je de v7 eens zonder stroom zetten (met de aan/uit knop), 10 sec wachten en terug inschakelen.
Hi Martin, getimed is het 11min en 6 seconden voor de start van het programma. Is er in 2024 nog niemand op het idee gekomen om opnames dynamisch het start/eind uur te laten volgen? De zenders geven toch een signaal wanneer het volgend programma start?
Mijn opmerking niet gezien?
Het signaal? Alleen de VTM zenders, niet altijd en dikwijls met niet door te spoelen reclame
@Koen U. Dit is inderdaad een probleem dat al jaren lang aangekaart wordt en waarom dit nog altijd niet kan daar heb ik geen idee van. Volgens mij gaan ze gewoon af op de planning in de TV gids en daarom dat ze dan moeten voor de zekerheid vijf minuten voordien en 30 min nadien opnemen, want de kans dat een programma (veel) vroeger begint dan op de planning, veel kleiner is dan dat een programma uitloopt op de planning vandaar dat men daar 30 min neemt.
Als ik een opname zeker niet wil missen dan neem ik zelfs het programma er voor en dit er achter ook op of zelfs nog een tweede daaropvolgend programma indien het eerst opvolgende programma kort is.
Er zijn er nu zelf die opnames kwijt spelen in hun serie opnames, maar dat is dan weer eenander probleem.
Dus net zoals u en vele anderen, begrijp ik ook niet waarom ze niet met tijdspointers kunnen werken die programma start (en zelfs programma einde) aangeven!
Bij VTM bv beginnen de programma’ s meestal op tijd maar toch valt het af en toe voor dat het ook het geval niet is.
VRT zou begin volgend jaar ook starten met reclame aan het begin van een programma dat niet door te spoelen is.
Hi Martin, getimed is het 11min en 6 seconden voor de start van het programma. Is er in 2024 nog niemand op het idee gekomen om opnames dynamisch het start/eind uur te laten volgen? De zenders geven toch een signaal wanneer het volgend programma start?
@Koen U. Dit is iets wat helaas niet aangepast kan worden. Bij tv replay klopt het inderdaad dat je niet kan doorspoelen tenzij je de + optie hebt. Dit is altijd zo geweest.
Bij tv replay+ kan je op VTM de eerste 30 sec niet doorspoelen, dit is geen beslissing van Proximus maar van VTM.
Als het over opnames gaat gelden er andere regels, hier kan je altijd doorspoelen.
Er zal altijd een aantal minuten voor de start van het programma zijn die mee worden uitgezonden als daarna. Dit heeft te maken met het eventueel uitlopen en/of vroeger beginnen van bepaalde programma’s.
Er is blijkbaar verwarring mijnerzijds tussen opnames en herstarte programma’s.
Verontschuldigingen hiervoor.
Anderzijds heb ik niet veel ervaring met “herstarten” maar kan me niet herinneren dat vooruit spoelen ooit mogelijk was zonder (de betalende optie) Replay+. (en ik heb de V3 en V5 decoders gehad).
@Mutlie Klopt, doorspoelen zonder de betalende optie gaat niet tijdens het herstarten van programma’s.