Vraag

Hapering in beeld Pickx app

  • 21 September 2020
  • 3 reacties
  • 279 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik had het probleem van een hele kleine hapering in in beeld (zo om de 5 a 10 munten) enkel met de Pickx app.  Bij de versie IOSTV13 kon ik dit “omzeilen” door de resolutie  te switchen van 1080 naar 780. Geen optimale situatie maar het hielp..

Bij de versie IOSTV14 heb ik het probleem terug alleen kan ik nu geen oplossing vinden.

Bekabeling is nagekeken en zelfs vernieuwd. AppleTV en Pickx app al meerdere keren terug gereset of herladen.  AppleTV werkt via LAN kabel.  

Er zijn geen problemen met de lijn, Bbox of andere connecties. (recente controle door technieker).  Het betreft enkel de app Pickx die een probleem heeft met m’n TV. De LCD-TV is ongeveer 3 jaar oud. Ik kan overwegen een nieuwe te kopen, maar wil zeker zijn dat het aan de TV ligt en niet aan iets anders.

Enkel de Pickx app heeft dit probleem en andere zoals Netflix, Disney+, Streamz,...  hebben dit probleem niet.  Het gekke is zelfs dat sommige programma’s dit veel minder hebben. Bijvoorbeeld het nieuws bijna niet, Dagelijkse kost of “replay kijken” bijvoorbeeld dan weer vrij vaak.

Heeft iemand hetzelfde probleem of een idee wat het probleem kan zijn?

 


3 reacties

Aan de TV zal het niet liggen, maar de prox forummedewerkers kunnen dit doorgeven aan de specialisten ter zake, als ze hier de draad opnemen, mss kennen ze het probleem met iOSTV13/14...

Reputatie 3
Badge

Dit heb ik 6 weken geleden al gemeld op dit forum, zie dit topic

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/proximus-pickx-apple-tv-hapert-constant-51019

Ik heb mijn Apple TV, dat ik zelf had aangekocht gewoon teruggestuurd. Als je moet wachten tot als Proximus met een oplossing komt, ben je 2 generaties Apple TV verder :rolling_eyes:

Reputatie 3
Badge

Ondertussen zowat alles gedaan wat mogelijk is :  Nieuwe kabels van modem naar Apple TV / nieuwe Apple TV / nieuwe HDMI kabels en zelfs een nieuwe TV.  Resultaat : nog steeds hetzelfde.   Er blijft een zeer korte hapering in het beeld (zo om de 5 à 10 minuten) .  Ik frustreer me enorm omdat ik alles tracht te doen wat maar mogelijk, maar deze irritatie blijft.  Apple TV met de andere apps is geen enkel probleem. Dus Netflix, Disney+,…  geen probleem.  Het gaat enkel om de Pickx app.   En jaaa… de reset en heropstart van de modem heb ik ondertussen ook zo’n kleine 100 keer reeds gedaan.

Enig idee wat aan de basis kan liggen ?

 

TV app werkt op IOSTV14 en de Pickx app al enkele keren verwijderd en teruggeplaatst. 

Reageer