Beste Proximus,
Ik blijf hier maar dezelfde problemen lezen over storingen op TV in de vorm van een beeld dat blokjes vertoont, bevriest, … , maar een oplossing komt er niet.
Ook wij hebben al heel lange tijd hetzelfde probleem:
Blokjes en bevriezen van beeld, tegenwoordig gebeurt het ook steeds vaker dat beeld en geluid uit synchronisatie geraken. Tegenwoordig is het eigelijk onmogelijk geworden om via Proximus TV te kijken (uitgesteld OF live, zelfs in niet-HD) wat dus betekent dat Proximus een dienst waarvoor we (dik) betalen al niet levert!
Onze historiek is gelijkaardig met andere verhalen die ik hier lees: er wordt steeds gevraagd om toestellen te herstarten en/of resetten (helpt in het beste geval maar zeer tijdelijk), er worden alternatieve betalende oplossingen gesuggereerd (voor iets wat vroeger gewoon werkte), er worden random toestellen vervangen (waarvoor wij dan de factuur krijgen, zonder dat dit iets oplost) en de abonnementen worden steeds duurder. Techniekers stellen domme vragen, zijn niet op de hoogte van de historiek en werken gewoon hun standaard beslissingsboom af zonder te luisteren naar wat we zeggen (en vaak zelfs zonder veel technische bagage).
Dit is begonnen (denk ik) toen Proximus de HD-kanalen heeft ingevoerd, maar treedt nu even goed op op de ‘gewone’ (niet-HD) kanalen. Gek genoeg komen deze problemen zo goed als nooit voor als we Netflix kijken (via Proximus abonnement), ongeveer de helft van de tijd als we live kijken, maar zeer frequent (eigenlijk zo goed als voortdurend) als we uitgesteld kijken of opgenomen programma’s bekijken. Ik vind dit verschil ZEER raar, aangezien de benodigde bandbreedte voor alle drie deze situaties volgens mij hetzelfde is!
Daarnaast is er geen enkele correlatie met het aantal toestellen dat op een gegeven moment online zit. Soms gaat het even goed, maar zelfs als in het hele huis enkel die ene TV op het netwerk zit komen de storingen voor. We hebben ook vaak bandbreedteproblemen bij telewerken (bvb Zoom-meetings), ook onafhankelijk van het aantal gebruikers of toestellen die internet gebruiken, en zowel via Wifi als via UTP. Globaal gezien gaat ook op dit vlak de dienstverlening van Proximus gestaag achteruit.
Dit heeft NIETS te maken met eventueel verhoogde belasting van het netwerk door Corona (want was al veel eerder begonnen). Het lijkt erop dat hoe meer jullie bij Proximus beweren aan de klanten aan te bieden, des te minder jullie erin slagen om zelfs maar de basisdienstverlening (gewoon TV kijken) correct te verstrekken.
WIJ ZIJN HET BEU!!!