Vraag

Gestaag afnemende dienstverlening basisfuncties!

  • 9 November 2021
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Beste Proximus,

Ik blijf hier maar dezelfde problemen lezen over storingen op TV in de vorm van een beeld dat blokjes vertoont, bevriest, … , maar een oplossing komt er niet.

Ook wij hebben al heel lange tijd hetzelfde probleem:
Blokjes en bevriezen van beeld, tegenwoordig gebeurt het ook steeds vaker dat beeld en geluid uit synchronisatie geraken. Tegenwoordig is het eigelijk onmogelijk geworden om via Proximus TV te kijken (uitgesteld OF live, zelfs in niet-HD) wat dus betekent dat Proximus een dienst waarvoor we (dik) betalen al niet levert!


Onze historiek is gelijkaardig met andere verhalen die ik hier lees: er wordt steeds gevraagd om toestellen te herstarten en/of resetten (helpt in het beste geval maar zeer tijdelijk), er worden alternatieve betalende oplossingen gesuggereerd (voor iets wat vroeger gewoon werkte), er worden random toestellen vervangen (waarvoor wij dan de factuur krijgen, zonder dat dit iets oplost) en de abonnementen worden steeds duurder. Techniekers stellen domme vragen, zijn niet op de hoogte van de historiek en werken gewoon hun standaard beslissingsboom af zonder te luisteren naar wat we zeggen (en vaak zelfs zonder veel technische bagage).

 

Dit is begonnen (denk ik) toen Proximus de HD-kanalen heeft ingevoerd, maar treedt nu even goed op op de ‘gewone’ (niet-HD) kanalen. Gek genoeg komen deze problemen zo goed als nooit voor als we Netflix kijken (via Proximus abonnement), ongeveer de helft van de tijd als we live kijken, maar zeer frequent (eigenlijk zo goed als voortdurend) als we uitgesteld kijken of opgenomen programma’s bekijken. Ik vind dit verschil ZEER raar, aangezien de benodigde bandbreedte voor alle drie deze situaties volgens mij hetzelfde is!


Daarnaast is er geen enkele correlatie met het aantal toestellen dat op een gegeven moment online zit. Soms gaat het even goed, maar zelfs als in het hele huis enkel die ene TV op het netwerk zit komen de storingen voor. We hebben ook vaak bandbreedteproblemen bij telewerken (bvb Zoom-meetings), ook onafhankelijk van het aantal gebruikers of toestellen die internet gebruiken, en zowel via Wifi als via UTP. Globaal gezien gaat ook op dit vlak de dienstverlening van Proximus gestaag achteruit. 


Dit heeft NIETS te maken met eventueel verhoogde belasting van het netwerk door Corona (want was al veel eerder begonnen). Het lijkt erop dat hoe meer jullie bij Proximus beweren aan de klanten aan te bieden, des te minder jullie erin slagen om zelfs maar de basisdienstverlening (gewoon TV kijken) correct te verstrekken.


WIJ ZIJN HET BEU!!!

 

 

1 reactie

Reputatie 4
Badge +2

Ik ga vanavond naar een “fiber” vergadering waar proximus mensen aanwezig zijn. Ik zal je brief hierboven en ook de saga rond een nog steeds falende V7 decoder eens voorleggen.Er is daar altijd een honderdtal personen die men tracht te overtuigen naar proximus over te stappen of bij proximus te blijven en naar fiber te aan. Inderdaad , decoders of modem resetten of herstarten helpt in veel gevallen maar dat zou toch niet mogen. Voor veel mensen is dat chinees zoals ik mocht ervaren op de vorige vergadering van Fiberklaar een paar weken geleden. 

De laatste mist die proximus spuit is de nieuwe naam en alles wat er bijkomt van hun Family  pack: pick mix… . Iemand zou eens duidelijk moeten in schema zetten wat er allemaal in pick mix zit en ook bevestigen dat er geen bijkomende kosten zijn (en ook geen gratis maand) voor Flex klanten , want eerlijk gezegd, dat is allemaal niet duidelijk in hun uitleg. Ook movies en series verandert van naam en zit in die pik + familie. Is dat dan gratis voor de pick mix klanten . Waarschijnlijk wordt de volgende naam “pickles”… voor mij een pak met pickles. Geef toe soms is het om bij te janken. 

Tot hiertoe heb ik veel begrip opgebracht voor proximus , maar ik heb wel bij de overstap naar “Flex” de V7 decoder niet genomen en mijn V5 gehouden.De problemenlijst die “Martin” op het forum publiceert over de problemen met de V7 decoder is 3 bladzijden lang. Moeten we vrezen dat de V5 binnen afzienbare tijd niet meer kan gebruikt worden? Ik heb er 2 in eigendom en één bij abonnement. Nu lees ik dat je geen decoders meer kan kopen, maar moet huren. Zo kon je ook in het begin Boosters kopen, nu niet meer...alleen huren. Nu adviseert men de “mesh” adapters voor fiber , tot nu tot kreeg je de gewone “plc adaptors”… dus ook weer alles vernieuwen… en zo kunnen we bezig blijven. Nog één detail...: proximus is ongeveer de duurste van europa.

Ik hoop dat de mensen van proximus vanavond hun materie kennen om op mijn vragen te antwoorden. Verleden keer was er één bij die het in Keulen hoorde donderen als ik mijn vraag stelde. Zijn collega kon wel antwoorden. Ook zo als je met een probleem naar de klantenservice belt. Soms heb je iemand met kennis van zaken aan de lijn, maar soms ook iemand die alleen maar zijn lijstje kan aframmelen. Ik wil niet onbeleefd overkomen maar de laatste weken word ik ook meer dan wenselijk geconfronteerd met bevriezende beelden , decoder die zogezegd niet aangesloten is, zenders die uitvallen… allemaal niet prettig.

 

Ik hou je op de hoogte.

 

Reageer