ik heb sinds vorige week een Android TV box, en merk nu dat geluid en beeld niet synchroon loopt.
Hoe is dit op te lossen?
ik heb sinds vorige week een Android TV box, en merk nu dat geluid en beeld niet synchroon loopt.
Hoe is dit op te lossen?
Bedankt om het ons te laten weten.
In verband met
Ik had bij elke update hetzelfde probleem. Dit is de oplossing bij mij
hier ook op beide TV’s. Als je start, dan is alles ok op de geopende post.
Wanneer je van post verandert en het beeld blijft even stilstaan, dan heb je het zitten!
Triest toch allemaal.
Ik heb eind november het bezoek gehad van een Proximus technicus.
Hij bleef enkele tijd in zijn wagen zitten en kwam dan binnen. Voor ik hem kon vertellen wat het probleem was zei hij dat er een onstabiliteit op de lijn was vastgesteld. Dat heb ik in het verleden nooit ondervonden. Niet op internet (met WiFi) noch op de TV of vaste telefoon.
Tut tuttut. In het frans, want de mijnheer verstond moeilijk Nederlands en spreken was nog moeilijker.
De (perfect werkende) modem B-Box 3 zal worden vervangen door een Internet Box v1bis.
Zodra hij beeld terug zag op de twee decoders is de technicus vertrokken?
Resultaat . . . Er is niets veranderd en op een decoder is het verschil in geluid en beeld niet te zien en op de tweede decoder is het geluid duidelijk verschillend (meerdere seconden) op het beeld.
Volgens wat ik zie op het forum is dit geklungel al jaren bezig.
Na enkele weken (en een klachten SMS) krijg ik een telefoontje van een Proximus technicus die vertelde dat het een gekend fenomeen is en dat ze niet weten hoe ze dat moeten oplossen.
Is er dan niemand bij Proximus die kan vertellen aan de leverancier van de decoders die kan vertellen waar het fout loopt?
Dus voor mij is er maar één oplossing: uitkijken naar een andere TV leverancier.
Als je twee V7 decoders hebt en de ene is lipsynchroon en op de andere niet, zou je het ergens moeten zoeken in het verschil van instellingen/aansluitingen tussen de twee v7 decoders bv:
PX moderatoren kunnen ook soms instellingen doen om de lipsync te verbeteren
Ik vind het lovenswaardig om mee te zoeken naar een “oplossing” voor het probleem.
Een probleem dat, mijns inziens, alleen te wijten is aan de “constructie” van de decoder.
Toch heb ik de raad opgevolgd en de testen nagekeken.
Hierbij een samenvatting van mijn werkzaamheden:
Decoder 1 : Decoder 2
weergave resolutie staat op Auto (3840x2160x50). Resolutie : 1080p x 50
Beide staan op “suround sound nooit gebruiken”.
De decoder is met een 5m lange HDMI kabel Is verbonden m d bijgeleverde HDMI kabel verbonden met de Panasonic TV. Kabel met de Philips TV
met UTP kabel verbonden met modem met UTP kabel verbonden met modem Ik heb soms het gevoel dat het beeld en geluid groot verschil tussen beeld en geluid.
niet “helemaal” klopt. Maar het hindert niet het verschil hindert zodanig dat de
echt. verstaanbaarheid er onder lijdt vooral vooral bij vreemde talen.
Ik zie niet in dat het veranderen van de resolutie op de TV van decoder 1 het probleem op decoder 2 zou opgelost zijn. Ik zie ook niet in dat het veranderen van de HDMI kabel op decoder 1 het probleem op decoder 2 zou opgelost zijn.
Mijn opleiding dateert van de analoge televisie maar ik ben er zeker van dat met komst van de digitalisering niet alle logica is gesneuveld.
Laat a.u.b. echte techneuten dat oplossen.
Bij sommigen helpt dit wel, zoals bij mij maar vraag mij niet hoe dit juist komt, snap het ook niet echt!
Net zoals sommigen nu met hun V7C decoder af en toe zwart beeld krijgen bij bepaalde types TV!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.