Beantwoord

geluid en beeld niet synchroon

  • 18 November 2023
  • 28 reacties
  • 2015 Bekeken

Sinds kort nieuwe klant Proximus op een nieuw adres en geluid en beeld lopen niet synchroon.

 

Het beeld start een halve seconde (of minder maar desondanks storend) voor het geluid.

Uit de andere topics haal ik dat een Proximus-medewerker dit probleem hier oppikt en aan de hand van je klantennummer een oplossing kan aanbieden?

icon

Beste antwoord door DaisyS 20 November 2023, 13:54

Bekijk origineel

28 reacties

@henCer 

Omdat de PX moderatoren je maandag vlot zouden kunnen verder helpen:

Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +5

@henCer 

Om bepaalde problemen met de V7 en lipsync op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.

Dit doe je via: Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie - ipv automatisch kies je een vaste resolutie uit de lijst.

@Martin 

Dag Martin,

Bedankt voor je snelle reply en excuses voor mijn trage. Blijkbaar kwamen alle mails ivm dit forum in mijn spam folder terecht.

In andere topics had ik gelezen dat medewerkers je beter kunnen helpen wanneer je in je profiel bepaalde informatie invult, wat ik bij creatie onmiddellijk gedaan heb.
 

Ondertussen heb ik het antwoord van @DaisyS geprobeerd en daarmee lijkt het probleem opgelost te zijn!

Dus dank aan beide.

@henCer

Zonder dank en bedankt voor de feedback, het voornaamste is dat het opgelost is door de tip van @DaisyS.

Voor welke resolutie heb je dan gekozen (vast ingesteld)?

@Martin De resolutie die mij het hoogst leek, in mijn geval zijnde 3840x2160xp60.

@henCer  

Dat is goed nieuws dat het op deze resolutie de lipsync goed werkt, bedankt om het te melden.

Beste,

Ik weet niet of opnieuw reageren in deze topic ervoor zorgt dat deze geopend wordt maar het probleem blijft zich herhalen.

 

Ik kies een nieuwe, vaste waarde als resolutie en enkele minuten gaat het goed. Maar bij een volgende opstart van de tv zit er weer een speling op de lipsync. Dit op zowel TV, Netflix, Disney+, …

Mijn profiel is aangevuld met de nodige gegevens, hopelijk neemt een medewerker dit topic op. Eenmaal dat je je bewust bent van het profiel, kan je niets anders meer opmerken :).

Groeten

Reputatie 3
Badge +1

Is je decoder bekabeld verbonden met de b-box?

@henCer 

Soms kunnen de PX moderatoren ook via instellingen die ze veranderen, de lipsync beter maken , maar zij komen pas dinsdag terug op het forum langs.

Beste,

Ik weet niet of opnieuw reageren in deze topic ervoor zorgt dat deze geopend wordt maar het probleem blijft zich herhalen.

 

Ik kies een nieuwe, vaste waarde als resolutie en enkele minuten gaat het goed. Maar bij een volgende opstart van de tv zit er weer een speling op de lipsync. Dit op zowel TV, Netflix, Disney+, …

Mijn profiel is aangevuld met de nodige gegevens, hopelijk neemt een medewerker dit topic op. Eenmaal dat je je bewust bent van het profiel, kan je niets anders meer opmerken :).

Groeten

 

@raf85  

Is je decoder bekabeld verbonden met de b-box?

ik ben benieuwd wat betreft de lipsync of de Wifi Android decoder (V7C) minder problemen gaat geven!
Want het is toch een probleem dat altijd maar opnieuw opduikt, maar gelukkig toch niet bij iedereen.

De box is verbonden met een kabel, dus daar zou geen lag mogen optreden.

En zelfs dan is er een wifi-booster net naast de box, die zijn signaal vanuit UTP-kabel haalt.

Reputatie 3
Badge +1

Dus rechtstreeks utp vanaf de b-box naar de booster en van de booster naar de decoder? Geen andere switch ertussen hangen ofzo?

@henCer indien je de mogelijkheid hebt van met een voorlopige lange utp kabel de decoder rechtstreeks te verbinden met de bbox om te zien of dit iets zou uitmaken, maar wil nog niet zeggen dat het zo zeker 100% in orde zal komen maar als het zou goed komen zo, dan weet je ook dat de booster hierin zou meespelen.

Rechtstreeks van de bbox in de kelder naar de decoder (nieuwbouw met meerdere utp-kabels in de muren).
Gisteren langspeelfilm bekeken en om de  5-10 minuten ook een lag op het volledige geluid (dus niet enkel voice). Zo’n halve second even helemaal geen geluid er tussen.

Reputatie 3
Badge +1

Op welk merk van TV heb je dit voor en maak je ook gebruik van een surround systeem?

Een Samsung met een Samsung surround bar waarvan de twee rear speakers niet zijn aangesloten.

Reputatie 3
Badge +1

Dan zou ik toch een paar dagen testen zonder surround. Komt vaker voor dat een surround systeem voor problemen zorgt, maar vraag me niet waarom.

Goh, nu lijkt het inderdaad daar aan te liggen. Op zich wel geen structurele oplossing want ik had graag mijn surround sound gehad natuurlijk. Voorlopig heeft er bij mijn weten ook niemand van Proximus gereageerd.

Tot hiertoe heeft alleen DaisyS van Proximus gereageerd met het volgende antwoord 

@henCer

Om bepaalde problemen met de V7 en lipsync op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.

Dit doe je via: Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie - ipv automatisch kies je een vaste resolutie uit de lijst.

Mensen die van proximus zelf zijn hebben het volgende PX symbool naast hun naam staan:

 

Reputatie 3
Badge +1

Is het surround systeem via HDMI aangesloten aan je TV of heb je eventueel die mogelijkheid?

@raf85 
moet de klak op de TV dan niet eerst al lipsync zijn vooraleer deze dan op de tv aangesloten soundbar kan lipsync zijn?

Bedankt voor de hulp tot nu toe.

De soundbar is via HDMI aangesloten op de tv, niet via Bluetooth.

 

De oplossing van DaisyS werkte maar heel tijdelijk.

Reputatie 3
Badge +1

Wat je eventueel nog kan proberen is de soundbar via een spdif kabeltje te verbinden rechtstreeks met de tv ofwel met de decoder indien de tv geen spdif uitgang heeft.

Ik hoop dat die lipsync uiteindelijk opgelost geraakt met een software update zoals een PX medewerker onlangs aangegeven heeft.

 

Heb ook een vertraging op het geluid…net een

nieuwe decoder maar dat heeft het probleem niet opgelost.  Als ik de decoder herstart is het ok,  maar na wat zappen is de vertraging terug 

heb een HDMI aansluiting tussen mijn tv en decoder en een optische kabel tussen mijn decoder en soundbar.

zou super zijn als er iemand van Proximus naar kan kijken want is verschrikkelijk irritant 

 

Koen (025136338)

Reageer