kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???
Pas sinds bijna 2 weken klant geworden bij Proximus en ook hier loopt beeld en klank niet synchroon. Is heel erg storend. Wat is hier de oplossing?
Je mag je klantnummer toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.
Geert
Je mag je klantnummer toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.
Geert
Done
So 3 times proximus has been here. my line here in all tests is excellent.. but still this V7 box doesn't work. sound and picture is not synchronized. the technicians directly see it is out of sync.
after again giving the feedback it still doesn't work after 3rd visit i had a call /voicemail from proximus that there is nothing at the moment they can do its a concern with the v7 box....OK. fully understand it is common new equipment has "sicknesses". But until this has been fixed should not normal quality fundamentals be to stop installation of this box in peoples homes until solution is found... more flowout= more complaints. As the V7 for almost 6 months been utterly useless and still is. why i paid for this TV service during this time and why am i still paying for it? its a very expensive drink coaster and a dust collecting decoration only at this stage.
its just its just processes of testing (or wrong test criterias) to release a product with this faults...over 8 year with old decoder... not a single issue(except so big u can not get it under tv)
Na een vriendelijke chat van een helpdesk-medewerker (Jozef) is het probleem bij mij verholpen.
Hij adviseerde mij om de HDMI-kabel eens volledig uit te trekken op TV en bbox en daarna terug in te pluggen. Wonder boven wonder was mijn probleem hiermee verholpen.
Doesn't this help for you as Malmsey just has explained:
After a friendly chat from a helpdesk employee (Jozef), the problem has been solved for me.
He advised me to pull out the HDMI cable completely on TV and TVbox and then plug it back in. Miraculously, my problem was solved.
No.. we tried all already with cables both HDMI and s3veral cat 5e and cat 6 internet cables was the first we tried.. only thing that helps is reset box and with some luck u get 30-60min synchronized picture and sound...but sometimes 5 min
i mean i can not reset this box every 15min or so.
3 times technician been here and they see the issue directly
the longer the box is on the worse it gets.
for me the design of the box has to be an engineering disaster half finished product on market.
I also find it very strange with this v7 decoder, because there are also Proximus customers who claim to have no problems with their v7 TV box...
but also a friend over to my place he watched bbc news and he was like... yeah its out of sync but i could live with it ....... i clearly cant stand a minute if it is not synchronized.. i mean its basic basic. and even a cheap onkyo or amplifier has a setting to correct it yourself example using tv as centre speaker (not having my onkyo connected to v7) so even if i needed to adjust it my self i would . but their is no such settings. anyway went that far i tried it in my daughters new 4k lg TV.... same issue after 1h.
anyway have a nice... Netflix now
It is always worth to try... tbe v4 did 8 almost 9 years without a issue .. i could in worst case run them side by side have enough hdmi inputs. i mean one day i guess the v7 firmware /software will be fixed?
Beste ,
Wij hebben ook het gekende probleem.
We zijn nieuwe klant.
Kunnen wij ook deze aanpassing krijgen? Is best vervelend als je een programma wil herbekijken.
Alvast bedankt !
Joy
Ook sinds Maart klant bij proximus.. Voorlopig niets anders dan problemen, Elke dag moet bij opstarten tv de TVbox gereset worden ??? (gewoon rood scherm)+ 1 a 2 sec klank later dan beeld (echt niet te doen). Dit gebeurt zowel bij live kijken als bij opnames ….. Heb ook 2 boosters die door proximus geplaatst werden waarvan de booster boven nog steeds op dezelfde plaats staat maar waar het middelste lampje constat rood brand (beneden is dat groen). De tvbox boven moet nooit gereset worden maar ook wel problemen met gelijklopen van klank en beeld (wel minder erg)Hier al meermaals voor gebeld en telkens zelfde verhaal , reset modem reset tvbxen reset booster+ opnieuw boosters laten detecteren enz … Ik weet hier echter geen raad meer mee????
Ter info: Staat je booster mss iets te ver van debbox eventueel proberen als het mogelijk is van die te verplaatsen tot het lampje niet meer rood oplicht.
Als je de boosters van plaats verwisselt zou dit mss iets oplossen.
NB: Pas morgen komt iemand van PX terug langs
Beste
Wij zitten nu al een tijdje met het zelfde probleem dat het beeld niet synchroon loopt met het geluid.
Kan dit ook even nagekeken worden aub?
Klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.
Alvast bedankt!
Beste
Beeld en geluid niet synchroon zelf bij live uitzendingen.
Zou het mogelijk zijn nog eens een aanpassing te doen op mijn tv profiel vorige keer was het hierdoor opgelost.
Groeten
Witte Herder
De aanpassing is uitgevoerd.
Groeten
Geert
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.