Vraag

geluid en beeld niet synchroon


kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???


368 reacties

De laatste dagen loopt het geluid en beeld bij opnames niet gelijk meer, elke dag wordt dit erger en erger, graag een snelle oplossing

Reputatie 7
Badge +4

@Philipe Ik heb een aanpassing gedaan aan het profiel van je lijn.

De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder ziet er in orde uit. Kan je laten weten of je het probleem nu nog hebt (enkel bij opnames, niet bij live TV?) ? 

Ik zie dat je je modem en decoder allebei al herstart hebt. Doe je dit dan tegelijkertijd waarbij je eerst de modem (B-box) terug opzet en wacht totdat alle blauwe lichtjes terug branden voordat je de decoder terug opstart ? 

 

Na reset loopt het terug synchroon 👍

@Philipe Ik heb een aanpassing gedaan aan het profiel van je lijn.

De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder ziet er in orde uit. Kan je laten weten of je het probleem nu nog hebt (enkel bij opnames, niet bij live TV?) ? 

Ik zie dat je je modem en decoder allebei al herstart hebt. Doe je dit dan tegelijkertijd waarbij je eerst de modem (B-box) terug opzet en wacht totdat alle blauwe lichtjes terug branden voordat je de decoder terug opstart ? 

 

Beste,

 

het beeld en geluid lopen nu idd synchroon bij de opnames echter merk ik wel dat nu bij opnames regelmatig het beeld en geluid een seconde blijven stilstaan.

 

 

Beeld en geluid zijn niet in sync. Graag hulp aub. Dank

Reputatie 7
Badge +4

@Lilly Ik heb ook voor u aanpassingen gedaan op het profiel van je lijn. De kwaliteit van de verbinding tussen modem en decoder is ook bij u niet optimaal. Als de wijzigingen op het profiel niet geholpen hebben kan je best eens testen met een rechtstreekse kabel of het probleem dan nog blijft. 

@Philipe Ondervind je die problemen ook bij live tv, of als je iets bekijkt via de apps of tv replay ? 

@Lilly Ik heb ook voor u aanpassingen gedaan op het profiel van je lijn. De kwaliteit van de verbinding tussen modem en decoder is ook bij u niet optimaal. Als de wijzigingen op het profiel niet geholpen hebben kan je best eens testen met een rechtstreekse kabel of het probleem dan nog blijft. 

@Philipe Ondervind je die problemen ook bij live tv, of als je iets bekijkt via de apps of tv replay ? 

@Hadewijch, probleem is niet verholpen en een rechtstreekse kabel is niet mogelijk. Wij hebben wel een wifibooster. En met de vorige decoder hadden we dit probleem niet. Toch graag oplossing. Wij kijken meestal live. Dankjewel 

@HadewychT een dikke maand geleden de nieuwe decoder ontvangen, en zelfde observatie als meerdere meldingen hierboven - bij momenten loopt bij live tv het beeld en geluid niet synchroon, en gaat van klein verschil tot (gelukkig eerder uitzonderlijk) 1 tot 2 seconden.  Herstart van de decoder lost het probleem altijd op.  Vaak ik het dan ook voor rest van de avond ok.  Bij de vorige decoder nooit problemen gehad.  De decoder is rechtstreeks verbonden met de modem.  Kun je eens checken aub ?

Daarnaast heb ik nog een vraag over mijn pakket - eind augustus overgestapt naar een nieuw flex pakket - dit is inclusief wifi6.  Ik ga er vanuit dat mijn oude modem wordt vervangen om hier gebruik van te kunnen maken.  Ik vraag mij af hoe en wanneer.  Alvast bedankt !

 

Ook bij ons al maanden geluid en beeld niet synchroon, heel vervelend als geluid soms tot 4 seconden voorop loopt, vooral wanneer niet live gekeken wordt. Herstarten decoder helpt niet. Klantnummer 6******. Wat kan hier aan gedaan worden?

Reputatie 7
Badge +5

@Lilly Kan je het eens testen met een rechtstreekse kabel? 

@Tom_085 Kan je je modem en decoder eens herstarten in de juiste volgorde? Beide uitzetten en dan eerste modem herstarten, van zodra je verbinding terug is je decoder herstarten.

@Gunar Kan je bovenstaande stappen ook eens proberen? 

Geluid en beeld lopen bij mij ook niet meer gelijk. Graag hulp aub. Dankuwel. 

Hoi bij mij lopen beeld en geluid ook niet synchroon. Connectie is via wifi bridge. Kabel niet mogelijk maar signaal is maar 2 meter van elkaar verwijderd.

Ook hier problemen met de synchronisatie. Heb zowel modem als tv-box als een uit en aan gezet (hetgeen alvast de p134 fout heeft opgelost) maar er blijft een verschil tussen de lippen en het geluid.

@HadewychT

Hello. the technician was here little over 2 weeks ago(23/09) he confirmed directly picture and speach was bad synchronized still. he would tell another team to make adjustments and call me back if it was ok after weekend so on monday 26th... still today i have had no call and it is still as bad as first time... it was maybe a little  better on monday morning 26th but not correct...  but now at home and the longer tv it is on the worse it gets. what should i really  do? if i reset box its good for a few hours but i can not reset this all the time. its a bit waste of money to pay for something  that is not functional... i stand  with my earlier quote.. at this stage that Android box does only one use soon and that is as a coaster for drinks.  i go really  nuts... 

Hier ook geluid en beeld niet synchroon, bij bij opnames herbekijken of programma's via het hoofdmenu herstarten. Kunnen jullie onze lijn ook eens bekijken? Alvast bedankt

 

Ook hier geen synchroon beeld en geluid bij het bekijken van opnames. Kan dit ook voor mij eens nagekeken worden? Heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Alvast bedankt! 

Reputatie 1

Hallo,

bij ons ook meer en meer problemen dat het geluid en beeld niet gelijk lopen. Na herstarten van box gaat het weer even gaat maar komt regelmatig terug.. maanden lang geen problemen gehad en nu ineens meer en meer. Kan dit nagekeken worden aub ? 

Hallo Proximus,

Zelfde probleem hier. Klank loopt achter op het beeld klanten nr 6xxx.

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +4

@Stien123 Ik heb je profiel aangepast. Kan je eens testen met een andere kabel als dit niet helpt ?

@niels_05 Ook uw profiel is aangepast. De verbinding tussen je modem en decoder is echter niet optimaal. Kan je toch eens proberen testen met een kabel ipv je wifi bridge ?

@Dragontaunter Ook uw profiel is aangepast. Kan je eens testen met enkel je decoder aangesloten op je modem ? Als dit helpt kan je stap voor stap de extra toestellen die op je modem aangesloten waren terug aansluiten om zo te achterhalen of eventueel 1 van die toestellen invloed heeft op je beeld en geluid. 

@stefank Does the light on your wifi booster still turn orange ? This means the connection between modem and decoder isn’t perfect and can cause this problem. Do you have the possibility to test with cable ? 

Here you can also find some tips to improve your wifi

@Naomi Van den Eede @ook uw profiel is aangepast. Kan je eens testen met een rechtstreekse kabel tussen je decoder en modem ?

@ElineKleeren Ook uw profiel is aangepast. Kan je ook eens testen met een (andere) kabel ? 

@Koentjuh Heb je dit probleem op beide decoders ? Kan je eens testen met kabel ipv via wifi ? Als er maar 1 decoder dit probleem heeft kan je ze ook eens van plaats wisselen om te zien of het probleem mee verhuist met de decoder. 

@Rino12 Kan je ook eens testen met kabel ipv via wifi ? 

 

Dit probleem kan ook veroorzaakt worden door de communicatie tussen je decoder en TV, vb een oudere TV kan problemen hebben met de moderne HDMI-standaard van onze decoder. 

Je kan in de instellingen het geluid op stereo zetten. 

Voor een smart-TV kan je ook eens nakijken of er updates beschikbaar zijn. 

Ik heb sinds de nieuwe decoder het zelfde probleem, minstens 2 seconden fout. Kan dit aangepast worden aub

Reputatie 7
Badge +5

@amuls Ik heb op een andere post al op je vraag geantwoord.

 Beste,

enkele maanden geleden de V7 decoder ontvangen. Sedert enkele dagen lopen beeld en geluid niet meer synchroon. Kan u hier eens naar kijken?

Reputatie 7
Badge +5

@haussteven Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

@haussteven Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Klantnummer toegevoegd aan profiel.

Reputatie 1

hier ook sync probleem en werkt op mijn vrouw haar gemoed……...alles gecheckt en nagekeken en resets gedaan maar helaas………………...

Reageer