Vraag

Geen TV met android box

  • 5 February 2022
  • 16 reacties
  • 307 Bekeken

Ik ben al jaren klant en ben van een familus pack overgegaan naar flex S op 28/01

Nu heb ik een android box gekregen en kan ik geen TV zien

Bij de instellingen vraagt hij lijn nr die vul ik in en dan de pin code.

Dan geeft hij instellingen tijdelijk niet beschikbaar….

Nu heb ik al 2u liggen bellen naar proximus en 8 keer doorgeschakeld geweest om juist geen bal verder geholpen te zijn.

elke keer weer hetzelfde probleem moeten uitleggen om dan te horen ja ma das voor technische dienst om dan bij hun te horen jama das voor klantendienst….

Ik heb hulp nodig want het werkt hier niet.

Iemand dat me een directe telefoon kan geven naar iemand dat er iets van afweet ?

 

Ben het ondertussen wel beu aan het worden dat ik geen tv heb


16 reacties

ik probeer al x-dagen contact op te nemen, chat, telefonisch, mail…
Dit is toch een bedrijf dat zich met communicatie bezighoudt ?

https://nl.forum.proximus.be/members/casake-84294 :
Hoe heb jij de android-box verkregen ?

Ik ben al jaren klant en ben van een familus pack overgegaan naar flex S op 28/01

Nu heb ik een android box gekregen en kan ik geen TV zien

Bij de instellingen vraagt hij lijn nr die vul ik in en dan de pin code.

Dan geeft hij instellingen tijdelijk niet beschikbaar….

Nu heb ik al 2u liggen bellen naar proximus en 8 keer doorgeschakeld geweest om juist geen bal verder geholpen te zijn.

elke keer weer hetzelfde probleem moeten uitleggen om dan te horen ja ma das voor technische dienst om dan bij hun te horen jama das voor klantendienst….

Ik heb hulp nodig want het werkt hier niet.

Iemand dat me een directe telefoon kan geven naar iemand dat er iets van afweet ?

 

Ben het ondertussen wel beu aan het worden dat ik geen tv heb

FYI: maandag pas komen de proximus forummedewerkers terug langs hier op het forum.

Daarom best ondertussen zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

@CaSaKe het gebeurt ook soms dat je een aparte lijnnummer zie staan bij onderdeel TV, als je op Myproximus gaat kijken,  naast je lijnnummer die je bij het onderdeel Telefoon  vindt.

Dus ik weet niet of dit bij u het geval is dan zou je eens met het ander lijnnummer kunnen proberen.

Zo niet dan kunnen de Prox forummedewerkers je TV profiel natrekken of alle koppelingen/settings in orde zijn.

ik probeer al x-dagen contact op te nemen, chat, telefonisch, mail…
Dit is toch een bedrijf dat zich met communicatie bezighoudt ?

https://nl.forum.proximus.be/members/casake-84294 :
Hoe heb jij de android-box verkregen ?

Mijn huidige decoder inruilen voor de Android TV Box?

  • Bestel deze TV Box via je TV toestel. Ga vanuit het Pickx start scherm naar >Shop > Apps. Met de Android TV Box heb je toegang tot allerlei apps. Selecteer er ééntje die je graag wil, je kan dan je huidige decoder inruilen.
  • Een éénmalige omruilingskost van € 49 zal in rekening gebracht worden op je factuur. De standaard huurprijs van de decoder blijft onveranderd en is inbegrepen de maandelijkse Flex pack prijs.
  • Als je de Pickx All Stars of Pickx All Stars & Sports tv-optie al hebt of als je deze opties bestelt, kan je jouw huidige decoder gratis inruilen voor de Android TV Box. Consulteer hiervoor kanaal 58 of ga vanuit het Pickx start scherm op je tv naar > Shop > Apps en volg de instructies.
  • Als je de tv-optie Pickx All Stars of Pickx All Stars & Sports niet hebt of niet wenst te activeren, kan je ook jouw huidige decoder inruilen voor een Android TV Box. Contacteer Proximus of bestel deze TV Box via je tv-toestel. Ga vanuit het Pickx start scherm naar > Shop > Apps en volg de instructies. Een éénmalige omruilingskost van €49 zal in rekening gebracht worden op je factuur.
    Voor meer informatie over de installatie van de Android TV Box kan je terecht op onze supportspagina's.
  • Als je nog geen TV klant bent, kies dan een Pack dat het best bij jou past en waar deze Android TV Box inzit: Packs voor jongeren (Epic Combo full experience) of Packs voor families.

Bron: Android TV Box | Proximus

ik heb eindelijk de chat kunnen gebruiken.  Met de mensen van helpdesk was de klus (+ enkele andere problemen) opgeklaard.

juiste beoordeling het gesprek :
de helpdesk-medewerkers : 5 sterren, proximus 0,2 ster

 

de helpdesk-medewerkers : 5 sterren, proximus 0,2 ster

 Normaal lees ik hier net de omgekeerde bewering :relaxed: 
Helpdesk medewerkers moeten dit toch doorgeven aan de achterliggende Proximus dienst, dus begrijp ik niet goed wat je daarmee bedoelt.

“proximus” als bedrijf, structuur, 
je krijgt pas een “mens” na uren en dagen


 

Na zoveel keer te bellen en weer te horen te krijgen dat er van hun uit niets mis is

en ondertussen hadden ze mijn enige decoder een V6 die nog TV doorkreeg eruitgeknikkerd dus Niks TV meer...

Wilden ze een technieker sturen ma da zou me 85€ kosten..

Ik zat op het punt om alles gewoon buiten te smijten eerlijk gezegd.

Had de afspraak gemaakt voor de technieker is voor maandagmorgend.

Maar ik nam er eerlijk gezegd geen genoegen mee dat ik geen TV meer had dus ben zelf gaan zoeken en via de website naar het pickx platform gegaan daar kon ik inloggen en alles live kijken waauw das al vooruitgang zeg.

Nu kwam ik bij de instellingen vraagt dat om een pin code dus ik geef de standaard in en jah kan weinig veranderen ma bonn ik dacht ik verander die pincode eens aangezien dat dan op alles wordt verandert.

 

Nu probeer ik mijn lijnnummer en de nieuwe pin code dat ik veranderd had en voila het werkt.

 

Ik weet ni he ma moet de klant echt het zelf gaan liggen uitzoeken ???

Die mannekes daar op de klantendienst en technische dienst beseffen die wel wa een hell dees is geweest om dan erachter te komen dat zoiets simpels het oplost ?

Kennen die hun job wel ?

 

Ben redelijk pissed off op proximus en eerlijk gezegd als er iets anders komt dan stap ek wss direct over want dees was echt zo deprimerend om mee te maken zeker als ze u gvd aanzien als ne stommerik aan den telefoon.

 

Ahja en een mail of sms voor disney+ te activeren heb ik ook nog niks van gezien.

Hopelijk moet ik daar niet 8 mensen voor passeren om dat in orde te kunnen krijgen.

 

En tijdens heel deze rotte affaire krijg ik wel een aanrekening binnen hé das iets dat altijd wel werkt zeker en nooit geen problemen mee zijn.

@fe_01 Die hadden ze gewoon opgestuurd aangezien dat een vereiste was voor disney+

@Martin ja was de juiste lijn nr 

 

tis opgelost nu hopelijk heb ik dien rotte “klantendienst” nooit meer nodig want dit was het echt niet ze

fijn voor jou david.

ik probeer al n halve dag om een chat te starten

 

inderdaad als ze je decoder er uitgezwierd hebben (gedeactiveerd van je lijn) dan kan je die weer opstarten en wordt zoals dat je een nieuwe decoder aansluit je lijnnummer en code (default 1234) gevraagd, maar als ze u dit niet zeggen kun je dit niet weten natuurlijk.

louter ter bijkomende info: uw decoder er afzwieren kun zelfs zelf doen:

Uw oude decoder deactiveren

Uw oude decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.
Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven,
houdt u best een recente factuur bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?).
Ter info: als u probeert om meer decoders aan te sluiten dan uw situatie technisch toelaat,
krijgt u een bericht te zien op uw tv-scherm, met vermelding van dit telefoonnummer.

Uw nieuwe decoder activeren

Vervolgens kunt u uw nieuwe decoder aansluiten en activeren.
Volg hiervoor de instructies op uw tv-scherm.
Ook hier zal u worden gevraagd om een aantal gegevens in te leiden, gevolgd door uw geheime pincode.
Als u die code nooit hebt gewijzigd, is die nog altijd 1234 (uw pincodes voor Proximus TV).
Hou er rekening mee dat het heropstarten enkele minuten kan duren.

@Martin 
hi, ik ontving gisteren een email nav een chat (vermoedelijk met een écht iemand, in elk geval positief) dat er een TV Box V5 zou verzonden worden.  Kan u deze annuleren, dat was m’n vraag niet.

 

Dit moet ik overlaten aan een proximus forummedewerker (moderator), die kan dit morgen voor je verder afhandelen.

dank voor uw info.
hoe kan ik de medewerker bereikenaub, of geeft u mijn boodschao door ?

 

@Martin 

ik probeer al uren een chat te starten, telkens krijg ik :

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?

 

Reputatie 7
Badge +3

@fe_01 

Momenteel heb je een v5 compact zie ik, werkt de tv nu momenteel? 

 

Groeten 

Geert

Reageer