Skip to main content

Dag iedereen

 

We hebben de hele avond geen Proximus tv meer. Tijdens het tv kijken kwam er ineens een foutmelding, gevolgd door de melding dat de decoder niet is aangesloten. 

 

We hebben een b-box 3 die met een ethernetkabel is aangesloten met de V5-compact decoder. Alle kabels zijn correct aangesloten, er is niemand aan geweest en alles is opnieuw nagekeken, maar toch blijven we de foutmelding krijgen dat de decoder niet is aangesloten. 

 

We hebben de decoder opnieuw opgestart zonder resultaat. Ook een reset hielp niet. Internet en Sonos-radio werken wel nog, enkel de tv werkt niet mee. 

 

Weet iemand raad? 

heb je de bbox al heropgestart door zijn spanning 10 seconden volledig weg te nemen.

Maar als het een tv probleem zou zijn in je regio zou je dit kunnen te weten komen door te bellen naar de helpdesk 0800 22 800 en als je daar je telefoonnummer hebt doorgegeven melden ze dit dan.

PS: hier op het forum komt niemand langs van Proximus zelf tijdens het weekend, wel kun je bellen naar 0800 22 800


Zie je zowel aan de achterkant van decoder als op de B-Box 3 een groen/oranje ledje flikkeren? Dat is om de testen of er netwerkverkeer is tussen decoder en B-Box 3. Probeer eens om de decoder in een andere netwerkpoort van de B-Box 3 aan te sluiten. 


Als bijkomende info: Pas op bij zo’n foutmelding kunnen die leds ook knipperen als de fout verderop zit ga je dit niet altijd op die manier kunnen vaststellen.


Zie je zowel aan de achterkant van decoder als op de B-Box 3 een groen/oranje ledje flikkeren? Dat is om de testen of er netwerkverkeer is tussen decoder en B-Box 3. Probeer eens om de decoder in een andere netwerkpoort van de B-Box 3 aan te sluiten. 

Er flikkeren geen groen/oranje lampjes. We hebben intussen ook geprobeerd zowel met een andere ethernetkabel als draadloos geprobeerd, maar zonder resultaat.

 

Ik zal morgen de helpdesk bellen. 


dat wil dus zeggen dat het je al een andere ethernetpoort van de bbox3 geprobeerd hebt ene via de ethernetkabel en ene via de draadloze verbinding.

Maar inderdaad best morgen de helpdesk bellen zij kunnen ook zien tot waar het signaal in orde is tot de bbox of ook nog tot de decoder. 

En als het regionaal is kan het morgen ook al opgelost zijn tenzij het je decoder zelf is waar het verkeerd loopt, daar kun je geen tweede ethernet poort testen :relaxed:


Meer kan je zelf niet doen.


als tijdelijke noodoplossing via pickx kijken bv  kun je ook casten naar je TV bv

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/tv-op-uw-gsm-of-computer/van-start-met-de-tv-op-gsm-of-computer/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

>

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_chromecast/particulieren/support/televisie/tv-op-uw-gsm-of-computer/tv-op-gsm-of-computer-gebruiken/pickx-app-bekijken-op-een-tv-scherm-via-chromecast.html


Zie je zowel aan de achterkant van decoder als op de B-Box 3 een groen/oranje ledje flikkeren? Dat is om de testen of er netwerkverkeer is tussen decoder en B-Box 3. Probeer eens om de decoder in een andere netwerkpoort van de B-Box 3 aan te sluiten. 

Er flikkeren geen groen/oranje lampjes. We hebben intussen ook geprobeerd zowel met een andere ethernetkabel als draadloos geprobeerd, maar zonder resultaat.

 

Ik zal morgen de helpdesk bellen. 

Hoe is het verlopen? Heb je de problemen nog steeds?

Zoja, kan je dan even jouw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan jouw profiel hier? Dan kijk ik het even na.


Even een update: Zondag had ik naar de helpdesk gebeld, dinsdag zat er een nieuwe decoder in de bus en nu werkt het weer. Alvast bedankt iedereen voor het meedenken.